Chinezii și turcii vor construi autostrada prin munți

Cativa muncitori lucreaza cu excavatoarele la autostrada Transilvania, finantata de compania americana Bechtel, in zona unui viaduct de pe tronsonul Campia Turzii-Gilau, judetul Cluj, marti, 26 septembrie 2006. (David Shugar/NewsIn FOTO)

Companiile China Communications Construction Company Ltd (China) și Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia) vor construi și opera în regim de parteneriat public-privat a autostrăzii Ploiești – Brașov, proiect estimat la 1,36 miliarde de euro, a anunțat Guvernul. În acest moment, se poartă negocieri pentru clauzele prevăzute în contract. Conform lui Ion Ghizdranu, preşedintele Comisiei Naţionale de Prognoză (CNP), constructorii ar putea primi 100 de milioane de euro dacă termină lucrarea cu un an mai devreme, dar ar putea fi şi penalizaţi cu aceeaşi sumă dacă întârzie cu un an finalizarea lucrărilor. „Sunt foarte multe date concrete şi cred că nu are rost să le precizăm pe toate. Ele sunt în studiul de fundamentare, sunt în contractul de parteneriat public-privat, sunt pe site. Câteva sunt importante: 1,4 miliarde euro este valoarea investiţiei din care partenerul public până la 25% şi până la 75% sau puţin mai mult asocierea căreia i s-a atribuit şi care a fost astăzi prezentă. Durata întregului proiect este de 24 de ani din care, în principiu, este un an proiectare, trei ani execuţie şi 20 de ani operarea, astfel încât să poată fi returnată valoarea pe care a investit-o partenerul privat. Proiectul este conceput în baza traficului şi studiului de trafic efectuate acum câţiva ani şi are de asemenea în el o profitabilitate de aproape 10%, ceea ce a asigurat interesul investitorilor străini. Au fost mai mulţi am rămas la această asociere cu firma chineză, cea mai importantă din lume. O altă dată importantă este că se prevede o bonificaţie în cazul proiectul este terminat mai devreme, respectiv în loc de patru ani, trei ani sau doi ani, o să vedem cât de repede, dar, de asemenea şi o penalitate dacă întârzie, de circa 100 de milioane de euro pe an”, a spus Ion Ghizdeanu.

Șeful CNP a declarat că acum are loc faza finală de negociere a clauzelor şi apoi urmează semnarea contractului cu asocierea formată din companiile CCCC International din China şi Makyol din Turcia. Ghizdeanu consideră că dacă se începe de pe acum proiectarea ar putea fi finalizată anul viitor, iar atunci va începe construcţia.

Ghizdeanu a spus că firma CCC International e cea mai mare din lume. ”E unul dintre puținele proiecte la care nu am avut ceea ce era o procedură obișnuită de contestații și paracontestatii, îi felicit pe colegii din comisie care s-au ocupat. Felicit această asociere și în cel mai scurt timp va începe faza de proiectare. Dânșii sunt mai demult în România și au studiat tot parcursul. Așteptăm ca partenerii noștri de azi să ne solicite această boinificație pentru realizarea în avans a Autostrăzii București-Brasov”, a declarat Ghizdeanu.

Compania CCCC – China Communications Construction Company, companie de infrastructură listată pe bursele din Shanghai și Hong Kong, figurează pe locul 91 în top 500 Fortune’s Global 500 List. Este un investitor de tip equity pe proiectele de inginerie, design și infrastructură – vezi aici site-ul companiei din China.
Potrivit datelor de pe site, compania a fost formată în 2005 din fuziunea companiilor China Road and Bridge Corporation (CRBC) și China Harbour Engineering Co. (CHEC). Președintele executiv al CCC International, Wang Jingchun, a declarat că înțelege importantanța proiectului pentru cetățenii români, că au nevoie de a scurta timpul în trafic. ”Avem încredere că vom face un lucru de calitate”, a spus Wang Jingchun.

Makyol este un important constructor din Turcia, implicat în proiecte de infrastructură precum metroul din Istanbul, autostrăzi (Blacksea Coastel Road), tunele, poduri, porturi și aeroporturi. Președintele companiei, Adnan Cebi, a promis la rândul său că, împreună cu cu partenerii chinezi, vor avea capacitatea de a termina la timp proiectul.

Proiectul prevede, pentru sectorul Ploiești – Brașov (Cristian), importante lucrări de artă, între care 14 viaducte și 33 poduri cu o lungime totală de aproximativ 3 kilometri, precum și 2,6 kilometri de tuneluri cu galerie dublă, reprezentând una dintre provocările inginerești cele mai complexe. Sunt incluse noduri rutiere, drumuri de acces la autostradă, precum și asigurarea continuității drumurilor existente pe care autostrada le-ar putea întrerupe, relocarea variatei rețele de utilități pe care autostrada o afectează, lucrări hidrotehnice și de atenuare a impactului asupra mediului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Author

12 Comentarii

  1. Unde sunt aia de la „pro infrastuctura” sa spuna ceva nasoale de contractul asta?

  2. „in prezent se negociaza clauzele acestui contract”…sa vedem contractul si pe urma sa discutam. Sa nu fie o tzeapa…

  3. Cuc va spune prostilor de romani ca 20 de ani veti plati turcilor si chinezilor bani ca sa circulati in Romania! In loc de bani europeni gratis, meritati romani de la Cuc si guvernul de analfabeto-corupti PSD-ALDE sa platiti tribut la turci si chinezi!

  4. Vasazica China comunista incheie contracte oneroase cu romulanii extragalactici.

  5. Tu, care scrii „… prostilor de romani:, nu esti roman, esti harghelean?

  6. Nu, că continuăm să fim tâmpiți. În loc de Sibiu-Pitești restul până la graniță fiind aproape gata, mai trebuie un mic tunel, facem Ploieși-Brașov. În acest fel Bucureștiul va fi agățat de două autostrăzi nici una să-l lege de Europa, la fel ca localitățile sudului, Pitești, Craiova, Râmnicu Vâlcea etc… Dacă se face autostrada Lugoj-Calafat traseul este clar. Deja camioanele vin pe autostradă până la Lugoj și virează spre podul de la Calafat. Sibiu-Timișoara de la aproape 6 ore se face în trei ore. Cei ce merg constant cu 130 km/oră fac Sibiu-Deva într-o oră. La fel va fi Sibiu-Turda și Sibiu-Cluj. Din pacate autostrada ocolește și iese cam departe de Cluj ca să țină treaseul Târgu-Mureș-Oradea. Vechiul regat cu capitala României București se mulțumește cu obsesia sfârișitului de săptâmână: București-Litoral și București Valea Prahovei. În Ardeal în loc de Baile Buziaș și Băile Moneasa, Băile Felix etc… mergem cu cu mic cu mare la acvalandurile din Ungaria excelent organizate.

  7. Mai Editat, in Serbia, Croatia, Ungaria, Grecia, Austria, Italia, Franta… se plateste taxa de autostrada, doar in Germania si Romania nu! Daca nu se face nu este bine, daca se face autostrada iar nu este bine ca trebuie sa platesti taxa! Editat

  8. Chinezi si turci vor construi autostrada in Romania … daca iese ceva de calitate va las sa imi taiati capul cu lama!

  9. Acum putem compara intre un proiect american de tip Behtel si unulchinezesc de tip CCCC , iar in cazul in care vor exista similitudini , emigrez si-m schimb numele .

  10. PSD-ALDE nu stie decat sa puna de o manareala cu turcii si chinezii pe banii cetateanului roman cinstit. Cu europenii nu merge, ca aia trimit OLAF-ul si ii cauta de cucii furati pe toti patrihotii guvernului ciumei rosii! Postacilor pesedisti nu mai faceti comparatii cand sunteti niste moluste care habar nu aveti cati bani papa guvernul PSD din taxele, controalele, asigurarile care se platesc de catre proprietarii de masini in Romania! Sa fim ca spaniolii care nici ei nu platesc taxe pe autostrazile construite din bani europeni, ca polonezii, ca nemtii, nu ca sarbii si croatii. Mutati-va voi in Serbia si Croatia si fiti iobagi la turci si chinezi!

  11. Felicitari ! Chinezii au construit cel mai lung pod din lume , 301 km, ar putea fara probleme podul intre Braila si Galati . Dece nu se misca investitia ? De frica ue care nu ne permite parteneriat-public privat in exces ( vezi obstructia Corinei Cretu) . Curaj stimabililor !

  12. Perfect la obiect. Se feresc ca dracul de tamaie de banii europeni care sunt muuuuult mai greu daca nu imposibil de furat si de la care nu poti pretinde obisnuitul romanesc ” parandarat”.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.