Banii vorbesc: Cât a pierdut STB din cauza grevei

Situaţia financiară a Societăţii de Transport Bucureşti (STB) este grav afectată în urma celor cinci zile de grevă, în condiţiile în care zi de zi s-au pierdut 4,8 milioane de lei prin neefectuarea prestaţiilor, a susținut, luni, directorul general al companiei, Adrian Criţ, într-o conferinţă de presă.

„Din păcate, situaţia financiară a companiei, urmare a acestor cinci zile de grevă, este grav afectată. Din păcate, şi aici trebuie să ştie ceilalţi angajaţi, de bună credinţă, ne vom afla în imposibilitatea plăţii salariilor. Cei care nu revin la locul de muncă sunt responsabili pentru acest lucru. Colegii lor, familiile lor, trebuie să discute cu ei, astfel încât să înţeleagă gravitatea situaţiei. Forma de protest, aşa cum este precizată în decizia Tribunalului, este ilegală. (…) Conducerea Direcţiei economice, grupată într-un birou, analizează situaţia pierderilor. În următoarele ore voi avea o valoare iniţială, zi de zi s-au pierdut prin neefectuarea prestaţiilor 4,8 milioane de lei”, a spus Criţ.

El a susţinut că salariaţii care au dorit şi doresc să iasă pe traseu sunt în continuare ameninţaţi, iar în acest sens organele de cercetare penală îşi vor face datoria. Potrivit sursei citate, obligaţiile şefilor de autobază şi ale dispecerilor erau să înmâneze personalului foile de parcurs şi cheile vehiculelor, dar în multe cazuri acest lucru nu s-a întâmplat şi de aceea vor fi cercetaţi disciplinar.

„De cinci zile se încalcă legea. Salariaţii care îşi desfăşoară activitatea, care au dorit să iasă pe traseu, şi doresc în continuare, sunt ameninţaţi. Există înregistrări, există imagini, organele de cercetare penală îşi vor face datoria. Se fac şi nişte paşi în viitor. După discuţia cu dumneavoastră., o să am o discuţie fermă cu şefii de autobaze şi de depouri. Caracatiţa din această instituţie trebuie să fie stârpită. Implicarea sindicatului, pe toate palierele de conducere, de la şef de autobază, şef de staţie, dispecer, a făcut posibilă, practic, declanşarea acestei greve ilegale, a făcut posibil ca angajaţii să nu-şi poată desfăşura activitatea. Obligaţiile pe care le au şefii de autobază, şefii de staţie, dispecerii, erau să înmâneze personalului foile de parcurs şi cheile vehiculelor. Nu s-a întâmplat în multe cazuri acest lucru, aceştia vor fi, de asemenea, traşi la cercetare disciplinară. Răspund în faţa legii şi a locuitorilor. Pentru că doar aşa putem să avem o societate care să fie productivă şi care să aducă beneficii cetăţenilor”, a subliniat şeful STB.

Criţ le-a mulţumit vatmanilor şi şoferilor de troleibuze care au ieşit pe traseu şi care au înţeles gravitatea situaţiei în care se află bucureştenii şi a transmis un mesaj pentru angajaţii care încă protestează şi care nu sunt prezenţi la locul de muncă: „Vă rog reluaţi activitatea. Vă rog respectaţi legea. Vă rog respectaţi locuitorii Bucureştiului”.

„Nevoile cetăţenilor sunt pe primul loc. Consider că dacă într-adevăr există doleanţe care să aducă o îmbunătăţire a condiţiilor de muncă, acestea trebuie aduse la cunoştinţa conducerii. Nu mi s-a răspuns pozitiv la nicio solicitare de comunicare cu sindicatul reprezentativ, din păcate. Au fost patru tentative, prima la Primărie, convocată de primarul general şi de viceprimarul general al Capitalei – tentativă eşuată. O a doua tentativă ieri, când liderii sindicatului reprezentativ nu s-au prezentat la întâlnire, răspunzând prin faptul că doresc azi o întâlnire cu Consiliul de Administraţie. A fost diseminat, există la presă, există solicitarea şi răspunsul Consiliului de Administraţie. Nu, nici astăzi liderii sindicatului nu s-au prezentat la discuţii. A venit şi ultima solicitare din partea mea, prin care i-am chemat la discuţii şi ce să vezi: cineva îşi dă demisia din Consiliul General şi atacă frontal. Nu cred că aceasta este soluţia. Cred că trebuia să vină la discuţii şi să reprezinte într-adevăr ceea ce îşi doresc angajaţii. Acesta e rolul sindicatelor, nu să influenţeze negativ societatea, nu să creeze pagube bucureştenilor, pagube atât financiare cât şi morale”, a punctat directorul general al STB.

Criţ a adăugat că protestele angajaţilor STB reprezintă chiar un atentat la siguranţa bucureştenilor, pentru că aceştia nu pot fi prezenţi în traseu decât cu mijloace proprii de transport şi sunt privaţi de libertatea de mişcare, iar aceşti lideri de sindicat, „prin manipularea pe care au făcut-o, îşi asumă acest lucru” .

Şeful STB a mai spus în conferinţa de presă că a sunat luni la 112 pentru a semnala „zădărnicirea combaterii bolilor cu acele mitinguri” .

„Astăzi am sunat personal la 112, va exista un dosar deschis şi pentru zădărnicirea combaterii bolilor cu acele mitinguri, pentru că suntem oameni cu toţii, ne ferim, gradul de incidenţă e mare, trebuie să ştim că respectăm legea în orice situaţie. Aşa cum trebuie să ne protejăm atunci când participăm la un eveniment – nuntă, botez – aşa trebuie să respecte toţi legea. Cum suntem noi acum, cu masca pe faţă, distanţaţi”, a menţionat acesta.

Nu în ultimul rând, Adrian Criţ a anunţat că pe site-ul STB SA a fost publicat luni un anunţ de angajare pentru şoferi de autobuze.

„O să avem liste de aşteptare, iar dacă cineva nu vine la locul de muncă să vină altcineva care să-l înlocuiască. Aşteptăm solicitările şi, credeţi-mă, am declanşat cercetarea disciplinară, se fac listele cu personalul care a încălcat Contractul colectiv de muncă, iar situaţia trebuie remediată rapid (…) Nu ne mai permitem să fim captivi unor angajaţi care au căzut pradă manipulării sindicatului reprezentativ şi în continuare protestează fără să aibă nicio dorinţă. Există, şi a existat tot timpul, şi există şi în momentul de faţă disponibilitate din partea conducerii societăţii de a discuta şi de a analiza problematica cu care se confruntă angajaţii. Am venit tot timpul cu soluţii, în limita bugetului bineînţeles şi am trecut peste anumite probleme împreună”, a adăugat el.

Conform anunţului postat luni pe site-ul STB (https://stbsa.ro/angajari), societatea angajează personal calificat în meseria de conducător autobuz, iar condiţiile principale sunt: permis de conducere categoria D, certificat de pregătire profesională a conducătorului auto şi experienţă în domeniul transportului de persoane de minimum 3 ani.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

13 Comentarii

  1. Au fost întrebări din partea ziariștilor la conferința de presă? Saunu. V-a spus managerul ca el e bun și sindicatu e răii. Gata articolul.

  2. Foarte simplu: recuperarea prejudiciului sa se faca de la dnii/tovarsii sindicalisti.
    In locul bucurestenilor eu as face o lista cu pierderile fiecaruia pe carburanti arsi cu masinile proprii si bani dati la taxiuri pe care sa le plateasca tov grevisti. Oamenii aveau abonanmente la autobuze si tramvaie, cu drumuri pe care au trebuit sa si le plateasca din buzunarele proprii ca sa-si faca bazdacul ala de la sindicat.
    Sa faca o lista cum au facut si ,,gazatii” de la 10 August. Ca l-a aia s-a putut.

  3. Domn’derector aduce in discutie „Contractul Colectiv de Munca „. Corect ? Nu stiu . Dar ca fost salariat stiu ca un Contract Colectiv de Munca se renegociaza anual . Disponibilitatea celui carea duce CCM in discutie trebuia sa inceapa prin renegocierea celui vechi . Dar ca in bancu cu tziganul cind se vede bulibasa ,domn’derector a uitat de negociere. Si-a aratat muschii si sindicatul ( macar de ar fi pentru oameni ) si-a aratat muschii . Domn’derector pnl-ist ,liderulde sindicat psd-ist si Mucusor tartorele lor aiurist .Cine sufera ? Boborul .Din multele comentarii se intelege ca duomn’derector ar fi fost si prin @010 sef pe acolo si a fost varza . Deci intrebarea este : daca a fost varza atunc acum e curechi ? Si-i mai bun ? Sau e acolo pentru a ascunde alte magarii ? Cit despre sindicat ,eu cred ca sindicalistii sunt onesti ,dar de sefii ( lideri) ma indoiesc. Cred ca ar trebui sa-i vedem pe cei care stau in umbra ( AGA) si pulticienii care-s bagati pina peste cap in toata tarasenia asta . C-o fi Fierea c-o fi caCatzu , Plicusor sau altii ,cred ca SRI si cei de la doi si-un sfert ar trebui sa iasa la rampa . Ori sunt si astia subordonati politic ?

  4. Cred ca toti bucurestenii care au avut neplaceri zilele astea ar trebui sa actioneze in judecata liderul sindical pentru ca greva este ILEGALA si vor obtine daune financiare direct din averea liderului, cu poprire pe toate conturile si bunurile materiale ale respectivului

  5. Cică daca jucătorii de fotbal fac grevă vor fi dați afară și antrenorul va rămâne! Huuo! Pleacă antrenorul, ba. De ce ține usristul plicusor la actualul manager? La oi, ba plicusor!

  6. Stiam ca este necesar ca STB-ul sa fie finantat de la bugetul primariei pentru a-si putea continua activitatea zilnica, intrucat functioneaza cu pierderi. Asta inseamna ca zilnic STB-ul pierde bani, nu castiga. Deci daca timp de 5 zile firma n-a functionat, inseamna ca timp de 5 zile nu a avut pierderi, ceea ce este bine. Acum rezulta insa ca pierde bani. Stau si ma intreb: cand se minte?. Stiu si raspunsul : mereu!.

  7. Cel mai vinovat de consecinte este primarul userist Nicusor. Nu a fost capabil sa dezamorseze un conflict mai ales ca autoritatile au afirmat ca a fost declansat spontan. Pare credibil mai ales ca SRI-ul habar nu a avut de vreo organizare prealabila desi STB-ul colcaie de securisti dintotdeauna. Ori in aceste imprejurari orice primar cu minim de inteligenta si orientare ar fi rezolvat problema in timp util. Sa plateasca Nicusor si USR-ul!

  8. Ai dreptate, logica ta este convingatoare. Asta este realitatea.

  9. Ar fi frumos sa faca greva si aia de le curentul electric si sa ne lase fara curent.

  10. SPARGATORII de GREVA de la STB sunt „infiltratii” serviciilor in STB. Stati cu OCHI pe ei.!!!.

  11. Sa-i sustinem pe sindicalisti pina obtin beregata latifundiarului ala de director nazisto-cretin, cit si pe cea a lui plicusor !!!

  12. mizerabilii de la guwernare au respectat legea salarizarii si pensiilor? ,trebuiau sa creasca cu 40% pensiile si salariile,in schimb au marit bugetele la sri, salariile la jandarmi,la prefecturii, deconcentrate,tot sistemul opresiv este dezvoltat si bine salarizat ,acum sa-i puna pe militieni si procurori sa iasa pe traseu cu autobuzele,tara de arahat

  13. ,,legea trebuie respectata,, zic cele 2 mazete care o INCALCA de peste 5zile ! ce face sarlatanul care fura de peste un an si jumatate banii pentru caldura si apa calda dar asta cu firma de transport auto de la STB? care ,,lege,, ? legea pe care o incalca penalii impusi la ,,guvernare,, de PENALUL ,,samsar ,, si ,,traficant,, de peste 7 ani ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.