(VIDEO) Nicușor Dan a luat în primire tramvaiul arădean

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, directorul STB, Adrian Criț și președintele societății Astra Vagoane, Valer Blidar, au fost prezenți joi  la o conferință de presă organizată la depoul Militari.

Subiectul acestei întâlniri sosirea în Capitală a primei garnituri de tramvai de la Astra Vagoane Arad.

„Din 1989 până azi au fost aduse 17 tramvaie noi. Acest lot de 100 este o îmbunătățire considerabilă a flotei noastre de transport public. Banii europeni au venit cu niște obligații. Obligația este ca pe fiecare din liniile pe care circulă, prima linie o să fie 41, să avem peroane de 40 de metri. După cum știți azi am avut o ședință de Consiliu General, am aprobat actualizarea indicatorilor și în baza actualizării acestor indicatori până la momentul în care o să avem recepția terminată pentru acest prim tramvai o să avem și peroanele de 40 de metri”, a declarat Nicușor Dan.

Potrivit STB, tramvaiul ajuns la București urmează să fie supus la o serie de probe statice și dinamice, necesare autorizării și punerii în exploatare.

Conform reprezentanților STB, noile tramvaie au un consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Acestea vor avea noua generație de validatoare la fiecare ușă, pentru a face plata călătoriei și cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC, vor avea aer condiționat ce va permite reglarea automată a temperaturii și prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile.

STB anunță că primele douăzeci de tramvaie vor circula pe linia 41, iar simultan cu intrarea acestora pe traseu, societatea va demara redistribuirea parcului existent de tramvaie, astfel încât până la finalul anului, toate tramvaiele să fie modernizate, cu accesibilitate sporită.

Conform graficelor de livrare, începând de anul următor, linia de tramvai 32, care leagă Piața Unirii de depoul Alexandria, va beneficia de un parc de 12 tramvaie. Și în acest caz, STB va realiza o redistribuire a parcului circulant, pentru ca linia 32 să devină total accesibilizată.

„Prin introducerea noilor tramvaie, finalizarea proiectelor de modernizare a infrastructurii, implementarea proiectelor de accesibilizare și reorganizarea parcului circulant, STB SA își propune să crească atractivitatea transportului public urban cu tramvaiul, care în comparație cu transportul cu autobuzul și troleibuzul, are o capacitate mai mare de transport, consum de energie redus și timpi scurți de parcurs pe calea de rulare proprie, separată de restul traficului rutier”, a declarat Adrian Criț, directorul general STB SA.

Nicușor Dan a mai anunțat joi că 50 din cei 150 de kilometri de linii de tramvai trebuie modernizați. „50 sunt nemodernizați: zona Basarabia, zona Ion Mihalache. Ne propunem în momentul în care POR-ul va fi lansat în această toamnă să avem documentația pregătită pentru acești 50 de kilometri”, a mai spus primarul general.

Primul tramvai din lotul de 100 achiziționate de Primăria Municipiului București va circula pe linia 41, după efectuarea mai multor serii de teste.

<h3 class=”entry-title”>Spre oftica Gabrielei Firea Primul tramvai românesc, nu turcesc, pornește spre capitală

Primul tramvai produs la Astra Arad pentru București a ieșit astăzi pe porțile fabricii

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

12 Comentarii

  1. O fi bun tramvaiul pentru mintea unor useristi ca Nicusor care vad totul politic dar pana acum nici o tara acatarii nu s-a inghesuit sa-l cumpere desi patronii flamanzi ar fi lasat la pret. Noroc cu Nicusor care le-a acceptat pretul la plesneala la care nu se asteptau. Si acum circula in Bucuresti tramvaie fabricate la atelierele centrale ITB in anii ’70, performanta care nici pe jumatate nu va mai fi atinsa.

  2. Cind aceste tranvaie vor circula prin Bucuresti , se va vedea cu adevarat inceputul unei schimbari in bine !Si da , este bine ca sunt fabricate in Romania … m-am saturat de chinezarii si turcisme !

  3. Sa spunem un „Doamne Ajuta „! Si pentru celelalte ramuri ale industriei romanesti . IRUM a reinceput fabricarea de tractoare ,la Craiova niste baieti destepti fac trenuri electrice ,deci hai ca se poate…

  4. Am inteles din mass-media , ca aceste tramvaie sunt mai lungi decat statiile ! Sa fie oare adevarat ? Nasc si-n Primaria Capitalei habarnisti ?! D’apoi cum altfel ? Orisicum , nimeni din Primaria Capitalei, care au comandat tramvaiele la asa dimensiuni, nu va raspunde pentru asta ! Eh , o mica eroare acolo ! Aducem bonfaerele si scurtam tramvaiele , sau lungim statiile, ca pe gumilastic! D’aia, suntem de rasul Lumii : habarnismul si jaful institutionalizat! Nu ne vrea nimeni nicaieri , nici in Schengen si nici, macar, fara vize in SUA !

  5. nicusor are o toba/ toata ziua vrei nu vrei/
    bate.n tinicheaua ei/ acum are un tramvai/ si urla ca un buhai / propaganda usr / si ramane si „malai”

  6. O sa ii rup mecla lui Nicusor daca il voi intalni vreodata in cale + o flegma. La puscarie cu ongistii astia.

  7. habarnistul asta caraghios cu pupitrul dupa el a ,,luat,,in primire odata cu tramvaiul asta si SPAGA ! cat de tembel este asta cu toata gasca ca iei in primire un tramvai care necesita modificarea peroanelor ? dilimanul asta are habar ce a contractat ? caraghios ,habarnist acest trantor ! cat despre ,,constructorul,, de la arad se dovedeste ca este de teapa astuia ! consilierii au aprobat cheltuielile suplimentare pentru alte peroane! de unde scot banii acesti indivizi? acesti bani ,vreo cateva milioane ,unde se repartizeaza ? la economii ?la mintea astuia .DA !! cine controleaza aceasta RISIPA ,jaf marca :pnl+usr !! ciuca ? bravo !!!

  8. Plicusor a fost obligat sa achizitioneze tramvaie romanesti, ca el nu o facea . Tramvaiele sunt foarte utile pentru ca reduc poluarea. Sunt lungi si pot prelua multi calatori. Peroanele unde sunt se pot lungi ,nu e problema.

  9. M-a surprins atitudine anti romaneasca apapagalilor de la A3 care vad ca nu inteleg ca trebuie data o sansa si industriei romanesti
    Pentru prostimea care posteaza ineptii permanent,ca „vatmanul’de mai sus, citez:
    „Licitația pentru achiziția celor 100 de tramvaie noi a fost lansată în timpul administrației Firea, în noiembrie 2018, iar după un an turcii de la Durmazlar au fost declarați câștigători, deși nu aveau omologare europeană. ANAP a sesizat nereguli în procedura de achiziție, CNSC a dispus ca PMB să reevalueze ofertele după ce Astra a făcut contestație, iar Curtea de Apel București a dat dreptate producătorului de la Arad.

    Primul tramvai nou va veni la București la 1 iunie, spunea pe 28 martie, într-o vizită la Arad, Primarul General Nicușor Dan”pam pam!
    Nu Nicusor s-a murdarit cu parandaratul ,dar uitati-va la Firea Sarmancur,pe care scrie ‘ durmazlar’

  10. Este un pas inainte ptr Romania. Din exploatarea lui se va constata ce imbunatatiri ii pot fi aduse si poate fi imbunatatit.
    Dintr-o tara care, inainte de dezastrul din Dec 1989, fabrica locomotive diesel-electrice si avioane usoare, am ajuns sa importam acum si ace de cusut. Si alea sunt chinezesti.
    Poate vom reusi sa fabricam macar tramvaie…….[Rumburak]

  11. Hopaa, s-a schimbat titlul de azi fata de cel de ieri. Ieri scria mare PRIMUL tramvai ROMANESC (o mare minciuna pe model securist) iar azi se scrie despre tramvaiul aradean. Este cu totul altceva.

  12. PEROANE DE 40 DE METRII ? ESTE PREA LUNG TRAMVAIUL ! DAR CE ESTE TREN ? NU AR TREBUI SA FIE TRAMVAIUL MAI MULT DE 15 METRII . LA 40 DE METRII LUNGIME , SE CONSUMA MULT CURENT ELECTRIC , SI PRINDE STOPUL LA CURBE SI INCURCA CIRCULATIA PANA TRECE TRAMVAIUL DE CURBE ! SI VOR FI TRAMVAIELE GOALE SI STB , VA FUNCTIONA PE PIERDERI , DEOARECE SUNT UN NUMAR MIC DE CALATORI , SI NU ACOPERA CHELTUIELILE CU STB !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.