La doi ani de la premieră şi după o pauză de şase luni, REVIZORUL, în regia lui Felix Alexa, revine pe scena Sălii Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti.
Piesa din 1836 semnată de N. V. Gogol, într-o montare de mare succes, se dovedeşte a fi şi astăzi una din cele mai apreciate şi mai actuale comedii, o satiră socială despre derizoriu şi trivialitate, despre corupţie, înşelăciune şi mistificare. Piesa lui Gogol rămâne o oglindă necruţătoare în faţa celor pe care banul îi ameţeşte, iar minciuna îi copleşeşte.
Marius Manole şi Mihai Constantin iluminează scena cu talentul lor
Prima reprezentaţie a actualei stagiuni va avea loc miercuri, 4 noiembrie, de la ora 19.30.
Apreciată a fi una dintre acele premiere-eveniment, montarea lui Felix Alexa şi-a cucerit publicul printr-o scenografie pe care trebuie neapărat s-o vedeţi (imaginată de tânăra Andrada Chiriac), printr-un regal al iluminării scenice (datorat britanicului Chris Jaeger) şi printr-o suită de creaţii actoriceşti aplaudate la scenă deschisă. În fruntea distribuţiei, Marius Manole şi Mihai Constantin valsează printre meandrele minciunii celei hoaţe şi ale adevărului necruţător.
Cei doi interpreţi uluitori, Marius Manole şi Mihai Constantin
Mihai Constantin cerând îndurare în eleganta cameră de hotel a Revizorului, interpretat de Marius Manole
De la premiera din 2013, spectacolul a generat reacţii dintre cele mai vii şi mai atente. Dacă se aştepta la performanţa lui Marius Manole în Hlestakov, dramaturgul Radu F. Alexandru mărturisea despre creaţia lui Mihai Constantin: „Nu mi-l imaginam de anvergura splendidă pe care o dovedeşte în rolul Primarului”.
Impresionanta scenografie a Andradei Chiriac
Văzut de critici, spectacol este: “atroce şi hilar, stigmatizează vremurile noastre confuze şi consumiste, în care nu se trăieşte şi totul se negociază” (Ludmila Patlanjoglu, Cotidianul), “un taifun al minciunii primejdioase, ameninţătoare pentru o întreagă comunitate, pentru societate, pentru lume” (Mircea Morariu, Adevărul), “un spectacol complex la toate nivelurile” (Silvia Dumitrache, Observator cultural); un spectacol care – “de la prima şi până la ultima replică, de la prima şi până la ultima scenă jonglează cu imagini şi replici bine plasate în context, bine accentuate, bine scoase în evidenţă, în aşa fel încât dimensiunea socială a piesei lui Gogol să se suprapună aproape perfect pe realitatea contemporană (Monica Andronescu, Yorick).
Scenă din spectacol
Sunteţi invitaţi la o seară cu cel mai şarmant Revizor-escroc pe care vi l-aţi putea imagina vreodată închizînd ochii, dar şi paginile cărţii gogoliene.
Fotografii de Tudor Predescu
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.