Procurorii DIICOT au descins marți la biroul sindicatului din cadrul Direcției Tehnice pentru a ridica documente, într-un dosar vizând suspiciuni de delapidare cu piese de schimb. Sunt vizați un lider de sindicat și mai mulți mecanici, potrivit surse judiciare.
Direcția Tehnică este cea care asigură servicii de întreţinere pentru flota de avioane a companiei Tarom.
Oficial. Ce au anunțat procurorii
„În această dimineaţă, procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Directiei de Politie Transporturi au efectuat un număr de 25 de perchezitii domiciliare ( 14 Bucuresti, 7 Ilfov, 2 Prahova, 1 Dâmbovița si 1 Brasov), într-o cauză în care se efectuează urmărirea penală “in rem” sub aspectul săvârşirii de către mai multe persoane a unor fapte de delapidare şi corupţie.
De asemenea, în conformitate cu art.170 cod procedură penală, procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală procedează la ridicarea de înscrisuri de la sediul unei companii aeriene şi efectueaza o perchezitie la punctul de lucru al unui sindicat.
Acțiunea beneficiază de sprijinul polițiștilor de transporturi din București, Constanța și Brașov, Direcției de Combatere a Criminalității Organizate, Direcției de Investigații Criminale și al luptătorilor S.I.A.S. din Poliția Română.
Suportul de specialitate a fost asigurat de Direcția Operațiuni Speciale„, precizează DIICOT într-un comunicat.
Directorul general al companiei Tarom, Mădălina Mezei, a declarat că au fost predate procurorilor DIICOT înscrisuri pe baza unei ordonanțe, iar perchezițiile au vizat doar biroul sindicatului din cadrul Direcției Tehnice. Cercetarea este cu privire la fapte.
„Este vorba de predare de înscrisuri pe bază de ordonanță, Tarom nu este percheziționat. Este o percheziție punctuală care vizează biroul sindicatului din cadrul Direcției Tehnice. Este în urma unor acțiuni de control desfășurate în cadrul companiei de-a lungul timpului. Noi avem misiunea de a preda înscrisuri. Nu este nimic instrumentat, e o cercetare in rem (cu privire la fapte, n.r.)”, a declarat, pentru Mediafax, Mădălina Mezei, directorul general al companiei Tarom.
Probabil ca, DIICOT-ul vrea sa afle, poate sa ne spuna si noua, cand TAROM-ul va fi preluat de compania germana Lufthansa?? Scenariul este foarte simplu, il vedem de cativa ani incoace. Concluzia? Starea de faliment se rezolva foarte simplu: vanzarea TAROM! Pe nimic, bineinteles, asa cum au fost „vandute” toate companiile romanesti!! Apoi, sa vedeti ce rentabila va deveni!!!