ASF propune practicarea tarifelor RCA din martie 2022

Autoritatea de Supraveghere Financiară propune practicarea pentru o perioadă de 6 luni a tarifelor de primă RCA din martie 2022, proiectul de act normativ urmând să fie transmis luni Ministerului Finanţelor ca autoritate competentă în materia reglementării, a declarat, sâmbătă, pentru AGERPRES, Valentin Ionescu, director general al Direcţiei Generale Asigurări, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

„În urma analizelor de impact efectuate de ASF, având în vedere discuţiile cu principalii asiguratori din piaţă, pentru stabilizarea pieţei, şi pentru a veni in întâmpinarea consumatorilor, propunerea noastră este de practicare pentru o perioadă de 6 luni, a tarifelor de primă RCA din martie 2022. În acest sens autoritatea a aprobat în şedinţa Consiliului ASF Proiectul de act normativ pe care îl va transmite luni Ministerului Finanţelor ca autoritate competentă în materia reglementării. De precizat că, prin excepţie, în cazul în care tariful pe primă oferit este mai mic în 2023, atunci se va alege cel mai mic tarif. Pe lângă această măsură, şi pentru a ajuta în final consumatorii, ASF va discuta şi propune renunţarea la taxa percepută societăţilor de asigurare pe primele brute încasate din RCA”, a declarat Valentin Ionescu.

Purtătorul de cuvânt al ASF, Daniel Apostol, a declarat săptămâna trecută că Autoritatea ia în calcul plafonarea tarifelor RCA, în vederea protecţiei consumatorilor.

Conform raportului din februarie publicat de Autoritatea de Supraveghere Financiară, comparativ cu cel din august 2022, tarifele de referinţă pentru RCA cresc în medie cu 16,28%.

Astfel, pentru autovehicule sub 1200 cmc, tariful mediu de referinţă va fi de 1.210 lei (1.027 lei în august 2022), între 1201 şi 1400 cmc de 1.262 lei (1.069 lei anterior), pentru 1401-1600 cmc de 1.417 lei (1.221 lei în august 2022), 1601-1800 cmc de 1.541 lei (1.330 lei anterior) şi între 1801-2000 cmc de 1.646 lei (1.446 lei anterior).

Conform ASF, la categoriile cu motorizări până în 2000 cmc, inclusiv, se încadrează 90% din automobilele asigurate RCA şi înregistrate pe persoană fizică.

În cazul persoanelor fizice, pentru categoria de vârstă până în 30 de ani, inclusiv, noile tarife de referinţă RCA sunt de 1.822 lei pentru motorizări până în 1200 cmc, de 1.931 lei pentru 1201-1400 cmc, 2.187 lei pentru 1401-1600 cmc, 2.327 lei pentru 1601-1800 cmc, 2.505 lei pentru 1801-2000 cmc, 3.304 lei pentru 2001-2500 cmc şi 4.709 lei peste 2.500 cmc.

Pentru categoria de vârstă 31-40 de ani, tarifele vor fi de 1.114 lei (până în 1200 cmc), 1.123 lei (1201-1400 cmc), 1.236 lei (1401-1600 cmc), 1.364 lei (1601-1800 cmc) 1.481 lei (1801-2000 cmc), 1.972 lei (2001-2500 cmc) şi 2.832 lei (peste 2500 cmc), iar pentru categoria de vârstă de 41-50 de ani de 1.076 lei (până în 1200 cmc), 1.129 lei (1200-1400 cmc), 1.265 lei (1401-1600 cmc), 1.356 lei (1601-1800), 1.445 lei (1801-2000 lei), 1.974 lei (2001-1500 cmc) şi 2.912 lei (peste 2.500 cmc).

În cazul persoanelor fizice între 51 şi 60 de ani, noile tarife sunt sunt de 1.006 lei (până în 1200 cmc), 1.048 lei (1201-1400 cmc), 1.195 lei (1.401-1600 cmc), 1.337 lei (1601-1800 cmc), 1.410 lei (1801-2000 cmc), 1.899 lei (2001-2500 cmc) şi 2.853 (peste 2.500 cmc), iar al persoanelor peste 60 de ani de 1.036 lei (până în 1200 cmc), 1.079 lei (1201-1400 cmc), 1.204 lei (1401-1600 cmc), 1.325 lei (1601-1800 cmc), 1.392 lei (1801-2000 cmc), 1.966 lei (2001-2500 cmc) şi 2.767 lei (peste 2.500 cmc).

În ceea ce priveşte maşinile electrice, tarifele RCA sunt de 2.742 lei (pentru categoria de vârstă până în 30 de ani), 1.643 lei (31-40 de ani), 1.509 lei (41-50 ani), 1.397 lei (51-60 ani) şi 1.440 lei (peste 60 de ani).

În cazul persoanelor juridice, tarifele sunt de 1.755 lei (până în 1200 cmc), 1.527 lei (1201-1400 cmc), 1.435 lei (1401-1600 cmc), 1.354 lei (1601-1800 cmc), 1.408 lei (1801-2000 cmc), 1.626 lei (2001-2500 cmc), 1.895 lei (peste 2.500 cmc) şi 2.736 lei (maşini electrice).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

6 Comentarii

  1. Bună mișcarea. O încercare de a spăla mortul, machiat, rujat, pus în geam, ține la proști. E simpatică acțiunea. ASF propune. Dacă nu ar fi tragic, sună ca în textul ăla cu un meduz și o meduză. El propune, ea refuză. Prin lege se zice, dar probabil sunt basme, legende și mituri , că ASF reglementează și controlează. Dar, sunt basme, legende și mituri. Mă întreb, o fi având și SRI o firmă interesată în asigurări? A lor, a câtorva. Că prea e cusută cu ață albă. Indiciu: Tolontan.

  2. ASF ar trebuie sa verifice cum service-urile tin masinile clientilor cu lunile prin curtile lor pentru ca firmele de asigurari nu platesc serviciile iar acestia nu comanda piesele pana nu vad banii de la acesti borfasi de asiguratori care s-au invatat sa te jupoaie de bani iar in schimb sa sifoneze banii in complicitate cu inaptii din statul roman care ii protejeaza, unde sunt banii incasati de Euroins? De ca nu este nici o ancheta nici aici cum nu a fost nici la cityinsurance sa se vada unde au ajuns sutele de milioane de euro din asigurari platite de firme si persoane fizice? Pare asa o complicitate intre instututiile statului si acesti asiguratori care incaseaza bani gratis doar ca sa isi faca buzunarele mari.

  3. tarifele asigurarilor trebuie sa tina cont de modelul si costul autovehiculului, de virsta si sexul soferului, de zona urbana in care care conduce, nr de km pe an si de expunerea pe sosele…de costul pieselor pentru autovehiculul respectiv, de costul manoperei aplicate …
    cu un software bun se pot face schimbarile necesare…
    si mai ales…aceste companii de asigurari trebuie sa investeasca banii in intreprinderi romanesti ce pot fi controlate si pot genera locuri de munca si prosperitate pentru romani…
    asigurindu-va la companii straine …acele companii scot banii din romania si investesc in inductria din tzarile lor…cum e si normal…
    cind veti putea informa poporul prostit de aceste lucruri va fi o tzara normala…
    autovehiculul nu este ‘o investitie’ asa cum se prezinta si este perceput in romanika…este un mijloc de deplasare si atit..si costa bani…in aceasta exploatare…
    adica niste amaritzi aiuritzi si needeucatzi ce sofeaza aiurea masini straine in marea lor majoritate cumparate la mina a doua, au pretentia ca statul sa le plateasca reparatziile pentru accidentele producse de ei…

  4. La ce-ți mai trebe RCA bre ?? Ești nebun ?? Nu ți-au ajuns țepele ?? Nu vezi ce vremuri ai apucat ?? Cel mai simmplu e să cumperi din vecin de la ukran, in loc de țigări un tanc pisicutz, nu ca Ponta ci unul cu mitralieră și muniție, un leoparduț 5 persoane. Am ințeles că e posibil,.e bun chiar de are kilometrajul dat inapoi.. Și ești șerif pe străzi bre..Nici de autostrăzi nu mai ai nevoie..Deci fă pasul spre viitor..

  5. Tarif, adică preț impus…asigurare obligatorie…este de fapt recunoașterea faptului că asigurarea este un alt bir.
    Răscoala de la Bobâlna, 1437-143 a izbucnit cînd „locuitorii români (care înainte erau scutiți de plata zeciuielii, fiind ortodocși) au fost și ei obligați să o plătească”.
    Zeciuială=10%
    Sclavii în imp Romna dădeau stăpînului jumate, 50%. Stăpînul avea grijă de casa undel locuia sclavul.
    Azi…cît peste 50% biruri de tot felul?

  6. La fel cum a facut banditul de Virgil, o să avem RCA plafonat deja la niste preturi enrome

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.