
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a furnizat joi seara detalii referitoare la planul de închidere a DN7, Valea Oltului, o rută transcarpatică crucială pentru transportul de mărfuri. Astfel, CNAIR a anunțat că circulația pe DN7 va fi restricționată pe o porțiune de opt kilometri, între Boița și Lazaret, de la ora 6 dimineața până la ora 8 seara, în perioada 8 iulie – 9 august, pentru efectuarea lucrărilor la Autostrada Sibiu – Pitești.
„Construcția autostrăzii Sibiu – Pitești este esențială pentru România. În lungime de 122 de km, această autostradă face parte din Coridorul 4 Paneuropean (Coridorul Rin – Dunăre)”, a declarat CNAIR pe pagina sa de Facebook.
Potrivit CNAIR, majoritatea transporturilor de persoane și mărfuri de pe ruta Est – Vest (Constanța – Nădlac) tranzitează în prezent această zonă pe DN7, în condiții care nu asigură confort și siguranță adecvate. Astfel, construcția celor două secțiuni care traversează Carpații nu poate fi amânată mai mult, conform reprezentanților CNAIR.
„Secțiunea 2 (Boița – Cornetu) reprezintă una dintre aceste secțiuni, iar etapele ulterioare ale construcției, programată să fie finalizată în 2028, depind de operațiunile de defrișare a versantului care se desfășoară în perioada 8 iulie – 9 august”, au adăugat aceștia.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri că circulația pe DN7, Valea Oltului, va fi suspendată pe durata zilei între 8 iulie și 9 august, pentru lucrările la Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 2. Conform acestuia, această măsură a fost inevitabilă.
În luna aprilie, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a eliberat autorizația de construire pentru secțiunea 2 Boița – Cornetu din Autostrada Sibiu – Pitești (A1), mai precis pentru primul kilometru de la Boița. Aici va fi construit un viaduct de 650 de metri. Este de menționat că asociația Mapa – Cengiz a câștigat contractul pentru acest lot montan din prima autostradă transcarpatică a României.
Reacție vehementă la închiderea Văii Oltului. ”Greu de crezut că va fi doar de o lună”
ati vrut sa folositi minerii romani, ca aveati tunelurile gata de 20 de ani! Ati preferat sa le platiti subventii, numai sa nu va ia in furci! Sii aia nu dau spagi?
Defrișarea de păduri și modificări a reliefului sunt imbecilități tipice jefuitorilor.. Acolo prea bine se putea construi o rețea suspendată de două benzi,.unde să zicem era circulația autoturismelor , iar dedesubt a camioanelor.. De ce nu are nimeni inteligența necesară pentru a fi gospodar ??
ales asemenea indivizi, acum sa nu va mai aud. Sper sa va vad afumati si cu fum de ardei, meritati.
inchiderea e ushoara
deschiderea/liberarea e grea
aviz amatorilor
Ca intotdeauna, unii romani sunt impotriva Romaniei. Banuiesc ca sunt cei din partidul URA, autodenumiti „patriotii”.
Grindene, daca eram in China, in o saptamana, se curata padurea in zona respectiva. Tu le-ai dat prea mult timp alora pentru defrisare. O echipa de 50-100 de muncitori forestieri din Maramures( Borsa) facea treaba repede si bine. Dar tu esti fraier, te prostesc aia. Baga viteza in firma care face treaba si termina in 10 zile..
Cînd văd poze asemănătoare mă gândesc că mașinile sînt un mare rău. Nu e bine să oprești pe nimeni de la nimic dar s-a putea opri plata drumurilor de la buget. Să le plătească doar cei ce umblă cu mașina pe ele. Cu cît vrei să umbi mai mult cu atît plătești ma mult.
Cînd zic plată zic asfaltare. Drumurile au fost acolo de cînd lumea.
Avem rețea de căi ferate ce doar trebuie reparate și întreținute. Nu este nimic mai bun de dus oameni și marfă decît trenul.
Valea Oltului se putea inchide in lunile martie si aprilie. Practic nu am avut iarna si circulatia rutiera mai redusa. Dar la cum gandeste acest Grindeanu din putul lui adanc al creierului a iesit aceasta idee proasta. Se crede destept nevoie mare…. Pt aceasta idee trebuia demis……. vara sunt vacante, concedii, santiere constructii si renovari cladiri, scoli, exploatari forestiere….