UPDATE Cei doi piloţi care s-au catapultat în urma accidentului aviatic produs în judeţul Bacău au fost transportaţi la Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central „Dr. Carol Davila” din Bucureşti. Unul dintre dintre militari – comandorul Marcel Breşug – va fi operat.
Conform MApN, comandorul Marcel Breşug a fost transferat la Spitalul Militar cu un elicopter SMURD, fiind preluat, în jurul orei 17.00, la Unitatea de Primiri Urgenţe de către o echipă multidisciplinară constituită din medici specialişti în urgenţă (neurochirurgie, chirurgie toracică, chirurgie generală, Anestezie Terapie Intensivă (ATI), ortopedie şi traumatologie şi chirurgie generală) pentru evaluarea medicală, stabilirea diagnosticului şi instituirea conduitei terapeutice chirurgicale şi medicale.
Ministerul Apărării Naționale a oferit luni după-amiază primele detalii despre piloții avionului militar prăbușit în Bacău, care au reușit să se catapulteze, dar și despre producerea incidentului. MApN a anunțat totodată că zborurile cu aeronavele de tip IAR 99 Şoim au fost sistate până la finalizarea anchetei, iar în cauză, a fost sesizat Parchetul Militar.
Cei doi piloți sunt comandorul Marcel Breşug, şeful de stat major al Bazei 95 Aeriană ”Erou căpitan aviator Alexandru Șerbănescu”, şi căpitan-comandorul Iulian Pena, instructor-şef zbor în cadrul aceleiaşi unități militare.
Aceștia „s-au catapultat astăzi, 16 iulie, în jurul orei 13.30, la 5 kilometri vest de localitatea Nicolae Bălcescu din județul Bacău, deasupra Lacului Galbeni. Piloţii au fost recuperaţi de echipele de căutare-salvare ale bazei aeriene și se află în stare stabilă. Un elicopter SMURD execută deja, la această oră, un zbor pentru evacuarea primului dintre piloţii recuperaţi către Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central „Dr. Carol Davila”, din București, urmând ca cel de-al doilea să fie transportat la acelaşi spital cu un avion de tip C-27J Spartan, din cadrul Forţelor Aeriene Române, configurat pentru evacuare medicală. Comandorul Breşug, în vârstă de 41 ani, are la activ peste 1.000 de ore de zbor pe aeronava IAR 99 Şoim, iar căpitan-comandorul Pena, în vârstă de 40 de ani, are o experienţă de zbor de aproape 450 de ore pe aeronava menţionată.
Aeronava militară decolase în jurul orei 13.20 din baza aeriană pentru a executa un zbor de verificare tehnică. După aproximativ 10 minute de zbor, piloţii s-au catapultat, aeronava prăbușindu-se în zona menționată, în afara ariilor locuite. Din ordinul ministrului apărării naţionale a fost numită o comisie de investigaţie tehnică pentru cercetarea împrejurărilor producerii acestui incident aviatic și a fost sesizat Parchetul Militar. Totodată, potrivit procedurilor-standard, au fost sistate zborurile cu acest tip de aeronavă până la finalizarea anchetei de specialitate”, precizează ministerul într-un comunicat.
Bravo băieți, salvați-vă viețile! Nu se merită să muriți pentru toți _ahații ăștia de-au condus și distrus țara timp de 28 ani! Valorați mai mult decît greutatea voastră în aur. Cei care știu despre ce vorbesc vor înțelege, iar cei ce ne-au adus la sapă de lemn și ne-au învrăjbit din punct de vedere profesional merită greutatea lor în plumb, plumb turnat în gloanțele de cal.7, 62 mm.
Se pare ca cei din echipele de intretinere la aceste avioane subsonice, de productie totala romaneasca, sunt ASI! Eu cred ca armata ar trebui sa recertifice orice lucrator din tara asta in materie de avioane. Sunt sigur ca vor fi uimiti de rezultatele obtinute! Daca nu avem calificati, aduceti d-afara pana formati oameni competenti. TOTUL IN ROMANIA E FACUT PE JUMATATE. Daca-s fi unul dintre piloti, as da armata in judecata si-n penal , si-n civil. SA PLATEASCA VITELE, ADICA NOI TOTI, CA SI ASA PLATIM PENTRU TOT FELUL DE SMENOZELI AUTOHTONE!