Primarul Capitalei anunță noi măsuri înaintea instituirii taxei auto

Când va fi introdusă taxa auto pentru centrul Bucureștiului

Taxa auto pentru tranzitarea zonei centrale a Capitalei ar putea fi introdusă numai după aplicarea unor măsuri pentru fluidizarea circulației. Anunțul a fost făcut de primarul general, Gabriela Firea, în cadrul unei conferințe pe teme de mobilitate urbană.

Ce măsuri vrea să introducă Firea?

Primarul capitalei își dorește, ca înainte de introducerea noii taxe, să aplice mai multe măsuri de încurajare a transportului public în comun, dar și după construirea unor parcări modulare de reședință în centru sau amenajarea pistelor de biciclete,

Valoarea noii taxe, care încă nu a fost stabilită, va ține cont de nivelul de trai. De asemenea, noua taxă va fi introdusă după o consultare publică, a anunțat Gabriela Firea

„Credem că se va ajunge și la instituirea unei taxe de centru, pentru protejarea mediului înconjurător, pentru protejarea clădirilor de patrimoniu și bineînțeles ca un factor anti congestie. Nu ne mai putem permite ceea ce se întâmplă acum. Avem foarte multe rable în București și nu putem să luăm toate măsurile de depoluare. Cetățenii ar dori să folosească transportul în comun dar RATB încă nu oferă servicii de calitate.”

București, cimitirul de rable al Europei

Primarul General susține că în București, de la începutul anului au fost înmatriculate peste 50 000 de autoturisme, cele mai multe ca efect al eliminării timbrului de mediu. „Fără taxa de mediu, au venit toate rablele din Europa în România şi în special în Capitală. Nu avem cum să continuăm aşa”, declarase Firea.

Licitația lansată în luna august  pentru achiziția a 400 de autobuze noi -Euro 6- este blocată din cauza unor iar săptămâna aceasta se așteaptă o decizie de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Din cele 1000 de autobuze din flota RATB, peste 300 depășite moral și tehnic.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

6 Comentarii

  1. eu dau o idee PSD …..spre binele bucurestenilor. Pentru reducerea trafucului care strabate Bucurestiu de la sud la nord in fiecare zi….TREBUIE INCEPUTA O NOUA CENTURA mai aproape de centru ca un cerc concentric interior vechii centure cu raza de doar cinci km fata de centru. Aceasta centura va face ca sa preia traficul care duce in centru.Ceausescu a incercat ceva cu soseaua Trafic greu….Valea Cascadelor…Luica….Vitan Barzesti…etc

    • In Bucuresti nu se pot crea inele sau pasaje, pentru ca ar implica niste demolari uriase si cu urmari greu de prevazut.Sigurele variante sunt pe sosele suspendate,cum spunea Oprescu,sau sosele subterane.

  2. ca de obicei îi „umblă ideile prin cap catrenurile în triaj”….mai și fluieră….

  3. Masuri : 1. Introducerea de sensuri unice pe strazile secundare (avantajul parcarilor pe stanga si dreapta cu banda libera pe centru – iarna nu exista riscul sa iti apara altul din fata). 2. Reducerea la minim posibil a intersectiilor pe inelul central, astfel incat intrarile/iesirile sa se faca de pe banda 1. 3. Eliberarea de masini a intersectiilor si a marilor bulevarde (tot ce poarte numele de bulevard si calea…..dotate cu camere de luat vederi in care sa fie sanctionata inclusiv oprirea voluntara) 4. Intrari/iesiri separate in capitala de pe centura capitalei 5. Benzile unice pentru transportul in comun sa fie doar pe strazile cu sens unic cu 3-4 benzi pe sens, astfel incat sensul unic sa fie in sens contrar celor 3-4 benzi. Organizarea transportului in comun pe inele, pornind din centru,astfel incat asteptareas in statii sa fie redusa la 3-4 minute.

  4. Imi pare rau pentru afirmatiile d-nei Firea dar in Bucuresti vezi cele mai luxoase masini din Europa. Nu stiu unde vede domnia sa doar RABLE !!!! Mai bine ar propune in consiliu local adoptarea unei hotarari in care, fara exceptii, sa fie interzis traficul greu in capitala intre orele 5-23 (spre exemplu). In fiecare dimineata vezi intrand in Bucuresti tiruri, camioane, basculante, trailere, excavatoare , buldozere….nu se mai termina. Si inca ceva, gunoiul se ridica dupa ora 8 cand traficul este cel mai intens !!!!! pe vremea tovarasului gunoiul se ridica noaptea, dupa ora 6-7 nu ma vedeai masina de gunoi…SUNT ATATEA MASURI CARE POT DECONGESIONA TRAFICUL…SI FARA BANI.

  5. Sau una si mai simpla, care ar fi trebuit demult implementata: REFUZAREA AUTORIZARII DE CONSTRUIRE PENTRU IMOBILE DE BIROURI IN CENTRUL CAPITALEI. Nu stiu daca va dati seama – sau daca d-na Firea realizeaza -, dar exact astea sunt cele care genereaza dementa de trafic in centul orasului [inclusiv faptul ca lumea parcheaza complet ilegal – de ex. bd. Dacia intre P-ta Romana si Calea Victoriei, unde si oprirea si stationarea sunt interzise pe ambele sensuri, si unde parcheaza lumea cum ii vine chiar sub ochii Politiei rutiere care are post aproape fix in P-ta Romana de vreo 2 ani, si care nu stiu sa fi dat vreo amenda pe motiv de parcare ilegala in zona… si cate si mai cate din aceeasi serie]. Eu zic ca o solutie la indemana ar fi APLICAREA LEGII, in primul rand! Ce e vrajeala asta ca vai-nu-putem-ca-i-transportul-public-de-cacat-in-Bucuresti?!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.