
“LOVE 3 D”
După Irreversible şi Enter the Void, regizorul Gaspar Noé revine pe ecrane cu o nouă provocare: LOVE 3D, o tulburătoare poveste de dragoste în trei desfăşurată laParis.
LOVE 3D este o poveste de dragoste la Paris dintre un băiat, o fată şi încă o fată, în regia lui Gaspar Noé (Irreversible, Enter the Void).
The Guardian îl consideră: “Un film exclusiv pentru fanii hardcore”.
Iar Variety aprecia cu ocazia proiecţiei filmului la Cannes 2015: “La fel ca şi Nymphomaniac din ediţia trecută a Festivalului, LOVE 3D este un fel de şoc care testează limitele de toleranţă pe fiecare piaţă pe care intră”.
New York Times nota: “Povestea unei relaţii amoroase spuse numai prin intermediul scenelor de sex”.
Atenţie! Un film Interzis Minorilor (18), conform CNC.
“Părinţii mei au fost împreună 55 de ani”, spunea regizorul Gaspar Noé într-un interviu de anul trecut, acordat cu ocazia festivalului Les Films de Cannes à Bucarest. “Bine, au făcut multe tâmpenii, dar au rămas împreună – ei sunt un fel de model. Pentru mine, un cuplu ideal e acela care supravieţuieşte dincolo de orice dificultate întâlnită. Şi ai mei au trecut prin multe. Cred în noţiunea de cuplu, însă ştiu că monogamia nu se află în codul nostru genetic. Şi atunci, cum facem? Uite că unii oameni au reuşit”.
Filmul a avut un buget de cca 3 milioane de dolari, iar toate filmările au avut loc la Paris. Iniţial, proiectul s-a numit Danger şi în rolurile principale ar fi trebuit să joace Monica Bellucci şi Vincent Cassel, însă cei doi au renunţat ulterior la idee şi aşa a apărut între timp Irreversible. „Vincent mi-a spus că intimitatea şi viaţa lor sexuală sunt singurele lucruri care le-au rămas doar pentru ei şi nu ar vrea să schimbe asta odată cu filmul”, a spus Noé anul trecut la Bucureşti. „Şi eu fac filme, şi eu m-am îndrăgostit de o femeie, la fel ca personajul principal”, a dezvăluit Noé elementul autobiografic din LOVE 3D, element care se regăseşte în toate celelalte filme ale sale.
Regizorul Gaspar Noé a colaborat de-a lungul carierei şi cu trupe consacrate precum Placebo, Animal Collective sau Nick Cave, cărora le-a realizat videoclipuri.
Clipul piesei Nick Cave & The Bad Seeds – We No Who U R de pe albumul Push The Sky Away din2013 a fost regizat de Gaspar Noé şi a adunat 2 milioane de afişări pe YouTube.
Tot el a regizat videoclipul versiunii franţuzeşti pentru piesa Protège-Moi a trupei Placebo, de pe albumul Sleeping with Ghosts (2004). Din motive de conţinut explicit, clipul nu a fost niciodată lansat în mod oficial. Nu a apărut nici pe varianta DVD a colecţiei de single-uri lansat în acelaşi an. “Am fost nevoiţi să înlocuim videoclipul acela, altfel singurul loc de unde aţi fi putut cumpăra DVD-ul nostru ar fi fost sex shop-ul”, a explicat Brian Molko, liderul trupei Placebo.
Celor de la Animal Collective, Gaspar Noé le-a realizat un clip pentru piesa Applesauce. Personajul principal sunt buzele unei fete, filmate foarte de aproape, în timp ce mănâncă fructe. Recomandarea autorului a fost ca filmul să fie urmărit pe întuneric, pentru efect maxim.
“De ani de zile visez să fac un film care să reproducă pasiunea unui cuplu de îndrăgostiţi, cu toate excesele sale fizice şi emoţionale”, spune Gaspar Julio Noé în prezentarea filmului său. “Un fel de amour fou, o chintesenţă a ceea ce eu şi prietenii mei am experimentat la un moment dat”. LOVE 3D este un film cu numeroase scene de dragoste, lucru pe care nu-l mai întâlneşti în aşa-zisele filme “normale”, cu toate că “tuturor ne place să facem dragoste”.
Gaspar Noé recunoaşte că, în adolescenţă, a fost mare consumator de filme porno, “ca majoritatea adolescenţilor care nu au o prietenă căreia să-i placă astfel de filme. Uneori faci filmele pe care nu le-ai văzut niciodată. Am vrut să filmez ceva ce camerei rareori îi este permis – din varii motive, legale sau comerciale – şi anume dimensiunea organică a stării de a fi îndrăgostit”, spune regizorul. El este de părere că “LOVE nu e un film porno, ci un film cu multe scene de dragoste. E neobişnuit să vezi aşa ceva în cinema-ul mainstream, de aceea te face să-l asociezi cu alt gen cinematografic. Cinema-ul cu rating X prezintă dragostea în manieră foarte ciudată, fără legătură cu viaţa sexuală a majorităţii oamenilor. Nu se reduce totul la shaved pussies, fake boobs, pompieri şi poliţişti. Chiar dacă se masturbează la astfel de scene, cei mai mulţi oameni nu relaţionează cu ele”.
Aflat la Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest (unde LOVE a fost singurul film cu proiecţie suplimentară), regizorul a declarat: „Sexul face parte din viaţă, la fel cum masturbarea e un fapt. Să faci dragoste este o situaţie comună, firească, ca şi gelozia. Ea este o boală a minţii, dar e esenţială”. El a adăugat că este intrigat de faptul că, peste tot, mai ales la TV, se pot vedea imagini violente, imagini de război, însă cele de dragoste sunt condiţionate de orare şi legi de difuzare.
Noé a fost fascinat întotdeauna de imaginile tridimensionale. În urmă cu ceva timp, el a realizat o serie de fotografii în 3D şi a fost impresionat de cât de bine pot acestea să păstreze imaginea vie a ceva ce nu mai există. “O imagine tridimensională îţi dă impresia, aproape copilărească, de capturare a unui moment din trecut, mult mai bună decât orice imagine normală 2D”. Aşadar, cum LOVE spune povestea unei poveşti de dragoste pierdute, regizorul a decis să folosească această tehnică pentru a spori senzaţia de identificare a spectatorului cu personajul principal.
Au fost şi raţiuni financiare pentru alegerea acestui format pentru un film cu un buget redus cum a fost LOVE. „Iniţial nu am gândit filmul în 3D dar, cu o lună înainte de începerea filmărilor, am aflat de nişte fonduri pentru tehnologie ale Guvernului francez (cam 350.000 euro) pe care le puteam accesa dacă filmam în 3D”, îşi aminteşte regizorul într-un interviu acordat revistei Harper’s Bazaar. “Au fost şi inconveniente. Camerele de filmat în 3D sunt atât de grele şi de dificil de manevrat, încât toate scenele pe care am vrut să le filmez cu steadycam au devenit un coşmar.”
În acelaşi interviu luat anul trecut, la proiecţia filmului de la Cannes, cineastul spune că i-a plăcut La vie d’Adèle (de Abdélatif Kechiche), însă la clasicul Ultimul tango la Paris al lui Bertolucci s-a plictisit.
Tot anul trecut, invitat fiind la Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest, Gaspar Noé a dezvăluit că cele două “actriţe”, Aomi Muyock şi Klara Kristin, au fost alese dintr-un club. „Mi-a plăcut carisma actorilor şi faptul că n-au adus cu ei nici o prejudecată. Au fost ei înşişi. M-am străduit să creez o atmosferă de petrecere şi de joc pe platou (…) Unele scene de sex sunt reale, altele mimate, dar am vrut ca toate să pară reale. Imaginile le-am creat pe platou. N-aveam referinţe, spuneam doar: Hai să-i punem în pat şi să găsim unghiul potrivit! Uneori, pentru scene de 40 de secunde filmam câte două ore şi alegeam trei momente magice de câte un minut, din care trebuia să păstrăm unul pe care să-l reducem la 40 de secunde”.
,,Batman vs Superman: Zorii Dreptăţii”
Filmul de acţiune Batman Vs. Superman: Zorii Dreptăţii s-a bucurat de un weekend plin de succes, care conform primelor estimări i-a adus încasări de aproximativ 424,1 milioane de dolari, devenind astfel cea mai profitabilă lansare cu supereroi din istoria cinematografiei şi doborând deopotrivă recorduri locale şi internaţionale. Anunţul a fost făcut de către Sue Kroll, preşedintele Diviziei Internaţionale de Marketing şi Distribuţie, şi Veronika Kwan Vandenberg, preşedintele Diviziei de Distribuţie Globală, în cadrul Warner Bros. Pictures. În România, Batman Vs. Superman a fost lider incontestabil de box office, în urma lansării sale din acest weekend fiind vizionat de 128.687 spectatori, care au generat incasări în valoare de 2.760.640 lei.
Mult aşteptata confruntare dintre cei doi supereroi a generat câştiguri în valoare de 170,1 milioane de dolari în box office-ul din Statele Unite ale Americii, cifră care îi garantează statutul de cea mai profitabilă lansare cinematografică marca Warner Bros. Pictures din istorie, devenind totodată filmul distribuit în cel mai mare număr de cinematografe, înainte de lansările din luna mai (4.242 locaţii) şi cel mai vizionat film în avanpremieră de joi, înainte de sarbătorirea Paştelui catolic, când a însumat venituri de 2,7 milioane de dolari.
Cu o lansare în 66 de teritorii pe lângă cea din Statele Unite ale Americii, box office-ul internaţional a fost estimat la 254 de milioane dolari în weekend, fiind lansat într-un număr record de peste 40.000 de ecrane. Totodată filmul marchează cea mai profitabilă lansare Warner Bros. din toate timpurile în China(cu venituri de 57,3 milioane de dolari), Mexic şi Brazilia. Este de asemenea şi cea mai de succes lansare Warner Bros. de peste Ocean (după ultimul film din seria Harry Potter).
Atât pe plan local, cât şi internaţional, Batman Vs. Superman: Zorii Dreptăţii s-a bucurat de titlul de cea mai bună lansare din luna martie din toate timpurile si cea mai profitabilă premieră din 2016 şi din weekend-ul de Paşte, precum şi de: cel mai profitabil film DC Comics; cel mai răsunător debut pentru un film regizat de Zack Snyder; cel mai bun rezultat pentru un film cu Ben Affleck şi cel mai profitabil film cu Henry Cavill.
La nivel global, filmul a doborât recordul unei lansări în IMAX pentru weekend-ul Paştelui catolic, cu venituri de 36 milioane de dolari din 945 de ecrane IMAX, cel mai semnificativ număr de ecrane de acest tip obţinut vreodată. În America de Nord, filmul a doborât recordul lansărilor în IMAX în afara perioadei de vară şi Crăciun cu încasări de 18 milioane, iar pe plan internaţional a însumat de asemenea 18 milioane de dolari, din care 7 milioane de dolari au fost înregistraţi doar în China.
În momentul anunţului oficial, Sue Kroll a declarat: “Suntem de-a dreptul încântaţi de succesul global al acestui film. Cu siguranţă unul dintre cele mai aşteptate filme de către fani, Batman Vs. Superman: Zorii Dreptăţii s-a bucurat de o notorietate incredibilă. Acest impresionant rezultat de box office este un tribut adus universului cinematografic realizat de Zack Snyder pentru a-i aduce împreună pe aceşti eroi legendari, iar reacţiile pozitive ale publicului sunt pur şi simplu cea mai bună recompensă”.
Veronika Kwan Vanderberg a spus: “Suntem fericiţi de cifrele fenomenale înregistrate de Batman Vs Superman, care a doborât recorduri atât în SUA, cât şi pe întreg mapamondul. Rezultatele sunt o dovadă vie a celebrităţii acestor supereroi, precum şi a devotaţilor realizatori şi talentaţilor actori. Această lansare excelent setată ne permite să profităm de vacanţa de primăvară şi să ne bucurăm de o fereastră de 5 săptămâni până la următorul film cu supereroi. Pornind de la părerile pozitive ale fanilor, ne aşteptăm la o viaţă lungă şi prosperă a producţiei în cinematografe”.
Greg Silverman, preşedintele Warner Bros. Pictures al Departamentelor de Creaţie şi Producţie Globală, a adăugat: “Zack Snyder, Chuck Rover şi Deborah Snyder alături de echipele lor creative au setat premisele expansiunii universului cinematografic DC Films, iar succesul înregistrat de Batman Vs. Superman ne spune nu doar că fanii sunt nerabdători, ci şi că filmul este unul de calitate. Îi felicităm pe ei şi pe actorii nostri de pe marile ecrane, în frunte cu Ben Affleck şi Henry Cavill, precum şi pe partenerii nostri de la DC Entertainment pentru succesul filmului şi suntem entuziasmaţi să aducem pe marile ecrane şi mai multe personaje legendare pentru publicul din lumea întreagă”.
Regizorul Zack Snyder (Man of Steel: Eroul) îi aduce în Batman vs Superman: Zorii Dreptăţii pe cei mai cunoscuţi supereroi, interpretaţi de Ben Affleck ca Batman/ Bruce Wayne şi Henry Cavill ca Superman/ Clark Kent. Filmul va putea fi vizionat şi în versiunea dublată în limba română, unde în rolurile principale vor putea fi auziţi actorii: Marius Săvescu, în interpretarea lui Superman, cel care îi împrumută vocea lui Batman fiind George Petcu.
Temându-se că acţiunile eroului cu puteri nelimitate vor avea consecinţe de necontrolat, legiuitorul oraşului Gotham decide să ia măsuri şi îi declară război noului zeu al oraşului Metropolis. În acest timp, omenirea încearcă să stabilească cel fel de supererou ar fi mai potrivit pentru a-i garanta protecţie necondiţionată. Cu Batman şi Superman în luptă unul împotriva celuilalt, răufăcătorii au suficientă libertate să pună la cale un plan care va ameninţa siguranţa întregii planete.
Pe lângă Henry Cavill şi Ben Affleck, din distribuţia filmului mai fac parte: Amy Adams (Ţeapă în stil american) ca Lois Lane, Jesse Eisenberg (Reţeaua de socializare) în rolul lui Lex Luthor, Diane Lane (Infidela) ca Martha Kent şi Laurence Fishburne în rolul lui Perry White. Câştigătorul premiului Oscar Jeremy Irons îl interpretează pe Alfred, iar distribuţia este completată de Holly Hunter ca senatoarea Finch şi Gal Gadot în rolul surprinzătoarei Wonder Woman.
Printre actorii care au participat la versiunea dublată a filmului ,,Batman Vs Superman” se numără şi: Alina Petrică în rolul Lois Lane, Iulia Gavril ca Martha Kent, Ernest Fazekas ca Alexander Luthor, Gruia Sandu în rolul lui Alfred Pennyworth şi Claudiu Istodor ca Perry White. Legendara Wonder Woman este dublată de Ioana Ernea.
Scenariul filmului este scris de Chris Terrio şi David S. Goyer, inspirat din benzile desenate DC Comics, incluzându-i pe Batman, creat de Bob Kane şi Bill Finger, dar şi Superman, creat de Jerry Siegel şi Joe Shuster. Filmul este produs de Charles Roven şi Deborah Snyder, iar Wesley Coller, Geoff Johns şi David S. Goyer semnează în calitate de producători executivi.
Echipa de creaţie cu care a colaborat Zack Snyder este alcătuită din: directorul de imagine Larry Fong (300: Eroii de la Termopile), scenograful Patrick Tatopoulos (300: Ascensiuniea unui imperiu), editorul David Brenner, designerul de costume Michael Wilkinson şi realizatorul efectelor speciale John „DJ” DesJardin. Coloana sonoră este asigurată de compozitorul premiat cu Oscar, Hans Zimmer (Regele Leu, Man of Steel: Eroul) şi de Junkie XL (Mad Max: Drumul Furiei).
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.