Spre oftica Gabrielei Firea Primul tramvai românesc, nu turcesc, pornește spre capitală

Spre oftica Gabrielei Firea. Primul tramvai românesc, nu turcesc, pornește spre capitală. Primul tramvai produs la Astra Arad pentru București a ieșit astăzi pe porțile fabricii.

„Contractul prevedea ca în primele 12 luni să finalizăm din punct de vedere tehnic tramvaiul, apoi în  următoarele trei luni să facem testele astfel încât din luna a 15 să poată fi livrat și pus în funcțiune în București. Ne-am încadrat în termen. Testele și punerea în funcțiune în București nu vor dura 3 luni. Vom pune tramvaiul în funcțiune mai devreme“, a declarat Valer Blidar, președintele Grupului de firme Astra (…).

Omul de afaceri a mai susținut și că „din punctul nostru de vedere suntem pregătiți să ducem acest contract, sperăm noi fără probleme. Dacă anumiți furnizori din Germania, Austria sau Franța nu ne vor crea probleme, la noi nu sunt probleme“.

Cele 100 de tramvaie achiziționate de PMB vor fi livrate în 8 depouri din București. „Primul depou unde vom livra va fi depoul Militari, pentru linia 41“, mai spune Valer Blidar care afirmă că tramvaiele oferă și îndeplinește „toate condițiile din orice tramvai din orice țară din Europa de Vest“. 

 

Nicușor Dan: sunt bucuros că avem un contract cu o firmă românească.

„Conform contractului, primul tramvai trebuia să vină în luna august, însă domnul director (Valer Blidar – n.red.) ne-a făcut o surpriză și în jurul datei de 1 iunie va veni primul tramvai. Pentru a convinge oamenii să folosească transportul public și să renunța la mașinile personale trebuie să facem investiții. În afară de cele 17 tramvaie produse în uzina proprie (tramvaiele Bucur LF produse la Uzina de Reparații Atelierele Centrale a STB – n.red.), restul până la aproximativ 300 de tramvaie din București sunt produse înainte de 1990. Sunt foarte bucuros că sunt într-o fabrică românească, sunt bucuros că avem un contract cu o firmă românească. După cum ştiţi, avem un contract semnat cu Astra Arad pentru 100 de tramvaie de 36 de metri. Cele pe care le vedeţi în spate sunt primele şase din acest contract. Conform contractului, primul tramvai ar fi trebuit să vină în luna august 2022, dar domnul director (Valer Blidar – n.red.) ne-a făcut o surpriză şi ne spune că în jurul datei de 1 iunie o să avem primul tramvai din această serie”, declara în luna martie Nicușor Dan la conferința de presă susținută alături de Valer Blidar în hala de producție a uzinei arădene.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Author

18 Comentarii

  1. Si duamna Firea Sarmancur nu critica acest aspect?”Unde e parandaratul,sa vad parandaratul.”
    Ramane doar cu ceasul cu rubine, turcii sunt dezamagiti
    Au avut si bucurestenii o mana la primarii,uita-i Doamne,de Oprescu nu se mai sufla o vorba,l-au lasat grecii sa-si faca vacanta …

  2. „Producție românească” cu motoare Siemens, adică firma aia acuzată de corupție la nivel înalt în România,și care nu a pățit nimic.

  3. De ce se numeste produs in Rromania, daca toate piesele sunt de import? Nu ar fi corect sa fie spus ASAMBLAT, in Rromania? Intreb si eu asa ca un prost.

  4. Si toata electronica, instalatia pneumatica, captatorii, burdufurile si boghiurile tot de prin Germania iar la Astra se face doar asamblarea. Tramvaiul asta este in proportie 10% romanesc, adica munca palmasilor autohtoni care asambleaza importurile nemtesti numite mai apoi tramvai romanesc.

  5. Inainte de 1990 toate tramvaiele din Romania erau suta la suta romanesti. Nu e nicio branza ca dupa 32 de ani Astra fabrica niste tramvaie, cu componente din import. Astra Arad era fabrica de vagoane CFR a Romaniei inainte de 1990.

  6. Daca ar fi destepti cei de la Astra ar construi tramvaie pe baterie. S-ar renuntna la toata instalatia aeriana de cablu, pantograf si cea mai mare parte a electronicii de inalt voltaj. Iar la fiecare capat de linie sa existe instalatii de incarcare iar bateriile sa poata fi schimbate rapid in max. 5 minute.

    • @@@Gelu, în ce film s a întâmplat ceea ce susțineți în mesaj?cum se numește ficțiunea?

  7. Foarte bine. Să sperăm că merge că am avut tramvaie românești și înainte de 90 și erau vai mama lor.

  8. La fel ca MULTE altele Electro Putere este lipsita de Putere. Intre timp l-au ‘privatizat’ in Mall.

  9. @EP/Specialistul #rezist in gandire ii pute tot ce e romanesc. Individul ce posteaza cu acest pseudonim e khazar si de aceea-i pute.

  10. Pentru aurolacii care comentează la sictir privind tramvaiul românesc!!..boii nu stiu ca mașinile germane sunt asamblate cu piese făcute în zeci de țări!!..De pildă cutile de viteze se fac la Sebeș, scaunele la Brașov, pompele de motorină la Ghimbav….asa ca ciocul mic cretinilor…

  11. Siemens o fi ceva mai bune decat Otokar-ele aduse gata asamblate de pe mosia lui Erdogan, macar la nivel dotari aferente specifice clima rece nu mediteraneana sau tropicala, fara inundatii de apa calda cu sauna in mijloacele de transport in comun dotari standard de pe vremea lui Firea-Pandele crapau in mod regulat. de bune ce erau si marimea spagilor.

    Cu Oprescu fost primar au fost foarte grijulii si darnici un deceniu de puscarie.
    Cu afacerile lui Fir-ea, DNA nu s-a prea bagat pe Fir pe chesti mai mult decat evidente.

  12. @Rammstein/Cretina e vaca ce te intarca. Bai cornut fara creier in bibilica, fabricile alea de care pomenesti tu nu sunt fabrici romanesti. Toate sunt germane si lucreaza cu subansamble aduse din Germania. Romanii palmasi sunt doar cu munca. Ca e mai ieftin sa-i platesti pe sclavii din Romania decat pe nemti la ei acasa. Si posteaza bai javra fara sa-i jignesti aiurea pe forumistii care nu gandes ca tine.

  13. @ Elena Popa:esti prea exigenta,nu prea ai circulat cu tramvaiul,la timpul lor erau bunicele
    @Gelu;unde e buna ta crestere de kopeikara educata si crestina?Lasi de dorit,vorbesti ca o centurista din alea doua de la PSD Omul ti-a spus clar ca in globalizare piesele se fac oriunde se aseambleaza ori unde ,patentul conteaza ,se numeste economie in bucla:))
    Tine-te de stirea asta ” Armele rusești capturate în Ucraina ar avea componente britanice, în ciuda embargoului în vigoare din 2014. Londra deschide o anchetă „(03.05.2022)

  14. Va pute, ca sa folosesc un limbaj pe intelesul vostru, nostalgici comunisti ,tot ce s-a realizat dupa 1989.

  15. gm .. da une credeti ca ua fots realizate tranvaiele care cricula azi prin Bucuresti ?
    Sa va zica nene a: IN BUCURESTI!

    Asa ca … ca ala nu e porimul tranvau romanessc construit in Romania. Poate primu Astra … m

  16. Da-ne cateva exemple de ”tot ce s-a realizat dupa 1989” sa te credeem, ha, ha, ha, ha.

  17. Și cel românesc și cel turcesc sunt fabricate cu componente străine. Asta e sigur. Diferti sunt cei care iau șpagă. In cazul de fata presupun că unii din gașca lui falcă, adică PNL. Cum avea Firea sa bage bani in buzunarul PNL, ba-ti pus întrebarea?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.