ING își avertizează clienții despre fenomenul numit „impersonare”.
Fraudatori se dau drept angajați ING pentru a prelua datele contului clientului bancii. Fenomenul se numește „impersonare”. Banca arată cum să-l recunoști, ca să te ferești.
Cum funcționează frauda numită „impersonare”?
O persoană (fraudator) se prezintă drept angajat ING pentru a prelua acces în sistemul băncii sau la contul tău de client ING. Deseori, fraudatorul te va contacta în calitate de „reprezentant al băncii”, cu scopul de a obține acces la conturile tale.
Ce vrea să obțină de la tine: date personale – user, parola, codul de autorizare a aplicației de internet banking, numărul cardului, data lui de expirare, CVV, sau chiar bani.
Ce urmărește
• să-ți fure identitatea și să folosească datele tale personale în mod fraudulos;
• să obțină accesul neautorizat și să utilizeze cum vrea banii tăi;
• să-ți ia banii din cont/credit;
• să te șantajeze.
Cum îți dai seama dacă e sau NU e angajat ING?
• Dacă numărul are un prefix din străinătate, NU e angajat ING
• Dacă adresa de email pare suspicioasă, NU e angajat ING
• Dacă nu știe numele sau prenumele tău când te sună, NU e angajat ING
• Dacă îți cere user și parola pentru Home’Bank, NU e angajat ING
• Dacă îți cere datele de pe card – față și verso, inclusiv cod CVV, NU e angajat ING
• Dacă îți cere acces la calculator / tabletă / telefon, NU e angajat ING
• Dacă te pune să instalezi o aplicație prin care să preia controlul asupra dispozitivului tău, NU e angajat ING
În cazul în care ai suspiciuni legate de un apel / email / mesaj primit, sună la numărul de pe spatele cardului și verifică dacă persoana care te-a contactat e angajat ING.
Ce faci în cazul în care crezi că ești ținta unui atac?
Verifică ultimele tranzacții și contactează banca dacă observi tranzacții pe care nu le recunoști;
Blochează-ți imediat cardurile bancare, dacă ai orice suspiciune că ele au fost compromise;
Sună la bancă pentru a verifica numele persoanei care te-a apelat;
Contactează banca și poliția.
ING = una din bancile elvetiene în faliment. Cred ca nu mai exista de maniera concreta, e numai virtuala, pe net. Rezultatul „speculatiilor” pe care le facea. Sfaturile din articol: cvasi irealizabile. Solutia: a depune PLÂNGERE PENALA, si IMEDIAT, si de-a avea-ncredere-n … DESTIN: cardul bancar = se autoblocheaza, la 3 încercari nereusite de-a-i compune codul. Plus ca toate ghiseele au dispozitiv video: furtul e public, înregistrat, si personajele, identificate. Si suna la banca, ai carei CONSILIERI lucreaza 24H/24. Masura preventiva: NU-I DA NIMANUI, dar NIMANUI si SUB NICI UN PRETEXT, CODUL CARDULUI. Un adevarat consilier bancar NICIODATA NU TI-L CERE.