Ciocoismul auto-moto

Incredibile secvenţe cu maşini făcute pilaf şi oameni făcuţi terci. Nu doar la Caransebeş sau Bucureşti, ci peste tot. Incredibile întâmplări cu maşini puternice şi şoferi inconştienţi care fac prăpăd în jurul lor. Incredibilă toată această sfidare a lumii din preajmă prin apăsarea pe pedala acceleraţiei şi desfiinţarea frânelor pentru bun-simţ şi comportament civilizat. Din ce în ce mai mulţi conducători auto nu mai respectă nici o lege. Din ce în ce mai mulţi ciocoi de şcoală veche şi nouă sau progeniturile lor sunt implicaţi în grave accidente de circulaţie. Din ce în ce mai des vedem cum imediat după producerea accidentelor treburile se muşamalizează sau actul de justiţie trenează. Sau se uită. Sau se „aranjează”.

Apariţia autoturismelor cu motoare puternice şi caroserii fistichii a devenit ceva banal odată cu instaurarea regimului capitalist, zice-se, din România. Tot „omul muncii” care a pus ceva „deoparte” s-a simţit dator să aibă maşină mare şi tare. Să vadă prostimea cine e el, ciocoiul, să se dea gloata la o parte că trece el, ciocoiul. Că are auto de zeci de mii sau sute de mii de euro şi poate prinde lesne 200 de kilometri pe oră în 5 secunde. Bulevardele şi şoselele – proaste, să o spunem neted – au devenit piste de concurs pentru ca tineri (mai ales), dar şi destui maturi (cu andropauza instalată) să-şi exprime ciocoismul lui ştii-cine-sunt-eu. Printr-o formă extrem de agresivă de comportament. Civic. Condusul tare este forma de expresie a unei neputinţe de a fi normal într-o lume anormală.

De 20 de ani avem parte de accidente dintre cele mai grave produse de inconştienţi – sau evident conştient responsabili – care vor să sfideze tot ce e în jur. Ne aducem aminte de suitul la volan, după ce dăduse deja pe gât nişte pahare la Golden Blitz, al însuşi şefului statului. Ne aducem aminte de accidente produse de demnitari care voiau ei să conducă în locul şoferilor. Îl mai ţinem minte pe acel colonel de informaţii militare care a omorât 5 oameni şi a scăpat cu o condamnare de trei ani cu suspendare? Exemplele de accidente produse de progeniturile ciocoilor ne dau o listă incredibil de lungă. Dispreţul faţă de legi şi al prostimii din preajmă. Cine ar trebui să se autosesizeze ca în nopţile de vară să nu se mai facă concursuri auto sau de motociclete care gonesc cu viteze incredibile tulburând liniştea oamenilor?

Cine ar trebui să intervină ca să se schimbe ceva în comportamentul acestor nesimţiţi şi derbedei care sfidează tot ce e în jurul lor? Cine ar trebui să schimbe legislaţia astfel ca pedepse drastice să descurajeze joaca de-a viaţa şi moartea altora?

Din ce în ce mai multe „evenimente rutiere” (accidente, mai pe româneşte spus) din ce în ce mai grave şi cu un număr din ce în ce mai mare de morţi şi răniţi ar trebui să alerteze autorităţile. La modul real – ce e de făcut concret -, şi nu doar la modul văicăcios retoric, cum se întâmplă de obicei şi vedem/auzim la tot pasul. O fi legislaţia română lacunară şi permisivă, or fi legile circulaţiei rutiere extrem de interpretabile, dar numărul uriaş de morţi şi răniţi, plus pierderile materiale adiacente ar trebui să alerteze „organele abilitate”. Toate. Plecatul din România nici în acest caz nu este o soluţie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.