Cât ne costă autostrada care ne leagă de Serbia

Austostrada Timișoara – Moravița va avea 73 de km și o lățime a benzilor de trafic de 26 metri

Cât ne costă autostrada care ne leagă de Serbia

Austostrada Timișoara – Moravița va avea 73 de km și o lățime a benzilor de trafic de 26 metri

Guvernul aprobă un cost de 14,5 miliarde lei pentru Austostrada Timișoara – Moravița care va avea 73 de km și o lățime a benzilor de trafic de 26 metri, potrivit unui proiect de HG lansat în dezbatere publică.

Proiectul se derulează pe patru ani iar finanțarea este asigurată din fonduri europene, Programul Transport 2021 – 2027 și de la bugetul de stat. Din spusele de luna trecută ale ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, scoaterea la licitație în SICAP se va face în luna septembrie.

Traseul autostrăzii este amplasat pe teritoriul administrativ al județului Timiș. Terenurile afectate de traseul autostrăzii sunt situate în extravilanul și intravilanul localităților tranzitate, atât pe domeniul public cât și privat, respectiv

Unitățile administrativ-teritoriale tranzitate sunt: Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.

Autostrada Timișoara – Moravița va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere existente în zona Municipiilor Timișoara și Moravița, contribuind, de asemenea, la conectivitatea la rețeaua europeană de transport TEN-T”, spun reprezentanții Ministerului Transporturilor.

Punctul de început considerat este actualul nod de pe A1 de la Remetea Mare, nod care asigura legătura dintre A1 si DN 6, după care se îndreaptă spre sud cu subtraversarea DN6 și supra traversarea căii ferate CF900 București – Timișoara, printre localitățile Remetea Mare și estul localității Bucovăț (între localitățile Bucovăț și Bazoșu Nou). Autostrada ocolește localitățile Albina și Urseni la limita PUZ-urilor aprobate, în paralel cu Lunca Timișului și cu afectarea ROSCI 0109 Lunca Timișului pe o lungime de circa 2.3 km în partea vestică a localității Urseni.

În zona de la sud de Giroc, la intersecția dintre strada Trandafirilor și varianta de ocolire Timișoara Sud este amplasat un nod rutier. Din acest nod rutier se va realiza o legătură de circa 2 km pentru conectarea variantei de ocolire la autostrada Timișoara – Moravița.

Autostrada traversează râul Timiș si ROSPA0128 Lunca Timișului după care are direcție sud printre localitățile Jebel si Iosif, traversează CF920 Jebel – Liebling și DJ693B.

La intersecția autostrăzii cu DJ 693B se va amenaja descărcarea provizorie a tronsonului 1 printr-o bretea bidirecționala racordata la DJ 693B printr-un sens giratoriu.

Punctul de Trecere al Frontierei cu o suprafață de aproximativ 333424 mp va fi amplasat la km 72 la capătul Autostrăzii Timișoara – Moravița, în apropierea localității Moravița, județul Timiș, pe sensul de intrare și pe sensul de ieșire din tara, fluxurile fiind separate printr-un gard de protecție, realizat din segmente demontabile.
 
Proiect în comun

Întregul amplasament al Punctului de Trecere al Frontierei va fi realizat împreună Serbia pe teritoriul României. Această soluție va permite ca cele două state vecine să poată efectua controlul de graniță terestra atât pentru Poliția de Frontieră română cât și cea sârbă precum și de Instituțiile vamale române și sârbe. De asemenea în aceste punct de frontieră sunt dezvoltate facilitați de control sanitar veterinar, fitosanitar cât și uman pentru ambele state având funcțiuni similare pentru partea română la intrare în România cât și pentru partea sârbă la intrarea în Serbia, se arată în nota de fundamentare a HG.

Pe fluxul de intrare în România, autoturismele care vin din Serbia vor trece mai întâi prin linia de control a autorităților sârbești, prin benzile alocate controlului autoturismelor și autocarelor, precum și prin benzile alocate controlului autovehiculelor grele de transport. Atât Poliția Sârba cât și Vama Sârbă vor face controlul acestor autovehicule în conformitate cu legislația națională și cea internațională, la trecerea frontierei de stat.

Pentru autoturisme, după efectuarea controlului la ieșirea din Serbia, acestea vor fi direcționate, în circa 240 de m, pe culoarele de circulație dedicate, spre linia de control a statului român. În aceasta linie, atât Poliția Română cât și Vama Română vor face controlul acestor vehicule în conformitate cu legislația națională și cea internațională, la trecerea frontierei de stat.

Pentru autovehiculele grele de transport, după ieșirea din linia de control a părții sârbe, acestea vor fi ghidate printr-o bandă specială către zona de cântărire dinamică, unde vor fi taxate de către Agenția de Control și Încasare din cadrul CNAIR.

După aceasta, autovehiculele grele ce transporta animale sau marfă alimentară perisabilă se vor îndrepta către punctele de verificare sanitar veterinară și fitosanitară, pentru obținerea autorizației de import a animalelor vii sau alimente de origine animală.

Distribuie articolul pe:

12 comentarii

  1. …pentru comparatie, in 2019 un km de autostrada in elvetia, adica zona preponderent de munte=6 milioane de euro!…s-a dat drumu la furat la greu… patriotism economic, nu gluma!…nu se intreaba nimeni de ce lucreaza numai firme turcesti, italiene si austriece?…asa si cu privatizarea petrom, nu multi stiu dar nastase este anchetat in austria pt o mita cu f multe zerouri!…

  2. Este practic o noua autostrada care sa lege Budapesta de Belgrad. Santem tim..iti . Cu bani romanesti facilitam traficul Budapesta -Belgrad !

  3. ceva rolexuri, mertzane…trai bun pentru reprezentantzii democratziei originale NEO BOLSHEVICE…
    si muulti bani care sunt trimis afara din tzara…muuultzi

  4. Urangutanul asta de la transporturi, sa o ia pe clotilda ca supervizor ca la Bechtel, sa fure împreună, garantat că nu se va auzi niciun scâncet! Oricum nemernica nu mai are loc de muncă și e disponibila pe centura politica românească.

  5. Balutza pixzdaru sectorului penitenciar 4 Bucuresti
    are „proiectul 20”
    1,5 MILIARDE lei pentru „reabilitare termoficare”
    a imprastiat 20 de bucatzi de tzevi in 2 locuri,
    a scos „provizoriu” cam 200 de metri de conducta de 10 centimetri diametru
    SI ASTA E!

    Imperiile au impartit Dacia in 3, au mai ciuntit ceva fiecare:
    U.E. ne va sparge in 8 „euroregiuni”….

    repetam:
    banditii nu vor fugi nicaierea cu banii furatzi
    vor ramane aici PE O NOUA FUNCTIE EUROPEANA!
    -si va urma ca in ceaushsm: marele efort pt. plata datoriei externe!

  6. BUNĂ!
    Adică cca.40 milioane de euro pe km ?
    Nu e prea mult? E zona de șes,nu trece prin munți.
    Cred ca e mult,mult de tot!

  7. Ha, ha! Uăi nia Grindene, da’ oar să hie chiar atât di scump încât nu poț’ face ăi 15 km. to’ în Jud. Timiș la granița cu Jud. Hungheduara?…

  8. Studiile de fezabilitate intai. Noi firmele din gasca trebuie sa manance si gura noastra cateva milioane.

  9. „Cât ne costă autostrada”

    „Proiectul … iar finanțarea este asigurată din fonduri europene”.

    Cum sa ne coste pe noi daca e finantat de UE?

  10. „14,5 miliarde lei …finanțarea este asigurată din fonduri europene”

    40 milioane euro/km…33 de hectare „punctul de trecere”??????

    evident ca 95% din banii aia vor fi FURATI
    asta este si SCOPUL U.E.
    -instalarea unei clase de FEUDALI fabricata cu banii aia..furati!

    „baron local” va fi o trista gluma,
    indivizi de genul grindeanu,balutza,stanescu,ciolacu
    vor avea „Dreptul primei nopţi”
    · Cu timpul, „dreptul seniorului“ de a dezvirgina fecioarele din ţinutul său se va transforma în dreptul de a aproba/ dezaproba căsătoriile,…
    -cu voi VIITORUL TRECE,
    pregatitiva copii si nepotzii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.