Avertismentul drumarilor: Multe șosele vor rămâne nereparate

Drumurile din România riscă să rămână nereparate dacă taxele de trecere la podurile de peste Dunăre vor fi eliminate, susţine Sindicatului Drumarilor „Elie Radu” care reunește 4.700 de membri din cei aproximativ 7000 de salariați ai CNAIR.

Potrivit sindicaliştilor, eliminarea taxelor de trecere la podurile de peste Dunăre, coroborat cu lipsa de finanțare pentru infrastructura rutieră, va afecta grav starea drumurilor din țară. Multe șosele vor rămâne nereparate și neîntreținute, iar banii nu vor fi suficienți pentru acoperirea gropilor. Lipsa finanțării pentru rețeaua de drumuri și autostrăzi va pune în pericol siguranța rutieră.

Pentru a repara și întreține întreaga rețea de drumuri naționale și autostrăzi este necesară o finanțare de aproximativ 8% din PIB-ul României. Sindicatul Drumarilor „Elie Radu”, care reprezintă interesele a 4.800 de salariați din totalul celor 7.000 ai C.N.A.I.R., trage un semnal de alarmă guvernanților pentru alocarea resurselor financiare necesare în vederea bunei desfășurări a activităților de reparare și întreținere a întregii rețea de DN-uri si Autostrăzi din Romania.

Nu dorim să intrăm în subiecte de natură politică sau să abordăm teme ce vizează desfășurarea procesului legislativ, însă nu putem privi pasivi la proiectul de lege inițiat de parlamentari ai PNL Constanța privind anularea taxelor de trecere la Podurile Dunărene (Cernavodă – Fetești și Vadu Oii-Giurgeni). Considerăm că toată această acțiune a fost realizată pentru obținerea de capital politic și nu suntem de acord cu ea, spun sindicaliştii.

Aducem la cunoștința opiniei publice, a parlamentarilor interesați și a tuturor factorilor decidenți că în anul 2020 din aceste taxe au fost încasate aproximativ 28 mil. euro, iar în perioada ianuarie – octombrie 2021 sumele încasate se ridică la circa 30 mil. euro. Aceste sume sunt fără TVA. Astfel, si BUGETUL CONSOLIDAT AL TARII AR PIERDE 19% DIN SUMELE DE BANI MENȚIONATE.

Așadar, îi rugăm pe parlamentarii inițiatori (unul specialist în finanțe) să găsească resurse pentru golul rămas din eliminarea acestor taxe. Considerăm că factorii decidenți nu trebuie să fie de acord cu astfel de decizii până nu găsesc soluțiile alternative de finanțare pentru sectorul de drumuri. Reprezentanții sindicatului acuză atât conducerea C.N.A.I.R., cât și Ministerul Transporturilor, de lipsă de implicare în această problemă și lasă la voia politicienilor și a intereselor lor de partid soarta drumurilor naționale, se arată în comunicatul transmis de Sindicatul Drumarilor „Elie Radu”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

3 Comentarii

  1. Multe si marunte..Anularea taxelor ar fluidiza circulatia din si inspre,ce este acum e o bizarerie ,”taxa la trecere de pod”aminteste doar de feudalism si inapoiere
    Amintim (editat) din colectia ‘Elie Radu’ ca platim taxa de autostrada,de ce sa platim si de pod,sa mai aiba masonii de la CNAIR o sursa de ghesefturi?!

  2. In anul 2018, ca sa ocupe un post de casiera la Trecere Pod Fetesti a fost platita o mita de 25.000 de euro. S-Audi d-lor sindicalisti care sunteti marii golani ai aranjamentelor si masluirilor cu taxa de trecere platita chesh.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.