Contract semnat pentru autostrada Focșani-Brăila. Când va fi gata drumul expres

Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.

Contract semnat pentru autostrada Focșani-Brăila. Când va fi gata drumul expres

Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.

Focșani și Brăila vor fi legate printr-un drum expres de 73,5 kilometri, pentru care Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat contractul de execuție. Lucrările vor costa 4,29 miliarde de lei, fără TVA, iar termenul de finalizare este de 42 de luni.

Proiectul reprezintă cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit printr-un singur contract în România până acum.

Contractul, semnat de CNIR

Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat semnarea contractului pentru Drumul Expres Focșani-Brăila, precizând că acesta va fi realizat de op asociere de constructori români SA&PE Construct, Spedition UMB, Tehnostrade și Arcada Company.

„Prin al doilea contract semnat, astăzi, cel pentru construirea Drumului Expres Focșani-Brăila (73,5 km), vom asigura legătura între Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați, Tulcea și Constanța. Valoarea acestuia este de 4,29 miliarde lei, fără TVA, și este atribuit Asocierii de constructori români SA&PE Construct, Spedition UMB, Tehnostrade și Arcada Company, iar termenul de realizare este de 42 de luni”, a transmis Ciprian Șerban, pe pagina sa de Facebook.

Investiție de peste 4 miliarde de lei

Valoarea totală a proiectului depășește 4,29 de miliarde de lei, fără TVA, ceea ce înseamnă aproximtiv 11,6 milioane de euro/kilometru. Contractul are un termen de execuție de 42 de luni.

Ce include noul drum expres

Drumul Expres Focșani-Brăila va avea 57 de poduri și viaducte, șase noduri rutiere (printre care conexiunile cu Autostrada Moldovei – A7 și cu Podul de peste Dunăre), două parcări și un spațiu de servicii dotat cu benzinărie și zonă de alimentație publică.

Distribuie articolul pe:

2 comentarii

  1. Sa nu fie la fel ca drumul Autostrada Sebeş-Turda leagă A1 de A3. Are 70 de kilometri lungime şi a costat peste un miliard de euro, construit de austrieci cu mana de lucru românească sau adunături. Oameni buni, Autostrada Sebeş-Turda leagă A1 de A3. Are 70 de kilometri lungime şi a costat peste un miliard de euro, exact cat ar fi costat(1 mld dolari) stadionul spre cer din Arabia Saudită! Arabia Saudită e bogata destul de mult, dar în Romania, cum dracu sa coste un drum de 70 km 1 MLD euro sau in acest caz, 11,6 MLD euro pe kilometru? Așa se fura in draci din orice afacere! Apropo, în acești 11,6 MLD euro intra și viloaiele infractorilor din și lipitorilor din politica, care se vor construi sau finaliza prin zonele apropiate autostrăzii ce se va construi? Unde se construiește o autostradă, în zona respectivă, apar viloaiele precum ciupercile după ploaie!

    1. Romania e pamant sfant!
      Banii si folosirea au o semnificatie, cine ii foloseste rau va primi rasplata insa cu cat mai mare este nevointa, cu atat mai mare este folosinta.
      Nu intelegi ca obstacolelel [si] de acest tip, financiar sint pentru a ne impiedica sa ne facem viata mai buna?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.