Google va face în această săptămână o schimbare majoră care ar putea duce la dispariţia a milioane de mici afaceri. Este vorba de un update major pentru algoritmul său de căutare pe Internetul mobil, care va schimba ordinea în care site-urile sunt clasate atunci când utilizatorii caută ceva de pe telefon sau tabletă.
Algoritmul va favoriza site-uri mobile-friendly – cele cu texte mari, uşor de dat click pe link-uri și care se redimensionează pentru a se potrivi pe orice ecran unde acestea sunt vizualizate – și vor fi clasificate mai sus în căutări. Site-uri care nu sunt mobile-friendly vor fi retrogradate.
Aproximativ 60% din traficul online acum vine de pe mobil și Google vrea ca utilizatorii să aibă o experiență bună de fiecare dată când aceştia dau clic pe un link mobil.
Această mişcare a fost anunţată încă din februarie, compania lăsând astfel administratorilor de site-uri aproape două luni şi o mulţime de informaţi pentru a face modificările necesare astfel încât site-urile să nu dispară din cauza căutărilor de pe internetul mobil. Itai Sadan, CEO al companiei specializată pe site-uri Duda, a declarat pentru Business Insider, că măsura pe care o va lua Google va avea impact covârşitor asupra traficului. Această mişcare a fost denumită Mobile-geddon din cauza efectului “apocaliptic” pe care l-ar avea asupr milioane de site-uri şi, implicit, asupra micilor afaceri.
“Cei mai expuşi la risc sunt cei cere nu ştiu nimic despre schimbare. O mulţine de întreprinderi mici vor fi foarte surprinse pe 21 aprilie că numărul de vizitatori va scădea semnificativ. Acest lucru va afecta milioane de site-uri de web”, susţine Sadan. Potrivit acestuia, conţinutul este în continuare extrem de important, dar şi experienţa în navigarea pe site-uri este la fel de importantă. “Nu este suficient să ai conţinutul potrivit. Dacă oamenii intră pe site-ul tău și conținutul este acolo, dar este dificil de citit, asta nu e bine”, spune Itai Sadan.
Armaghedonul după Google nu va afecta doar firmele mici. Compania de marketing Somo a lansat un studiu potrivit căruia multe branduri mari cum ar fi American Apparel, Daily Mail şi Ryanair vor fi sancţionate de Google, dacă nu îşi vor updata
site-urile până marţi.