Avocatul Gheorghe Piperea acuză joi Guvernul Orban că a dat un tun la CFR Marfă.
„Pe ultima suta de metri, guwernerul a mai dat un tun, de data asta cu efecte sociale si strategice dezastruoase: consiliul de administratie al CFR Marfa (numit de ministrul transporturilor, tipul cu cararea prin padure propusa ca alternativa la autostrada Comarnic-Brasov) a cerut si a obtinut concordatul preventiv al societatii.
Cu aceasta decizie, cei implicati si-au dat foc la valiza si, in plus, au aruncat pe fereastra mai mult de un miliard de euro, precum si cateva zeci de mii de locuri de munca.
Stiu ce spun, pentru ca eu am scris legislatia concordatului preventiv: cand o companie are datorii publice, nu poate fi omologat un concordat preventiv, intrucat trebuie ca masurile de redresare a intreprinderii debitorului (care implica stergeri ale datoriilor publice) sa fie acceptata de DG Competition ca ajutor de stat compatibil cu TFUE.
CFR Marfa nu numai care are datorii de peste un miliard de lei la CFR Infrastructura (compania care detine in concesiune caile ferate), pentru neplata taxei de acces, dar are deja de recuperat un alt ajutor de stat, considerat ilegal acordat, venind din perioada anterioara. Suma depaseste 400 de milioane de euro.
Catastrofa vine de-abia in pasul doi – un concordat care nu este omologat (adica, votat de creditori si confirmat de judecator, dupa ce se va fi obtinut avizul favorabil al DG Competion) duce la falimentul direct al companiei, fara posibilitatea reorganizarii judiciare. Daca nu se gaseste rapid o metoda eficienta si acceptat de creditor de transfer al intreprinderii, toate locurile de munca, plus licentele, autorizatiiile, clientela si toata reteaua de parteneriate interne si externe in transportul multi- sau intermodal se pierd. Toate locurile de munca din intreprinderile care se integreaza pe orizontala cu CFR Marfa (clienti, furnizori, expeditionari) se pierd. In plus, principalii creditori, CFR Marfa si ANAF, pierd creantele contra CFR Marfa, in proportia data de bunurile care se lichideaza (si care, in faliment, au valoare de lichidare, si nu valoare de piata sau de active in stare functionala).
Odata cu falimentul CFR Marfa vine si falimentul CFR Infrastructura, cu alte multe mii de locuri de munca aneantizate. Ceea ce va atrage si falimentul CFR Calatori (care, oricum, are o gramada de probleme penale rezultate din licitatii trucate si falsificate).
Toate acestea puteau fi evitate, cu conditia ca trebile publice sa nu fi fost incredintate unor asemenea natarai care s-au perindat pe la transporturi in ultimii ani”, a scris Piperea pe pagina sa de Facebook.
Faceti bre ceva, o lege clara sa nu mai poata misca un deget pentru falimentari si furaciuni! Voi psd-istilor, nu-i mai numiti in functii politic pe acesti „someri hoinari plini de ura”!
Dupa sanatate, urmeaza cfr-ul si intr-un final mai ramane sa ne privatize ca sclavi la sponsori
Murea si Piperea de pofta la o insolventa ,ceva,sa vanda si CFR Marfa pe cativa arginti ,cum a mai facut cu Oltchimul!Asa au distrus investitiile in hidro,tot cu ajutorul „ïnsolventei”invatata de „studenti SIE-si”de la mossadnicului pungas Arin Stanescu ( alias Arie Shalev, borfas dovedit si fugit din Israel,intre timp mort in Romania)) si a pungasului judecator Mircea Moldovan,aflat inca in puscarie
Piperooooo, politic esti o Firea in pantaloni . Don judecator ia spune cate hotarari ai trantit ? Ca de aceea te – au pus pe functie nu pentru valoarea ta . Asa ca tot ce faci e teleghidat . Romanii nu au incredere in ALDE voi.
Un parlament politic care sa „legiueasca” DAR un guvern „ancorat prin concurs, cu oameni competenti” care sa raspunda penal pentru incalcarea legii, fara obligatii politice” doar ca, cei care au pus mana pe Romania … nu vor dori si accepta asta NICIODATA iar poporuyl roman … doarme cum face calul , cu capul in trasta de ovaz”. Pacat de o asa tara cu asa popor prost si ajunsa pe mana unor politicieni hoti si mincinosi.
Si uite asa CFR va fi inghitita de Deutsche Bahn! De fapt piata, pentru ca CFR-ul va ajunge in topitoriile de fier din Turcia!
Dupa ce se va instala Deutsche Bahn la carma coloniei sa vedeti atunci preturi de vor sta matzele (turcan, bau) in coada.
Falimentarea Romaniei face parte din „reformele” lui Iohannis.In trei luni nu a dovedit cu nimic ca „isi doreste” sa rezolve,cu guvernul lui,cat de putin dintre problemele reale ale romanilor,ci si-a servit clientela care i-a procurat material pentru „proteste spontane ale poporului” si,in rest,preocupat doar de campanie electorala si alegeri ca sa aiba toata puterea cat mai repede,incat,cu paiatzele lui,sa poata distruge si pradui Romania si pe romani,fara nicio opreliste.