“N-am înțeles de ce Comisia Europeană nu a aprobat la finanțare din Fondul de Modernizare proiectele depuse de Transgaz. Unele din aceste proiecte privesc construirea infrastructurii necesare viitoarelor centralele pe gaze în ciclu combinat cu posibilitate de utilizare a hidrogenului de la Turceni și Ișalnița ale Complexului Energetic Oltenia. Licitațiile sunt în curs pentru aceste conducte, dar nu avem bani. Ne străduim să găsim să luăm împrumuturi de la diferite bănci și instituții financiare. Asta pentru că proiectele noastre nu au fost aprobate la finanțare. Mă întreb de ce și nu mă întreb numai eu, ci și alți factori de decizie din România. În cele din urmă, vom găsi banii necesari și vom construi conductele, însă ar fi fost bine să putem lua finanțare din Fondul de Modernizare. Asta pentru că România a pierdut mult când am scos din funcțiune termocentralele pe cărbune”, a spus șeful Transgaz, la Romania International Gas Conference (RIGC) 2023. Sterian precizează că este vorba de 500 de milioane de euro în noi gazoducte.
Compania anunțase încă din luna august că depune pentru finanțare din Fondul de Modernizare șapte proiect de conducte de gaze, în valoare de 554 de milioane de euro, anume:
– Conductă de transport gaze naturale pentru alimentarea CET Mintia
– Creșterea capacității de transport a SNT și a siguranței aprovizionării cu gaze naturale a Sucursalei Electrocentrale Ișalnița (județul Dolj) și a Sucursalei Electrocentrale Turceni (județul Gorj);
– Conducta de transport gaze naturale Jupa – Băile Herculane – Orșova – Prunișor;
– Conductă de transport gaze naturale Mihai Bravu – Siliștea
– Conductă de transport gaze naturale Tetila – Horezu – Râmnicu Vâlcea;
– Conducta de transport gaze naturale Marea Neagră-Podișor;
Par a fi doua variante: ori sunt prea multi pentru parandarat, ori, din cauză că nimic din transportul prin aceasta conducta nu rămâne în Romania golită de orice