(VIDEO) Nicușor Dan a luat în primire tramvaiul arădean

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, directorul STB, Adrian Criț și președintele societății Astra Vagoane, Valer Blidar, conferință de presă organizată la depoul Militari.

De (R.C.)
(VIDEO) Nicușor Dan a luat în primire tramvaiul arădean

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, directorul STB, Adrian Criț și președintele societății Astra Vagoane, Valer Blidar, conferință de presă organizată la depoul Militari.

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, directorul STB, Adrian Criț și președintele societății Astra Vagoane, Valer Blidar, au fost prezenți joi  la o conferință de presă organizată la depoul Militari.

Subiectul acestei întâlniri sosirea în Capitală a primei garnituri de tramvai de la Astra Vagoane Arad.

„Din 1989 până azi au fost aduse 17 tramvaie noi. Acest lot de 100 este o îmbunătățire considerabilă a flotei noastre de transport public. Banii europeni au venit cu niște obligații. Obligația este ca pe fiecare din liniile pe care circulă, prima linie o să fie 41, să avem peroane de 40 de metri. După cum știți azi am avut o ședință de Consiliu General, am aprobat actualizarea indicatorilor și în baza actualizării acestor indicatori până la momentul în care o să avem recepția terminată pentru acest prim tramvai o să avem și peroanele de 40 de metri”, a declarat Nicușor Dan.

Potrivit STB, tramvaiul ajuns la București urmează să fie supus la o serie de probe statice și dinamice, necesare autorizării și punerii în exploatare.

Conform reprezentanților STB, noile tramvaie au un consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Acestea vor avea noua generație de validatoare la fiecare ușă, pentru a face plata călătoriei și cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC, vor avea aer condiționat ce va permite reglarea automată a temperaturii și prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile.

STB anunță că primele douăzeci de tramvaie vor circula pe linia 41, iar simultan cu intrarea acestora pe traseu, societatea va demara redistribuirea parcului existent de tramvaie, astfel încât până la finalul anului, toate tramvaiele să fie modernizate, cu accesibilitate sporită.

Conform graficelor de livrare, începând de anul următor, linia de tramvai 32, care leagă Piața Unirii de depoul Alexandria, va beneficia de un parc de 12 tramvaie. Și în acest caz, STB va realiza o redistribuire a parcului circulant, pentru ca linia 32 să devină total accesibilizată.

„Prin introducerea noilor tramvaie, finalizarea proiectelor de modernizare a infrastructurii, implementarea proiectelor de accesibilizare și reorganizarea parcului circulant, STB SA își propune să crească atractivitatea transportului public urban cu tramvaiul, care în comparație cu transportul cu autobuzul și troleibuzul, are o capacitate mai mare de transport, consum de energie redus și timpi scurți de parcurs pe calea de rulare proprie, separată de restul traficului rutier”, a declarat Adrian Criț, directorul general STB SA.

Nicușor Dan a mai anunțat joi că 50 din cei 150 de kilometri de linii de tramvai trebuie modernizați. „50 sunt nemodernizați: zona Basarabia, zona Ion Mihalache. Ne propunem în momentul în care POR-ul va fi lansat în această toamnă să avem documentația pregătită pentru acești 50 de kilometri”, a mai spus primarul general.

Primul tramvai din lotul de 100 achiziționate de Primăria Municipiului București va circula pe linia 41, după efectuarea mai multor serii de teste.

<h3 class=”entry-title”>Spre oftica Gabrielei Firea Primul tramvai românesc, nu turcesc, pornește spre capitală

Primul tramvai produs la Astra Arad pentru București a ieșit astăzi pe porțile fabricii

 

Distribuie articolul pe:

12 comentarii

  1. PEROANE DE 40 DE METRII ? ESTE PREA LUNG TRAMVAIUL ! DAR CE ESTE TREN ? NU AR TREBUI SA FIE TRAMVAIUL MAI MULT DE 15 METRII . LA 40 DE METRII LUNGIME , SE CONSUMA MULT CURENT ELECTRIC , SI PRINDE STOPUL LA CURBE SI INCURCA CIRCULATIA PANA TRECE TRAMVAIUL DE CURBE ! SI VOR FI TRAMVAIELE GOALE SI STB , VA FUNCTIONA PE PIERDERI , DEOARECE SUNT UN NUMAR MIC DE CALATORI , SI NU ACOPERA CHELTUIELILE CU STB !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.