Într-un final…

A început Autostrada Dacia

Cel mai așteptat proiect rutier al României, autostrada Sibiu – Pitești, a pornit oficial. Aceasta este autostrada care traversează munții și, prin finalizarea căreia, se închide magistrala de transport Est – Vest, Constanța- Nădlac, care va permite tranzitarea în cel mai scurt timp a țării și, în același timp, crește mobilitatea internă. De asemenea, aceasta este autostrada cerută, de ani de zile, de Concernul Dacia, care a amenințat chiar cu relocarea fabricii de la Mioveni dacă nu este realizat acest proiect care le scurtează timpii de livrare a autovehiculelor către piețele vestice.

Imagini publicate pe forumul pasionaților de infrastructură PeUndeMerg.ro  arată cum utilajele au sosit pe șantier.  Austriecii de la Porr, liderul consorțiului care a câștigat contractul de construcție pe Secțiunea 1, a deschis săptămâna aceasta şantierul pe lotul Sibiu – Boiţa din Autostrada Sibiu – Piteşti (A1), potrivit pasionaţilor de infrastructură.

După ce constructorul austric Porr a bătut ţăruşi topografici pe Autostrada Sibiu – Piteşti, pe lotul 1 ar fi fost finalizate şi lucrările de descărcare arheologică.

Pe şantier au apărut şi panouri de informare în care sunt menţionate cele mai avansate loturi, respectiv 1, 4 şi 5, din acest proiect. „Porr a deschis șantierul pe lotul 1. Am văzut mişcare de acum două zile. În dimineaţa aceasta am trecut din nou şi am observat două excavatoare şi două compactoare. Deja au excavat din solul fertil pe o distanță de 50 m”, spune Adrian, un pasionat de infrastructură care a postat imagini cu proaspătul şantier.

Sub comandament austriac

Constructorul austriac Porr a emis la începutul lunii august prima factură aferentă contractului de proiectare şi execuţie a secţiunii 1 din Autostrada Sibiu – Piteşti. În valoare de 4,68 milioane de lei, această factură a fost decontată pe 20 august, potrivit datelor din Registrul Operaţiunilor Generatoare de Obligaţii de Plată (ROGOP) al CNAIR.

În aprilie 2019, a fost semnat contractul cu austriecii de la Porr pentru secţiunea 1. Ulterior ei au derulat activitatea de proiectare, potrivit unor imagini surprinse în iulie de pasionaţii de infrastructură. Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa este deocamdată singurul tronson din Autostrada Sibiu – Piteşti care are constructor desemnat. Până la jumătatea lunii octombrie, CNAIR ar uma să desemneze şi câştigătorul licitaţiei pentru secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti. Constructorul cu cele mai mari şanse este firma italiană Astaldi. De asemenea, în cursa pentru secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş au intrat 10 constructori. În ce piveşte secţiunile 2 şi 3, CNAIR urma să contracteze servicii de foraje geotehnice, pentru a lansa ulterior licitaţii de proiectare şi execuţie.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

 

Drum expres între Galați și Brăila

Brăilenii și gălățenii vor și , în sfârșit, legați printr-un drum rapid, deziderat de decenii în regiune. A fost postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de participare pentru procedura de atribuire a licitației deschise, având ca obiect „Proiectare și Execuție Drum Expres Brăila – Galați” în lungime de aproximativ 11 km. Valoarea estimată a contractului este de 530 milioane de lei, fără TVA.

Durata contractului este de 94 luni și cuprinde 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a acestora. Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câștigător.

Data limită de depunere a ofertelor este 10 decembrie 2019.

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Mihai Soare 1067 Articole
Author

12 Comentarii

  1. da mai opriti-va domnule,
    ca se sufoca Romania de autostrazi! Eeeee

  2. Firma austriacă are vreo legatură de coincideță întâmplătoare cu președintele FDGR Paul Jürgen Porr? Ar fi neverosimil să se realizeze tronsonul de autostradă Sibiu-Pitești și Ilia-Marginea. DAR bizar nu au aparut neobosiții și catastroficii ONG-iști anti infrastructură în România să blocheze drumuri fiindcă unde sapă buldozerele sunt râme și șoareci deci zonă protejată???

  3. Sudul trebuia sa beneficieze primul de autostrazi. Este principala zona economica a tarii: industrie de varf, IT si tehnologie , comert, finante,agricultura de nivel european. Contribuie cu peste 70% la bugetul national si nu dispune de autostrazi. Cine sunt premierii miopi, docili sau vanduti care s-au perindat si au refuzat cu premeditare aceste lucrari?

  4. Da de unde ?
    Ardealul si Banatul trebuie umplute de autostrazi, de cai ferate modernizate, de multe investitii, ca poate nu mai vor sa se separe.
    Pe olteni, moldoveni, dobrogeni, da-i dracului de balcanici, ca nu se ridica ei la nivelul civilizatilor de dincolo de munti !!!
    Si, in plus, ”prostii” sa taca din gura, sa lase pretentiile, ca mai intii trebuie satisfacuti fratii de dincolo.
    Asa a fost si pe vremea comunistilor, asa e si acum !!!
    Dar daca, intr-o zi, moldovenii, oltenii si alti ”prosti” din Sud si Est nu vor mai accepta acest statut si vor vrea si ei sa se…..rupa ?
    Dar daca bucurestenii si ilfovenii nu vor mai vrea sa contribuie la bugetele din care se dau, non stop, sume imense NUMAI SPRE Ardeal si Banat, in timp ce la Iasi se ajunge pe o sosea ca o poteca,si vor dori si ei sa se bucure de ceea ce produc, asa cum vor si altii, in ingimfarea lor, desi nu prea au nici cu ce sa se autofinanteze ?!
    Atentie marita, clasa politica !!!
    Fara o dezvoltare echilibrata a tuturor regiunilor Statului Roman, acesta se va destructura !!!

  5. Exceptand banii europeni (din care mai mult de jumatate s-au furat), autostrada Transilvania si restul se fac pe banii celor din Bucuresti. Asta este realitatea. Iar capitala nu are o autostrada de centura. Penibil!

  6. Ar fi bine sa fie urmarita constructia pas cu pas deoarece in ochii marilor ‘lichele’,este interesul principal una casa tip cazemata sau diminuarea cantitatii de materiale folosite la constructia drumului! As putea sa va dau ca exemplu pasii pentru constructia drumurilor cum se face in strainatate dar cu lux de amanunte!

  7. cine te-a tradat, negustorii brasoveni si Matei Corvin s-a bucurat sa te retina, ai uitat de ce a intrat Romania neutra in 1916? Sute de mii de barbati au pierit pt dispretul ”alora” care cersec mila, dar se cred superiori. In al II lea pt Ardealul de nord au mai murit alte sute de mii, altii au suferit foametea si distrugerea Bucurestiului in 4 aprilie 1944, ”balcanicii”!!! In ignoranta lor toti uita ca civilizatia lumii si matematica pleaca din Balcanii lui Pitagora, Tales, Arhimede, dar si arhitectura, fara Constantin cel Mare ctitorul Constantinopolului Europa nu devenea crestina in 313, din intamplare era un trac, ba unii il banuiesc a fi din zona dunareana. Sa-i lasam sa se bucure de cele pamantesti prin saracirea lor cei dispretuiti se vor ridica si vor merge pe calea lui Iisus, pt ca au stiut sa-si iubesca apropele, sa se jertfeasca pt el si sa il lase in plata Domnului cand l-a umilit…va veni si ziua dreptatii, cand vor plati pentru tot…legea lui Lavoisie rezolva: nimic nu se pierde totul se transforma…

  8. Subscriu la ce s a spus, nu inteleg de ce noi miticii prosti si inapoiati platim la greu infrastructura superiorilor din ardeal, ca sa se separe cu tot ce le trebuie? Centura Bucuresti este singura solutie pentru traficul orasului care produce 25% din pib ul tarii. Iar ploiesti brasov pune realmente romania pe harta turistica.

  9. Treaba cu ardelenii care traiesc din banii celor din Ilfov si București mi se pare o idiotenie mare de tot . Acolo sunt majoritatea banilor tarii deoarece acolo sunt sediile tuturor marilor contribuabili din Romania.

  10. Dacă se va finaliza cândva Secțiunea Pitești – Sibiu și cei 9 km nelicitati de pe Deva – Lugoj, atunci și Bucureștiul va fi legat de Occident. Eu nu ași spune ca unele regiuni sunt favorizate, cei ce comentați studiati, harta autostrăzilor în Europa și apoi calculați ce drum ai de făcut, cu mașina din anumite zone ale tarii pana la ieșirea din tara, la Nădlac. Mai sunt și alte autostrăzi importante, dar aceasta mai are vreo 130 km și ar fi în regula.

  11. @dan : basically ce ai scris tu este ‘ardelenii traiesc pe banii celor din bucuresti si ilfov pentru ca traiesc pe banii celor din bucuresti si ilfov’

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.