
Una dintre cele mai mari vulnerabilități ale sistemului juridic românesc este menținerea judecătorilor și magistraților într-un regim privilegiat, distinct de legislația generală. Această situație contravine principiilor constituționale și standardelor europene privind egalitatea și coerența normativă și trebuie corectată de urgență.
Articolul 16 din Constituția României prevede că „cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări”. Menținerea unei vârste speciale de pensionare pentru judecători, diferită de cea aplicabilă restului cetățenilor, instituie un regim preferențial contrar acestui principiu fundamental.
În majoritatea statelor europene, vârsta de pensionare a magistraților urmează regimul general, iar excepțiile sunt temporare și tranzitorii. România, prin perpetuarea acestor privilegii, se îndepărtează de standardele de guvernanță democratică și își afectează credibilitatea.
Această situație nu este doar o chestiune de administrare a carierei magistraților, ci o problemă de ordine constituțională. Privilegiile permanente creează o categorie profesională deasupra regulilor generale, ceea ce contravine principiului generalității legii și slăbește statul de drept. Nicio interpretare a Curții Constituționale și nicio invocare a „drepturilor câștigate” nu poate prevala asupra textului fundamental. Curtea Constituțională are rol de garant al supremației Constituției, nu de cenzor care să blocheze restabilirea acesteia. Ea nu poate valida perpetuarea unor excepții contrare normei fundamentale. Dacă i se oferă cadrul legislativ adecvat, Curtea are datoria să îl analizeze, dar soluția de fond aparține Parlamentului, unica autoritate legiuitoare.
Parlamentul nu are doar posibilitatea, ci și obligația de a acționa imediat. Amânarea unei decizii legislative echivalează cu perpetuarea unei anomalii instituționale grave. Este necesară adoptarea de urgență a unei legi clare, care să elimine regimul derogatoriu și să alinieze statutul judecătorilor și magistraților la regulile generale privind pensionarea și salarizarea.
Un stat de drept autentic nu poate funcționa pe baza unor privilegii permanente. Pensionarea la 65 de ani și salarizarea conform legislației generale nu reprezintă o diminuare a statutului profesional, ci o revenire la normalitatea constituțională.
Menținerea actualului regim nu mai poate fi justificată. Doar prin aplicarea necondiționată și imediată a principiului egalității în fața legii se poate restabili echilibrul constituțional și se poate consolida statul român ca stat de drept.
Combate bine domnul Vieru. Aștept cu interes articolul despre pensionarea securiștilor și milițienilor la 45 de ani cu o pensie mai mare cu 50% față de salariul în plată.
Și dacă tot vorbim de eliminarea discriminărilor, ce ar fi ca jurnaliștii să fie plătiți pe bază de contract de muncă (cu plata obligațiilor aferente), nu pe bază de drepturi de autor/contract de prestări servicii. Dacă tot suntem vocali împotriva discriminărilor, să începem cu propria categorie profesională.
CONSTITUTIE? Mai exista asa ceva? Cind de la Valeriu Stoica ministru al justitiei toti au terfelit-o si calcat-o in picioare? Pai tocmai „justitiarii” (porcorori si judecatori) sunt primii care-si sterg picioarele de ea.Noi cei ce nu suntem „speciali” ce sa mai zicem ? Stam si ne minunam. Haos si anarhie in dulcea ROMANIE! Unii si-au creat stat in stat.
Sa citească articolul imbecilii care au născocit și votat legea privilegierii celor din Justiție, dar mai ales imbecilii de parlamentari care nu vor s-o schimbe!
@ Un articol de Vieru, cu infractori, pentru care nu e la Cotroceni, magistrații au băgat pe alții, cu bani, că Georgescu a zis că nu are de dat ? Vieru mai zice că preferă magistrații securității că aia tineri vor bani mulți și să nu fie de lucru ?
Pensionarea la 65 de ani cu 70% din salariu pe post de pensie, afectează grav de tot calitatea actului de justiție. În plus, cum ar mai putea magistratul de la CCR să judece cu limpezime constituționalitatea în condițiile în care nu mai cumulează o pensie cu un salariu?
Creierul este un organ a cărui întreținere este foarte, foarte scumpă. Vă dați seama cât de rău funcționează creierul unui lucrător care se așteaptă la o pensie prăpădită de 3-4 mii de lei pe lună? O calamitate. Nu produce nimic.
Pă mareșalul Izmana Gabriel la-ți intrebat ba ? Ca el cu Stoica liberalul este marile arhitect al pensionarilor speciali și plenipotențiari , care după pensionarea de la stat se angajează că și căpușe tot la stat . Este o horă a trădătorilor speciali , care au că misiune distrugerea oricărui orizont și spirit al dreptății într-o Românie echitabilă , a oamenilor Onești și muncitori . Sa vă ia ….de rahați !
Cainii latra si caravana trece. O urgenta resetare a societatii romanesti este necesara. Dar cine s-o faca?
FARA A FI DEFINITIVA, SENTINTA DATA DE JUSTITIA „OARBA” LA .. BRAILA ! Viața unui om: 2 ani și 8 luni cu SUSPENDARE și 110.000 euro | O șoferiță BEATĂ a lovit un biciclist care se ducea la muncă și A PLECAT, iar apoi i-a și mințit pe anchetatori | Judecător: „E tânără. Nu va persevera în comiterea altor infracțiuni”
voi care vedeti ce fac acum astia din justitie unde ati fost pana acum? privilegiile astea nu sunt de ieri.
era o vorba: „somnul ratiunii naste monstri”
Dar cât este de „constituțional” ca accederea în funcția de magistrat să se facă pe criterii rasiste de tribalism sau securism sau ambele şi dregătoriile să se cumpere ca în epoca fanarioților?
Aberanta Justiție strapunge digul Legii și atâta haita mtingista. Se vede și din Starlink că acestor bogatasi inamovibili si furiosi, sinuosi, nu gloriosi, le lipsește bunul simț și orice aptitudine pentru această functie. Adică avem de-a face cu o Justiție cavernoasa, catastrofica, demna de Cartea Ororilor din Statia Erorilor. Dar cum să fie altfel? Au jurat credință lui Ipocrit.
Fiind toti ilegitimi, absolut toata legislatia din 2020 este lovita de nulitate ABSOLUTA. Pana ce nu se reinstituie democratia prin reluarea TURULUI 2, de unde a ramas si luand in consideratie faptul ca alegerile parlamentare trebuiau sa vina DUPA cele PRESEDINTIALE, TOATA CLASA POLITRUCA ESTE, DE ASEMENEA, ILEGITIMA! De la vladica la opinca. Abia dupa respectarea libertii si a drepturilor fundamentale, se va putea vorbi despre democratie in Romania si stat de drept. FARA LIBERTATE NU EXISTA DEMOCRATIE. FARA LIBERTATE NU AVEM NIMIC !!!
Da,Parlamentul putea restabili ordinea constitutionala demult.
Alianta PSD,PNL,UDMR a avut si are majoritate cu care poate schimba imediat legislația abuziva.
De ce nu a facut-o ? CORUPȚIA E O MARE FRÂNĂ.
O VA FACE ACUM? NU PT CA SUNT CORUPȚI
PS.
SRI trebuie desfiintat si reinfiintat sub alt nume,de ex. SIS ,ocazie cu care se face igienizare si reincadrare.
SRI + JUSTIȚIA au călăresc ROMÂNIA si o conduc.
Fara imensele privilegii ale CCR, cum altfel ar fi comis cei 9 judecatori anularea alegerilor legale din 2024 ? Au calcat si pe cei 10 milioane romani votanti ai lui Georgescu. Banii ochiul drakului, ccristii au si ei pretul lor.