Acordul dintre Orange şi Bouygues a eşuat

Propusul acord dintre Orange şi Bouygues pentru crearea celui mai mare operator de telecomunicaţii din Franţa a eşuat vineri, încheind astfel încercările de a atenua războiul preţurilor care a afectat marjele lor de profit, transmite Reuters, potrivit Bursa.

Colapsul acordului de zece miliarde de euro (11,4 miliarde de dolari) este o lovitură pentru cele două companii şi Guvernul francez, care s-a implicat profund în negocieri.

Anterior, cele două companii au fixat data de 31 martie 2016 drept termen limită pentru a ajunge la un acord complex de fuziune care va implica atât statul francez, unul din acţionarii importanţi de la Orange, precum şi rivalii Iliad şi SFR, cărora ar urma să le fie vândute o parte din activele Bouygues Telecom pentru ca fuziunea cu Orange să primească aprobările necesare din partea Autorităţii pentru concurenţă.
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că eşecul negocierilor a fost cauzat de divergenţele dintre miliardarul Martin Bouygues şi ministrul Economiei, Emmanuel Macron, privind influenţa pe care omul de afaceri ar fi obţinut-o în Orange, unde Guvernul deţine 23% din acţiuni.

„Într-o piaţă în care posibilitatea consolidării este acum exclusă pe termen lung, Bouygues Telecom îşi va continua strategia sa independentă”, se arată în declaraţia grupului Bouygues. Şi Orange, cel mai mare operator francez de telefonie, a confirmat eşecul negocierilor.
„Ei se vor lovi unii pe alţii. Statul are o mare responsabilitate în asta. Cel mai mult are de pierdut Bouygues”, a apreciat analistul Francois Mallet, de la Kepler Chevreux.

Anterior, cele două companii au fixat data de 31 martie 2016 drept termen limită pentru a ajunge la un acord complex de fuziune care va implica atât statul francez, unul din acţionarii importanţi de la Orange, precum şi rivalii Iliad şi SFR, cărora ar urma să le fie vândute o parte din activele Bouygues Telecom pentru ca fuziunea cu Orange să primească aprobările necesare din partea Autorităţii pentru concurenţă.
Dacă această operaţiune s-ar fi concretizat, numărul jucătorilor de pe piaţa franceză de telecomunicaţii s-ar fi redus de la patru la trei, iar entitatea combinată ar fi avut o cotă de peste 50% pe segmentul telefoniei mobile. În schimb, noua societate ar fi fost nevoită să vândă o parte din active către rivalii Free şi SFR şi, de asemenea, să se angajeze să limiteze consecinţele sociale pentru angajaţii Bouygues Telecom.

Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de ţări, are 247 de milioane de clienţi, dintre care 185 de milioane abonaţi la serviciile de telefonie mobilă. Orange a realizat anul trecut vânzări de 39 de miliarde de euro şi avea 155.000 de angajaţi la nivel mondial. Compania este lider de piaţă în România, cu 10,205 milioane de clienţi şi venituri de 453,9 milioane de euro la 30 iunie 2015.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.