Căderea unui brand

Unul din numele grele ale pieţei de retail electro şi IT, Domo, a lansat pe piaţă o campanie de marketing nemaiîntâlnită, „Dăm Tot!”, unde se pot găsi reduceri cu până la 90%. Această campanie nu este însă una oarecare pentru că retailerul, cu afaceri anuale de peste 600 milioane de lei, a luat decizia de a închide toate magazinele fizice din ţară, dedicându-se doar comerţului online.

De luni bune, clienţii Domo au început să observe că rafturile magazinelor de golesc sau, mai rău, că locaţiile şi-au tras oblonul. Omul de afaceri austriac Eugen Popov, proprietarul Domo SRL, a solicitat recent Oficiului Naţional al Registrului Comerţului radierea mai multor spaţii de lucru, inclusiv cel din Militari Shopping Center Bucureşti, unde avea contract de închiriere până în iulie 2018, sau cel din Băneasa Shopping Center, care era şi cel mai mare.

Domo se confruntă cu mari probleme financiare şi din toamna acestui an a intrat în insolvenţă, la cerere. Mişcarea poate surprinde pentru că Domo a fost singurul retailer care a reuşit să treacă cu bine peste perioada crizei economice, adaptându-şi strategia de business, spre deosebire de concurenţi, Flanco şi Altex, care au dat semne de oboseală. În 2009 veniturile au scăzut cu 15% față de anul precedent, iar în 2010 erau în ușoară creștere. Dacă Altex și Flanco intrau în criză îndatorate și neprofitabile, Domo avea rezerve de cash de peste 20 de milioane de euro și datorii bancare scăzute. Dar azi, Domo se închide, iar Flanco şi Altex se calculează în care dintre cele 75 de magazine lăsate de izbelişte se vor instala.

„Noi am preluat spaţiul Domo din Băneasa şi suntem interesaţi şi de alte spaţii cu poten­ţial“, a declarat pentru Ziarul Financiar Dragoş Sîrbu, executivul român care conduce operaţiunile locale ale reţelei Flanco, al doilea cel mai mare jucător din această piaţă după Altex. Potrivit acestuia, maga­zinul din Băneasa va fi deschis săp­tă­mâna viitoare, la timp pentru Black Friday. Conform datelor ZF, şi liderul pieţei, Altex, con­trolat de antreprenorul Dan Osta­hie, va prelua un număr de circa zece spaţii, printre acestea numărându-se unul în Piteşti şi altul în Cluj.

Despre viitorul Domo în spaţiul online, competitorii nu prea văd un viitor strălucit. Mangerul general al eMag, Iulian Stanciu spune că Domo a cam ieşit din piaţă. „Domo, unul dintre jucătorii mari, a cam ieşit din piaţă. Am fost anunţaţi zilele trecute că închide toate magazinele şi a fost o bătaie în tranşee între toţi jucătorii, pentru a lua cât mai mulţi clienţi de acolo. Ei au anunţat că rămân online, dar neavând puterea de negociere din offline cred că le va fi ceva mai greu”, a spus Stanciu, citat de ZF. Potrivit acestuia, magazinele Domo aveau o poziţionare foarte bună în piaţa produselor electrocasnice.

Compania Domo a fost fondată omul de afaceri Lorand Szarvadi în 1994, în parteneriat cu Ferenc Hegedus.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.