Asigurările facultative prind viteză. Românii vor mai mult decât strictul necesar

Românul obișnuia să fie precaut doar când nu avea încotro. Apoi, a venit vremea în care și-a dat seama că „doar RCA-ul” nu mai ajunge.

 

Că, atunci când îl lovește ghinionul, nu-l întreabă nimeni dacă era obligatoriu sau opțional să fie pregătit. Iar în 2024, asta se vede clar în cifre: asigurările facultative cresc rapid, iar din spatele acestei mișcări se ridică un nume care și-a făcut din încredere și consistență un model de business.

Nu e vorba doar de cifre reci și tabele frumos colorate în rapoarte. E o schimbare reală de mentalitate. Când aproape două miliarde de lei din totalul primelor brute subscrise de o companie vin din afara RCA-ului, nu mai e un simplu trend, ci un semnal serios. Groupama a reușit o creștere spectaculoasă de 21% pe segmentul facultativ, cea mai mare din industrie. Și asta într-o piață în care mulți se chinuie încă să explice clienților de ce ar avea nevoie de mai mult decât minimul legal.

Ce face însă diferența reală în cazul Groupama este modul în care compania a înțeles că serviciul nu se oprește la vânzare. În fiecare lună din 2024, peste 15.000 de clienți au fost ajutați să treacă prin momente complicate. Vorbim despre un nivel de satisfacție de 97% și de o colaborare percepută ca „ușoară” de 92% dintre respondenți, potrivit unui studiu Mia Marketing. Iar când o companie are în ADN-ul ei structura unui grup mutualist, unde clientul este și acționar, grija față de experiență pare mai puțin un discurs de marketing și mai mult o obligație de onoare.

În tot acest context, românul curios care își compară opțiunile a început să caute dincolo de lozinci și broșuri lucioase. Soluții simple, clare, care să nu-i rupă buzunarul, dar să-l ajute să doarmă mai liniștit. E și motivul pentru care, în paralel cu produsele clasice, au început să capete tracțiune soluțiile flexibile, cum sunt ofertele pentru cea mai ieftina asigurare RCA în rate, care sunt disponibile prin site-uri de specialitate. Nu e vorba doar de preț, ci și de senzația că ai control, că poți alege, că nu ești prins într-un sistem rigid.

Asta se vede și în zone aparent “aride”, precum CASCO sau asigurările de bunuri – domenii în care, de obicei, clienții se întorc la vechiul “lasă, că nu mi se întâmplă mie”. Totuși, în 2024, Groupama a ajuns la aproape un miliard de lei pe linia CASCO, cu o creștere de 17%, iar pe segmentul Clădiri și bunuri a urcat la 337 milioane lei. În spatele acestor cifre e un client care, poate pentru prima dată, decide că are sens să-și protejeze mașina sau apartamentul fără să-l fi obligat banca.

Iar partea cea mai interesantă vine atunci când vorbim despre sănătate și viață. Aici, creșterile sunt spectaculoase. Asigurările de sănătate au explodat cu 79%, ajungând la 241 milioane lei, iar cele de viață au crescut cu 15%. Românul începe să vadă în asigurare nu doar un colac de salvare, ci o investiție în siguranța propriei persoane și a celor dragi. Asta spune mult despre cum se schimbă o generație.

Recomanda [votes_up id=873771]
Author

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.