Concursul Internaţional de Canto „Le Grand Prix de l’Opéra”

Opera Naţională Bucureşti organizează, în perioada 19 – 22 august, cea de-a treia ediţie a Concursului Internaţional de Canto Le Grand Prix de l’Opéra, competiţie acreditată de Federaţia Mondială a Concursurilor Internaţionale de Muzică şi care are drept obiective descoperirea şi promovarea tinerelor talente din ţară şi din străinătate, atragerea acestora către Opera Naţională Bucureşti şi promovarea imaginii instituţiei pe plan internaţional, în contextul potenţării valorilor naţionale.

La această ediţie participă peste 150 de concurenţi din 49 de ţări, iar premiile, în valoare totală de peste 15.000 de euro, vor fi acordate de un juriu alcătuit din Marc Adam (Franţa), John Allison (Marea Britanie), Aviel Cahn (Belgia), Brenda Hurley (Elveţia), Davit Kintsurashvili (Georgia), Hein Mulders (Germania), Gianni Tangucci (Italia) şi Mihai Cosma (România).

Marc Adam a fost director al Operei din Rouen şi apoi al Festivalului de la Saarbrucken, al Operei din Lübeck (Germania) şi al Operei din capitala Elveţiei (Théâtre de la Ville de Berne). De trei ani este director artistic al Operei din Nisa – Côte d’Azur. Ca regizor de operă a pus în scenă spectacole la mai multe teatre din lume, în Franţa, Marea Britanie, Australia, Germania, Olanda, Belgia şi Italia, pentru care a primit numeroase premii.

Foto Cristian Lăzărescu

John Allison este redactor-şef al revistei Opera din Marea Britanie şi critic muzical al cotidianului The Daily Telegraph. De-a lungul timpului, a semnat cronici muzicale în The Times şi The Sunday Telegraph, dar şi pentru The New York Times şi BBC Music Magazine. Totodată, este autorul mai multor cărţi de specialitate.

Aviel Cahn este director general al Operei Flamande (Opera Vlaanderen) din Antwerpen şi Gent şi membru al Consiliului de conducere al Europäische Musiktheater Akademie (EMA), cu sediul la Viena. A colaborat de-a lungul timpului, printre alte instituţii, cu Orchestra de Cameră din Zürich, Fundaţia Nureyev şi Orchestra Naţională Simfonică din China.

Brenda Hurley este Directorul Studioului Internaţional de Operă din Zürich şi este considerată, în rândul generaţiei sale, unul dintre cei mai buni îndrumători în domeniul pregătirii vocale. Pe parcursul unei spectaculoase cariere internaţionale a lucrat cu mulţi dintre marii dirijori ai lumii, cu regizori şi cântăreţi celebri, în numeroase teatre de primă mărime, la festivaluri ori programe de pregătire pentru tineri artişti.

Dirijorul Davit Kintsurashvili a colaborat frecvent în ultimii zece ani cu orchestre precum cele din München, Orchestra Georgiană din Ingolstadt, Cappella Coloniensis & Corul, Orchestra Teatrului de Stat din Nürnberg, Orchestra Barocă Tafelmusik, Filarmonica Bad Reichenhall, Filarmonica Argovia, Orchestra Simfonică din Viena, Orchestra Simfonică din Hamburg, la Opera de Stat Kutaisi (Georgia), la Centrul Muzical Naţional Georgian. Davit Kintsurashvili este Director Muzical al Elisabeth Gast Arts Foundation, iar din anul 2013 predă la Conservatorul din Tbilisi cursuri de management cultural. Începând din anul 2014 este director artistic al Operei şi Baletului de Stat din Tbilisi.

Hein Mulders a fost directorul Orchestrei Naţionale de Tineret din Olanda, apoi a ocupat funcţia de director de casting pentru Opera Flamandă din Antwerpen şi Gent. Ca membru al juriilor, el a participat la numeroase concursuri internaţionale de canto în Spania (Barcelona şi Pamplona), Italia (Roma), Canada (Montreal) şi Olanda (‘s-Hertogenbosch) şi a fost director artistic al Operei Olandeze, iar în anul 2013 a preluat conducerea Filarmonicii din Essen şi a Aalto Theater din acelaşi oraş.

Foto Cristian Lăzărescu

Dirijorul şi pianistul Gianni Tangucci a coordonat departamente artistice din numeroase teatre, printre care La Fenice din Veneţia, a fost director artistic la Teatro alla Scala din Milano şi la Teatro Comunale din Bologna, consultant la Opera din Genova şi la Teatro Comunale din Treviso şi a deţinut funcţii importante şi în alte teatre din Italia, la Roma, Florenţa, Napoli, Verona. Începând cu noiembrie 2014 se ocupă de probleme artistice pentru Maggio Fiorentino Formazione, programul de pregătire a tinerilor cântăreţi de la Opera din Florenţa.

Mihai Cosma este unul dintre cei mai importanţi critici muzicali din România, în acelaşi timp profesor universitar la Conservatorul bucureştean şi manager de proiect pentru mai multe festivaluri, concursuri, turnee, simpozioane de muzicologie sau proiecte de cercetare ştiinţifică. A publicat numeroase cărţi pe teme de istoria muzicii şi în special a muzicii de operă şi peste 1.000 de articole şi interviuri. Este manager de proiect al Concursului Internaţional de Canto Le Grand Prix de l’Opéra şi consilier artistic în cadrul Operei Naţionale Bucureşti.

În cadrul concursului Le Grand Prix de l’Opéra, pe lângă premiile în bani, participanţii pot beneficia şi de oportunităţi de dezvoltare în carieră, premii speciale oferite de către ambasadele de la Bucureşti ale unor ţări precum Italia, Germania şi Rusia, dar şi contracte cu instituţii de cultură din ţară şi străinătate.

Etapa I a Concursului are loc miercuri, 19 august, la ora 10.00, Semifinala este programată joi, 20 august, ora 11.00, iar Finala, sâmbătă, 21 august, la ora 19.00.

Accesul publicului la toate etapele Concursului este gratuit.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.