„Autostrăzile din PNRR, o invitație la mersul pe jos”

Europarlamentarul Dragoș Benea, vicepreședintele PSD, susține că autostrăzile din Moldova, cuprinse în PNRR, sunt „o invitație la mersul pe jos, care face piciorul frumos”.

„Un de 34 km, între municipiul Pașcani și satul Leghin (comuna Pipirig/jud. Neamț): cu asta s-a ales Moldova în materie de autostradă pe axa Est-Vest, conform PNRR-ului publicat miercuri. În ciuda legii votate în 2018 pentru , de către PNL și USR/PLUS, Moldova nu va fi conectată de Transilvania printr-un proiect de infrastructură care traversează munții Carpați”, susține europarlamentarul.

Acesta spune că despre A13 Bacău – Onești – Brașov, PNRR nu suflă nicio vorbă, deși documentația de licitație pentru execuție ar trebui să fie gata în toamna lui 2022, conform contractului.

„În rest, avem de-a face cu un optimism debordant în privința A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani, autostradă ale cărei documentații tehnice au fost pornite încă din 2018, în timpul guvernării PSD, și ulterior preluate de guvernele de dreapta (Orban & Cîțu), care acum se împăunează cu o altă variantă de autostradă decât cea pentru care au făcut lege în 2018”, mai spune Dragoș Benea.

Conform acestuia, executivul PNL/USR vorbește în cuvinte mari despre tronsonul Ploiești – Buzău (63 km), care se regăsește în Muntenia, nu în Moldova și care e „spart” în 3 loturi distincte, ceea ce înseamnă proceduri și contracte separate, ritmuri diferite de execuție a lucrărilor, constructori diferiți etc., pentru ceva mai mult de 60 km de autostradă.

„Pentru celelalte tronsoane din A7, respectiv Buzău – Focșani, Focșani – Bacău, Bacău – Pașcani va trebui să așteptăm cu sufletul la gură finalizarea în timp util a documentațiilor tehnice aferente, în condițiile în care elaborarea acestora întâmpină deja felurite întârzieri și decalaje. Mă întreb cum plănuiește Guvernul să scoată la licitație lucrările de pe aceste tronsoane, care – luate fiecare în parte – au o lungime mai mare decât Ploiești – Buzău și se află în Podișul Moldovei, nu în câmpiile Munteniei!?”, susține Dragoș Benea.

Acesta mai spune că, în schimb, sunt prevăzuți bani pentru metroul de la Cluj.

„Dacă pentru Moldova banii sunt puțini, dar optimismul declarativ mare, pentru metroul de la Cluj (luat la pachet cu extinderea metroului din București) se cer prin același PNRR 600 milioane euro, în contextul în care durata de implementare de 96 luni (8 ani) depășește termenul limită de angajare a fondurilor de redresare & reziliență (2026). Mai mult, pentru acoperirea valorii integrale a proiectului, Guvernul se angajează să contracteze împrumuturi sau să asigure finanțare din bugetul național – asta, pentru că și cei de la PNL au realizat că numai 7 km din metroul lui Boc ar putea fi acceptați la finanțare prin PNRR. Dacă vor fi acceptați. Peste 380 milioane euro e suma solicitată pentru introducerea unei linii de tren pe hidrogen, pe relația București – Pitești (109 km), în condițiile în care singurul tren de pasageri din Europa, cu acest tip de propulsie, a circulat la 23 aprilie 2021, adică în urmă cu o lună și jumătate. În România nu avem constructori de material rulant cu această tehnologie, dar vrem să fim UE în domeniu. În contrapartidă, există know-how în țară pe trenuri electrice, însă prin PNRR se cer bani doar pentru modernizarea a 30 de locomotive și 100 de vagoane”, potrivit vicepreședintelui PSD.

Acesta mai spune că a observat o „frenezie” a îndesării de stații și prize de încărcare electrice pe toate secțiunile și tronsoanele de autostradă despre care se vorbește în PNRR: „Ele nu sunt expresia unei viziuni guvernamentale de încurajare a transportului cu mijloace nepoluante (automobile electrice), ci un fel de cioară vopsită prin care Bucureștiul vrea să amăgească Bruxelles-ul că respectivele proiecte ar avea o pronunțată componentă , în spiritul orientării UE către protecția mediului. Sătenii din Leghin își vor încărca atelajele și căruțele la stațiile electrice presărate pe cei 34 km ai tronsonului Pașcani – Leghin din A8?”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

11 Comentarii

  1. Au pesedacii astia un tupeu de fugi in padure.
    Voi de ce nu ati facut bai super patriotii lui peste?
    In urma voastra au ramas trei borduri la Craiova-Pitesti. De un an jumate vad ca se construieste acolo.
    Ce mi-e PSD ce mi-e HAUR. Urlete aiurea.
    Urla ala de la DOLJ ca nu se face Craiova-Lugoj. Uite ca se face.
    Urla Negrescu ca PNRR are 100 de pagini. Uite ca nu are 100 de pagini.
    Cat mai mintiti bai javrelor. Va face la partid injectii cu minciuna si tupeu? Probabil din cauza asta santeti ani vaccinare ca nu se pupa anti-covidul cu vaccinul ala de prostie.

  2. Cred ca fiecare statie de incarcare va fi dotata cu locuri de facut plaja,cu manele,bere si mititei ca mandrutzele sa nu se plictiseasca pe drumul de doua zile,sau mai mult,pana la mare,si cat flacaii o sa impinga masina-trotineta electrica de minim doua tone,din metru in metru,la coada pana la vreo priza de reincarcare.Dar altii mai ghinionisti vor face carutzo-stopul ca sa fie trasi cu caii ceva kilometri pana la statie daca raman in drum cu bateria goala de la jucarie.Asta daca se da drumul la carutze pe autostrazi ca acum nu este voie.Dar va fi bine ca va fi progres.

  3. #șîeu :))))))
    Vă aduceți aminte ? I-au prostit pe creduli ? I-au prostit. Hai pa, „succesuri”… niște „esee”…hau hau 🙂

  4. Din punctul meu de vedere, luand in considerare ca fondurile europene sunt tot din contributia bugetului de stat romanesc si ceea ce deha se construieste ca sosele sunt tot din imprumuturi la cec sau banci, pare o excrocherie tipic romaneasca pusa la cale prin aceasta denumire pompoasa PNRR pentru Romania! Asadar, in urma acestei actiuni PNRR, fiecare localitate va fi mai indatorata pentru ca toate aceste fonduri si investitii, sunt imprumuturi si nimic gratuit cum se minte in stil draconic! Ori, pe hartie pentru comisia europeana vor avea un cost real si in fapt, costul sa fie de 10-20-50-100 ori mai mare, sa fie si parandaratul consistent!

  5. In cadrul emisiunii „Cocalari,aveti microfonul” a vorbit si Dragos Benea, decat sa stranute !Aici Radio Santz,incetam emisiunea ca nu mai are PSD banii necesari cultivarii sfeclei furajere

  6. Auziti tupeu la calaii astia penelisti care de un an jummate nu au facut NIMIC decat tampenii bagand romanii in datorii uriase si au nesimtirea de ai nenoroci mai departe cu catastrofele din PNRR-ul creatie lor,a cretinilor rataciti pe la jefuirea banilor pe carca romanilor. Auzi la Boc si Catzu,liberalii lu’ peste otravit,care zic ei ca nu au bani pentru copii,dar vor Tichie de Margaritar sub forma de Metrou la Cluuuj,la satul ala modernizat cu o sosea ca un matz de la un cap la altul,o localitate cu trei sute de mii de tovarasi,din care,cel mult mai au jumatate,ca restul a spalat putina spre afara si multi cam nu se mai intorc.Cand in Europa sunt orase cu peste un milion,sau doua de locuitori care nu pun problema sa dea banu’ de metrou,cretinii care zic ei ca ala de la UE este ban degeaba,dar omoara pensionarii,taranii si muncitorii pentru el,cretinii in frunte cu Boc si Catzu vor ei metrou cu care sa mearga clujenii la sapa la buruieni la capatul dinspre est,sau la cel dinspre vest,ca autobuzele le dau la fiare vechi si urca toti clujenii in metrou cu sapele si cismele.Dar de ce nu vor cate un metrou sau mai multe si la Sibiu,Turda si Agnita, si de ce nu si la Barlad ,Slobozia si Alexandria,ca aia cu agricultura i-a tinut in viatza si pe ardeleni si le-a platit datoriile facute aiurea de directorii lor cei mai inteligenti de la fabricile si intreprinderile si din Ardeal,ca din toata tzara.Si merita si ei cate un metrou daca tot este degeaba.

  7. parere… spune:
    4 IUNIE 2021 LA 11:50
    „Artimetica” bat-o vina. 1km= 800 metri.
    Voi chiar nu v-ati saturat bai baieti sa va faceti de ras in halul asta? Votantii vostrii sparg seminte la poarta, o mai cauta pe Elodia si asteapta sa iasa Daddy sa le mai dea 2 lei. Ii doare la basca de PNRR sau de economie.

  8. Spre deosebire de speriatii din PSD care nu aveau voie sa vorbeasca lasandu-l pe papagalul Dragnea sa o faca (necredibil) in locul lor, iata ca baiatul securistilor Drula stie mai bine ca toti sa-si vanda marfa. Propaganda userista i-a inoculat romanilor ca Drula este cel mai capabil si harnic ministru al transporturilor din ultimii 30 de ani. Iar majoritatera romanilor a pus botu’ inclusiv mare parte din moldoveni. In mod cert nu le va face acestora nici o bucata de autostrada. Este pura veajeala securista.

  9. Vom face vom drege…lasati prostiile si incepeti treaba la autostrada Pitesti- Sibiu in zonele dificile din munti, loturile 2, 3,4.

  10. pnl e musca la arat. anumiti actori politici isi vor incorda muschii si vor face mutre. e un film plictisitor. episodul 1 – psd e de vina. episodul 2 – ciuma rosie. episodul 3 pnl e perfect samd. cei de la pnl cred ca populatia tarii e la un nivel intelectual de gradinita.

  11. pe lângă aceste tocări de bani am mai aflat și „minunea săptămânii”: se lucrează „intens” la autostrada Sibiu-Pitești. După titlul mă gândeam că în 2 ani problema este rezolvată. După citirea textului … se arată (în alt ziar) că … o cincime din această parte de autostradă va fi gata în … ȘAIZECIDELUNI!!! (alții prezintă în altă parte că pasajul Victoria a fost gata în 34 (treizeci și patru de ZILE); japonezii sau chinezii ar fi făcut toate autostrăzile din România în câțiva anișori. ce bătaie de joc! ce mizerie ordinară! făcută de toate partidele și de toți cei implicați. o gașscă și o haită … auzi … 60 de luni și ne mai și lăudăm în 2021 cu „măreața realizare”. iar aici vorbește unu din CLIKA pe-se-de/fe-se-ne … distrugătorii principali ai tot ce putea fi bun în România!!!???!!! toți sunt niște … dar haita a mai rea tot de la Iliescu a început!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.