Doi ani de reasfaltări pe Podul de la Brăila

Traficul pe calea 1 de rulare a Podului suspendat peste Dunăre se va relua marți, 3 iunie, începând cu ora 8:00, după ce a fost reasfaltată cu noua rețetă de

De B C
Doi ani de reasfaltări pe Podul de la Brăila

Traficul pe calea 1 de rulare a Podului suspendat peste Dunăre se va relua marți, 3 iunie, începând cu ora 8:00, după ce a fost reasfaltată cu noua rețetă de

Traficul pe calea 1 de rulare a Podului suspendat peste Dunăre se va relua marți, 3 iunie, începând cu ora 8:00, după ce a fost reasfaltată cu noua rețetă de mixturi bituminoase, a informat, luni, Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP Buzău).

Lucrările de reasfaltare a căii 1 de rulare a Podului peste Dunăre au început pe 14 aprilie, iar ca formulă asfaltică a fost folosită noua rețetă de mixturi bituminoase, utilizată în octombrie 2024 pentru reasfaltarea căii 2 de rulare, care s-a comportat bine peste iarnă.

‘Calea 1 de rulare a Podului peste Dunăre s-a asfaltat cu aceeași formulă asfaltică nouă, care a fost folosită, în octombrie anul trecut, pe calea 2 de rulare, care este cea mai circulată. S-a dorit să se vadă cum se comportă noua formulă asfaltică peste iarnă și s-a comportat bine. Este o formulă mai dură, spun ei, iar riscul să se fisureze ar fi fost mai mare iarna, când temperaturile sunt scăzute, decât vara, pe temperaturi înalte. Pentru că s-a comportat bine pe timpul iernii, s-a trecut la asfaltare și pe calea 1 de rulare. S-a așteptat să se încălzească afară, să fie temperaturi pozitive, pentru că, pe temperaturi negative, exista riscul să nu prindă hidroizolația și asfaltul’, a declarat, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu.

Pe perioada efectuării lucrărilor de reasfaltare pe DN 2S, Podul suspendat peste Dunăre, șoferii au fost avertizați că traficul va fi deviat, în perioada 14 aprilie-3 iunie, pe calea 2 de rulare, care va fi deschisă circulației în ambele sensuri.

Podul suspendat peste Dunăre – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa și ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, iar la scurt timp după inaugurare au apărut primele probleme legate de asfalt, care s-a ‘vălurit’. Podul a intrat, în octombrie 2024, pentru a patra oară în proces de reasfaltare, de această dată constructorul susținând că va folosi o nouă rețetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului acestui pod, unic în România.

‘De data aceasta, așa cum susține constructorul, este o rețetă asfaltică nouă, care a fost testată într-un laborator din Italia, un laborator european mare. Constructorul spune că această rețetă de asfalt va rezista și nu vom mai avea problemele de până acum, că se va comporta astfel la traficul rutier, inclusiv traficul greu, iar la vară nu vom mai avea deformările pe care le-am avut până acum. Practic, este o rețetă adaptată Podului de la Brăila, pentru că, într-adevăr, Podul de la Brăila este singurul pod de genul acesta din România, este unicat, are niște specificități ale lui. Dacă faci tot podul specific, trebuie să îi faci și asfaltul specific, pentru că se vede că asfaltul standard pus până acum nu a rezistat’, a declarat, pentru AGERPRES, în octombrie 2024, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri și le oferă șoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge spre litoral. Deși circulația pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost recepționată de autoritățile române și, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, nici nu va fi recepționată, până când constructorul nu va repara toate problemele. Ministrul Sorin Grindeanu declara, pe 7 august, că soluția tehnică folosită deja de trei ori pentru asfaltarea Podului peste Dunăre este una ‘proastă’.

Valoarea inițială a proiectului Podului peste Dunăre a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., denumit în prezent WeBuild.

Distribuie articolul pe:

15 comentarii

  1. Cretinismul la nivel de asfaltari!Intre Brasov si Predeal soseaua a fost asfaltata de suedezi in anii 30…pana in anii 70 asfaltul suedez nu a avut nevoire de nici o reparatie….
    Astazi toti pafaristii sunt la ‘drumuri si poduri’

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.