Cine sunt femeile care fac afaceri în România

“44 de ani. Inteligentă, educată, focusată pe consultanţă şi retail. Aşa arată portretul robot al femeii care face business în România”, conform unui sudiu realizat de compania de servicii financiare KeysFin.

Acesta relevă că, spre deosebire de anii trecuţi, tot mai multe femei intră în afaceri, dovadă că numeroase companii au acţionari majoritari reprezentantele sexului frumos.

Conform datelor Registrului Comerţului şi Ministerului de Finanţe, analizate de KeysFin, arată că numai puţin de 217.400 de femei sunt implicate în prezent în afaceri, în calitate de acţionari majoritari la societăţi comerciale active pe piaţa românească.

Cele mai multe femei fac afaceri în Bucureşti, unde sunt înregistrate 47.118 firme cu acţionari majoritari femei, urmate de cele din Cluj (11.842 firme), de doamnele din Timiş (9797 firme), Constanţa (9401 societăţi), Prahova (7654 firme) şi Ilfov (6984 societăţi), se arată în analiza KeyFin. Comerţul cu amănuntul este domeniul cel mai atractiv pentru femei, dovadă înregistrarea a numai puţin de 24.130 de societăţi. Doamnele şi domnişoarele manageri mai conduc 9.281 de firme specializate în transport şi depozitare şi 8.854 de societăţi de consultanţă şi management.

Între domeniile atractive pentru sexul frumos se mai află comerţul cu amănuntul în magazinele nespecializate cu vânzare predominantă de produse nealimentare (7571 firme), lucrări de construcţii rezidenţiale şi nerezidenţiale (6458 societăţi), activităţi de contabilitate şi audit financiar (5891 firme), baruri şi activităţi de servire a băuturilor (4867 firme) şi restaurante (4310 societăţi).

Alte peste 4.000 de femei conduc business-uri în domeniul magazinelor de îmbrăcăminte, 3.913 au afaceri cu coaforuri şi alte activităţi de înfrumuseţare, iar peste 3300 conduc farmacii, mai arată analiza KeysFin.

Raportat la bărbaţi, femeile conduc majoritatea afacerilor din sănătate şi asistenţă socială (58,58%), gospodării private (66,67%), alte activităţi de servicii (51,78%) şi sunt aproape pe picior de egalitate în învăţământ (48,92%), intermedieri financiare (46,7%), activităţi profesionale (44,38%), comerţ (43,62%), hoteluri şi restaurante (42,64%). “Dacă la precedentul studiu, realizat de KeysFin, aveam în jur de 160.000 de femei implicate în business, acum avem 217.400 şi asta numai cu statutul de acţionari majoritari, adică de decidenţi în materie de afaceri, ceea ce reprezintă un progres semnificativ”, susţin analiştii de la KeysFin.

“Datele statistice arată că cele mai multe femei implicate în afaceri din poziţia de acţionar majoritar sunt românce. Tot în ţara noastră fac business, printre altele, 116 italience, peste 200 de chinezoaice, 105 femei din Germania, 74 de femei din Republica Moldova, 34 de austriece, 23 de franţuzoaice, 19 unguroaice şi 26 de femei din SUA”, mai spun experţii KeysFin. Majoritatea firmelor în care sunt implicate femei în calitate de acţionar majoritar au, în medie, trei salariaţi şi o cifră de afaceri de până în 500.000 lei.

Datele statistice KeysFin mai arată că, spre deosebire de bărbaţi, femeile cu educaţie superioară reprezintă 78%, în timp în cazul bărbaţilor, procentul este de 74%. Şi în privinţa vârstei, femeile stau ceva mai bine. Vârsta medie a femeilor care fac afaceri este de 44 de ani, în timp ce la bărbaţi este de 44,6 ani. “Cele mai tinere femei care fac afaceri sunt implicate în organizarea de spectacole (medie de 40 ani), servicii şi activităţi ale gospodăriilor (41 de ani) în timp ce femeile cu vârsta medie cea mai ridicată (de peste 47 ani) activează în sănătate şi asistenţă socială şi tranzacţii imobiliare.

Asta în timp ce bărbaţii maturi sunt implicaţi mai ales în industria extractivă şi cea prelucrătoare, iar cei mai tineri în IT&C”, spun analiştii KeysFin. “Statistica, realizată la nivelul anului 2014, arată astfel că 8 din 10 femei care fac afaceri în România au studii superioare şi sunt specializate în domeniile în care activează, de la comerţ, la contabilitate, sănătate şi saloane cosmetice. Datele indică o profesionalizare tot mai accentuată a doamnelor şi domnişoarele, o focusare accentuată pe domeniile cu potenţial de business ridicat, afaceri în care activitatea cu clienţii este directă dar şi în segmentele economice care presupun analiză economică detaliată, precum consultanţa fiscală”, au mai spus cei de la KeysFin.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.