Proiectul reprezintă cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit printr-un singur contract în România până acum.
Contractul, semnat de CNIR
Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat semnarea contractului pentru Drumul Expres Focșani-Brăila, precizând că acesta va fi realizat de op asociere de constructori români SA&PE Construct, Spedition UMB, Tehnostrade și Arcada Company.
„Prin al doilea contract semnat, astăzi, cel pentru construirea Drumului Expres Focșani-Brăila (73,5 km), vom asigura legătura între Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați, Tulcea și Constanța. Valoarea acestuia este de 4,29 miliarde lei, fără TVA, și este atribuit Asocierii de constructori români SA&PE Construct, Spedition UMB, Tehnostrade și Arcada Company, iar termenul de realizare este de 42 de luni”, a transmis Ciprian Șerban, pe pagina sa de Facebook.
Investiție de peste 4 miliarde de lei
Valoarea totală a proiectului depășește 4,29 de miliarde de lei, fără TVA, ceea ce înseamnă aproximtiv 11,6 milioane de euro/kilometru. Contractul are un termen de execuție de 42 de luni.
Ce include noul drum expres
Drumul Expres Focșani-Brăila va avea 57 de poduri și viaducte, șase noduri rutiere (printre care conexiunile cu Autostrada Moldovei – A7 și cu Podul de peste Dunăre), două parcări și un spațiu de servicii dotat cu benzinărie și zonă de alimentație publică.
Sa nu fie la fel ca drumul Autostrada Sebeş-Turda leagă A1 de A3. Are 70 de kilometri lungime şi a costat peste un miliard de euro, construit de austrieci cu mana de lucru românească sau adunături. Oameni buni, Autostrada Sebeş-Turda leagă A1 de A3. Are 70 de kilometri lungime şi a costat peste un miliard de euro, exact cat ar fi costat(1 mld dolari) stadionul spre cer din Arabia Saudită! Arabia Saudită e bogata destul de mult, dar în Romania, cum dracu sa coste un drum de 70 km 1 MLD euro sau in acest caz, 11,6 MLD euro pe kilometru? Așa se fura in draci din orice afacere! Apropo, în acești 11,6 MLD euro intra și viloaiele infractorilor din și lipitorilor din politica, care se vor construi sau finaliza prin zonele apropiate autostrăzii ce se va construi? Unde se construiește o autostradă, în zona respectivă, apar viloaiele precum ciupercile după ploaie!
Romania e pamant sfant!
Banii si folosirea au o semnificatie, cine ii foloseste rau va primi rasplata insa cu cat mai mare este nevointa, cu atat mai mare este folosinta.
Nu intelegi ca obstacolelel [si] de acest tip, financiar sint pentru a ne impiedica sa ne facem viata mai buna?