„Autostrada” gazului din Marea Neagră a subtraversat Dunărea

Conducta a fost trasă la o adîncime de 67 de metri și se întinde  pe o lungime de 1,8 kilometri pe sub Dunăre.

„Autostrada” gazului din Marea Neagră a subtraversat Dunărea

Conducta a fost trasă la o adîncime de 67 de metri și se întinde  pe o lungime de 1,8 kilometri pe sub Dunăre.

 

Conducta Tuzla-Podișor a subtraversat ieri Dunărea, pe sub Brațul Borcea. Acest proiect are ca scop să introducă în Sistemul Național de Transport gazele ce vor fi extrase din Marea Neagră de Petrom, din perimetrul Neptun Deep. Punctul terminus Podișor, în județul Giurgiu, va fi atins în scurt timp, având în vedere că este linie dreaptă până acolo.

 

Conducta a fost trasă la o adîncime de 67 de metri și se întinde  pe o lungime de 1,8 kilometri pe sub Dunăre. Pe parcursul execuției, echipele noastre s-au confruntat cu provocări geologice neprevăzute, cum ar fi procesele de dolomitizare, care au necesitat ajustări strategice în foraj și alezare. Aceste lucrări de anvergură demonstrează capacitatea tehnică și expertiza inginerilor noștri de a depăși provocările geologice extreme și de implementare a unor soluții inovatoare pentru consolidarea infrastructurii energetice naționale”, spune Ion Sterian, directorul Transgaz, beneficiarul acestui gazoduct.

Constructorul, care a început lucrul în 2023, este un consorțiu turcesc condus de Kalyon.

La începutul lui 2027, ies la suprafață primele cantități de gaze din perimetru Neptun Deep, a cărui exploatare aproape va dubla producția României.

Conducta de transport gaze naturale “Țărmul Mării Negre-Podișor”, în valoare de aproximativ 500 milioane de euro, este proiect inclus în Planul de Dezvoltare a Sistemului Național de Transport (SNT) gaze naturale pentru următorii 10 ani, plan în valoare de peste 9,1 miliarde euro, aprobat de ANRE. Conducta este inclusă pe lista de proiecte de interes comun ale UE și a fost depus pentru finanțare prin Fondul de Modernizare, obținând o finanțare de 85 milioane euro. Diferența de finanțare va fi acoperită de la bănci și din fonduri proprii.

Conducta “Țărmul Mării Negre-Podișor” va permite gazelor din Marea Neagră să intre în SNT și să ajungă, astfel, la operatorii economici și la gospodăriile din localitățile racordate la sistem. Mai mult, acest gazoduct va face legătura cu sursele noi de gaze naturale din Coridorul Transbalcanic și Coridorul Vertical din care face parte și conducta BRUA, fiind necesar și pentru transportul gazelor ce ar urma să vină în România din zona Mării Caspice, din terminalele de LNG din Turcia și Grecia.

Conducta este amplasată în zona de sud-est a țării și traversează 3 județe: Constanța, Călărași și Giurgiu, respectiv 42 de unități administrativ teritoriale (UAT). Această investiție va contribui semnificativ la creșterea securității în aprovizionarea cu gaze naturale a României, la diversificarea surselor de aprovizionare cu gaze naturale, la dezvoltarea social-economică a zonelor traversate, prin crearea de noi locuri de muncă, atât în perioada de implementare a proiectului, cât și în perioada de operare.

 

Distribuie articolul pe:

3 comentarii

  1. “Aceste lucrări de anvergură demonstrează capacitatea tehnică și expertiza inginerilor noștri de a depăși provocările geologice extreme pentru consolidarea infrastructurii energetice naționale” după care” după care “Constructorul, care a început lucrul în 2023, este un consorțiu turcesc condus de Kalyon”. Păi ori sunt inginerii noștrii adică români ori e consorțiu turcrsc.

  2. Producator de gaze austriac, constructor turc, frumoasa combinatie cu flavoare istorica locala.
    Ne aduce aminte de istorie si vremea imperiilor care ne stapineau pentru interesul si bunastarea noastra.
    Sau „daca bogatul imperial o duce bine si sluga o duce bine”, cum spunea imparatul de la Viena.

    Ci-ca Petromul s-a dat austricilor la comanda politica de la UE, ca despagubire pentru pierderile austriei dupa nationalizarea de la 1948, pe motiv ei erau cei mai mari investitori in Romania la acea vreme.
    Licitaia aia de vinzare din 2004 a fost o facatura, cei mai calificati ofertanti erau Occidental si Eni.

    Noroc ca multi din baietii nostri petrolisti dupa 1990 si-au gasit fiecare rostul si recunoasterea la firme reputate din strainatate, SLB, HLB, ExxonMobil, Shell, BP, Aramco, Total, ADNOC, restul mai slabuti cu experienta si stiinata au ramas agatati pe ici pe colo in coruptia si hotia locala, spre satisfactia sefilor lor.

    Patria Ubi Bene !

  3. Și ce dacă ? O să se ieftenească gazul la romăni ? În rest , e apă de ploaie . Cînd va ploua .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate