CNADNR își schimbă părul

Guvernul a adoptat, miercuri, o ordonanță de urgență prin care reorganizează CNADNR și înființează Compania Națională de Investiții Rutiere S.A. (C.N.I.R.), o companie distinctă pentru gestionarea infrastructurii rutiere, a anunțat Executivul într-un comunicat.

În același timp CNADNR își schimbă denumirea în C.N.A.I.R. (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) și va avea ca obiect principal de activitate întreținerea, repararea, administrarea și exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare și altor elemente de infrastructură rutieră. Proiectele aflate în implementare, odată ce vor fi finalizate, vor fi transferate către compania de investiții nou înființată, menționează Executivul.

Conform comunicatului, C.N.I.R. se va ocupa de „proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesităților de deplasare a cetățenilor și de circulație a mărfurilor în condiții de siguranță, cu atingerea unor timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană și asigurarea confortului în trafic”.

„Capitalul social inițial al C.N.I.R. este în valoare de 50.000.000 lei și este subscris și integral vărsat în numerar de statul român până la data de 30 noiembrie 2016, în calitate de acționar unic care își exercită drepturile și își îndeplinește obligațiile prin Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant legal al statului român. Noua companie de investiții poate participa cu capital, în condițiile legii, la constituirea de societăți comerciale cu obiect de activitate similar sau conex, împreună cu persoane fizice și/sau juridice, române și/sau străine pentru dezvoltarea proiectelor de infrastructură rutieră. De asemenea, poate înființa sucursale, reprezentanțe, agenții și alte asemenea subunități în țară și în străinătate, inclusiv în parteneriat cu Instituțiile Financiare Internaționale, pentru dezvoltarea unor proiecte de infrastructură de transport”, se mai arată în comunicat.

În ceea ce privește gestionarea proiectelor, C.N.A.I.R. transferă, în mod etapizat, pe o perioada de maximum 3 ani, proiectele de infrastructură de transport rutier către C.N.I.R, adaugă sursa citată.

Proiectele care vor fi transferate sunt, conform Guvernului: modernizarea Centurii Sud București; realizarea ring II Centura Sud București; realizarea autostrăzii Sibiu — Pitești; realizarea autostrăzii Târgu Mureș — Târgu Neamț — Iași — Ungheni; realizarea drumului expres Ploiești — Buzău — Focșani — Bacău — Pașcani.

„Până la desfășurarea efectivă a activității C.N.I.R., pot fi asigurate servicii suport de către C.N.A.I.R. pe bază de protocol de colaborare încheiat între cele două companii. Personalul C.N.I.R. este angajat pe bază de contract individual de muncă încheiat conform legii, numai prin concurs. Sursele de finanțare ale C.N.I.R sunt fondurile externe nerambursabile (pentru perioadele de programare 2007-2013, 2014-2020 și după 2020), sumele alocate de la bugetul de stat și alte surse legal constituite(împrumuturi publice sau de la instituții financiare internaționale). De asemenea, C.N.I.R. încasează lunar de la C.N.A.I.R. un procent de 15% din valoarea rovignetei încasate, tarifelor de trecere a podurilor precum și din alte venituri rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publică pe care le are concesionate, cu excepția veniturilor din concesiunile de spații de servicii și a veniturilor din închirieri”, se mai menționează în comunicat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Ioana Radu 8531 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.