Polițiștii de la Transporturi Feroviare Prahova au deschis un dosar penal in rem în cazul pasarelei metalice prăbuşite la intrarea în Gara Ploiești Vest. Echipele de intervenţie au început să taie pasarela pentru a elibera cel puţin o linie de cale ferată din cele 5 blocate.
Șeful Poliției Transporturi Feroviare Prahova, Mădălin Stroe, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că a fost deschis un dosar penal după ce pasarela metalică de susținere a unor conducte de termoficare s-a prăbușit, cercetările fiind efectuate pentru distrugere și semnalizare falsă, însă in rem.
La rândul său, directorul operatorului de termoficare Ploiești, care are în administrare conductele, a declarat că structura metalică prăbușită este veche de peste 30 de ani.
“Este din anii ’70 – ’80, de când s-au construit. Aceasta este magistrala care alimentează partea de sud a orașului. Nu este afectată furnizarea de agent termic pentru că s-a trecut deja pe un alt fir. Acum suntem în curs de a degaja și să coordonăm activitățile de degajare și de repunere a circulației trenurilor. Această pasarelă era pentru intervenții asupra conductei”, a declarat directorul operatorului de termoficare, Mihai Dogaru.
Potrivit ISU Prahova, echipe de sudori au început să taie pasarela metalică prăbuşită în Gara de Vest, în aşa fel încât să poată fi îndepărtată.
”Vor să elibereze primul fir, dar va dura”, a spus purtătorul de cuvânt al ISU Prahova, Raluca Vasiloae.
Potrivit ISU Prahova, pasarela metalică prăbușită are 10 tone. În zonă este așteptată o macara de mare tonaj, de la București pentru a ridica structura.
Călătorii care urmau să plece din Gara de Vest au plecat cu microbuze către Gara de Sud, de unde pot lua trenuri către Bucureşti sau Braşov. De asemenea, călătorii aflaţi în trenurile oprite au luat microbuze pentru a ajunge în Gara de Sud.
Circulația trenurilor este blocată, miercuri, în Ploiești, după ce o pasarelă metalică a căzut peste calea ferată, blocând cinci linii. Potrivit CFR SA, şase trenuri de călători sunt oprite în staţii.
Domnule Dogaru ,ati auzit de:1) SIGURANTA IN FUNCTIONARE ?
2) Revizie periodica ?
3) Regimul conductelor sub control ISCIR ?
Daca conductele erau din 70-80 deci in functiune de 47 de an sau numai 37 de ani nu era normal sa li se masoare grosimea tevii ?
Dupa descrierea evenimentului se intelege ca pasarele era tinuta de conducte si a cedat materialul corodat intre timp !!
Ce cauta pe post de Director acest domn Dogaru ??,HABAR NU ARE DE OBLIGATIILE CE-I REVIN IN MATERIE DE SIGURANTA IN EXPLOATARE
a unor retele de trasport si distributie .Incompetenta ,iresponsabilitatea este la ea acasa in aceasta firma XXX ??? de termoficare . Ei n-au venit sa -si faca treaba ,au venit sa mulga pina cade in genunchi vaca !!