Cel mai așteptat proiect rutier al României, autostrada Sibiu – Pitești, a pornit oficial. Aceasta este autostrada care traversează munții și, prin finalizarea căreia, se închide magistrala de transport Est – Vest, Constanța- Nădlac, care va permite tranzitarea în cel mai scurt timp a țării și, în același timp, crește mobilitatea internă. De asemenea, aceasta este autostrada cerută, de ani de zile, de Concernul Dacia, care a amenințat chiar cu relocarea fabricii de la Mioveni dacă nu este realizat acest proiect care le scurtează timpii de livrare a autovehiculelor către piețele vestice.
Imagini publicate pe forumul pasionaților de infrastructură PeUndeMerg.ro arată cum utilajele au sosit pe șantier. Austriecii de la Porr, liderul consorțiului care a câștigat contractul de construcție pe Secțiunea 1, a deschis săptămâna aceasta şantierul pe lotul Sibiu – Boiţa din Autostrada Sibiu – Piteşti (A1), potrivit pasionaţilor de infrastructură.
După ce constructorul austric Porr a bătut ţăruşi topografici pe Autostrada Sibiu – Piteşti, pe lotul 1 ar fi fost finalizate şi lucrările de descărcare arheologică.
Pe şantier au apărut şi panouri de informare în care sunt menţionate cele mai avansate loturi, respectiv 1, 4 şi 5, din acest proiect. „Porr a deschis șantierul pe lotul 1. Am văzut mişcare de acum două zile. În dimineaţa aceasta am trecut din nou şi am observat două excavatoare şi două compactoare. Deja au excavat din solul fertil pe o distanță de 50 m”, spune Adrian, un pasionat de infrastructură care a postat imagini cu proaspătul şantier.
Sub comandament austriac
Constructorul austriac Porr a emis la începutul lunii august prima factură aferentă contractului de proiectare şi execuţie a secţiunii 1 din Autostrada Sibiu – Piteşti. În valoare de 4,68 milioane de lei, această factură a fost decontată pe 20 august, potrivit datelor din Registrul Operaţiunilor Generatoare de Obligaţii de Plată (ROGOP) al CNAIR.
În aprilie 2019, a fost semnat contractul cu austriecii de la Porr pentru secţiunea 1. Ulterior ei au derulat activitatea de proiectare, potrivit unor imagini surprinse în iulie de pasionaţii de infrastructură. Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa este deocamdată singurul tronson din Autostrada Sibiu – Piteşti care are constructor desemnat. Până la jumătatea lunii octombrie, CNAIR ar uma să desemneze şi câştigătorul licitaţiei pentru secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti. Constructorul cu cele mai mari şanse este firma italiană Astaldi. De asemenea, în cursa pentru secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş au intrat 10 constructori. În ce piveşte secţiunile 2 şi 3, CNAIR urma să contracteze servicii de foraje geotehnice, pentru a lansa ulterior licitaţii de proiectare şi execuţie.
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Drum expres între Galați și Brăila
Brăilenii și gălățenii vor și , în sfârșit, legați printr-un drum rapid, deziderat de decenii în regiune. A fost postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de participare pentru procedura de atribuire a licitației deschise, având ca obiect „Proiectare și Execuție Drum Expres Brăila – Galați” în lungime de aproximativ 11 km. Valoarea estimată a contractului este de 530 milioane de lei, fără TVA.
Durata contractului este de 94 luni și cuprinde 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a acestora. Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câștigător.
Data limită de depunere a ofertelor este 10 decembrie 2019.
@dan : basically ce ai scris tu este ‘ardelenii traiesc pe banii celor din bucuresti si ilfov pentru ca traiesc pe banii celor din bucuresti si ilfov’