Dacă instanța de la Curtea de Apel București va constata că Traian Băsescu a fost informator al Securității, fostul președinte va fi retras de pe lista PMP ca europarlamentar. Însă nu știm cum rămâne cu activitatea de conducere a statului , inclusiv cu CSAT?
Ținând cont de faptul că poliția politică este incompatibilă juridic cu accesarea candidaturii la orice demnitate în statul român, rezultă că volubilul și controversatul politician se află în postura de-a nu fi fost compatibil cu pozițiile ocupate.
O altă problemă care nu îl privește doar pe Traian Băsescu este aceea a faptului că CNSAS nu a constat după 2005 colaborarea, în cazul acestuia, însă o lansează acum ca pe noutate, cera este onorant pentru instituție. Dispariția unui dosar din fondul arhivistic predat de SRI, nu îl face în fapt inexistent prin conexiunile activității de informații ale celui în cauză. Existența unui nume conspirat dovedește identitatea unui colaborator cu angajament. Desigur nu este primul caz în care persoane cu un trecut impresionant în slujba statului totalitar au declarat că le-a dispărut dosarul de la securitate, fiind evidentă sustragerea acestuia. Numele conspirat conține în fapt toate referințele asupra colaboratorului, fiind la fel de util precum dosarul.
Cazul lui Traian Băsescu este în fapt unul generic, CNSAS din motive subînțelese depunând eforturi pentru soluționarea apartenenței acestuia la fostul aparat represiv. Pe motiv de inexistență a dosarului de informator o întreagă categorie de stâlpi ai sinistrei Securități comuniste au pozat în victime ale acesteia. De ce n-ar fi făcut-o în condițiile în care condițiile au fost special create în acest sens pentru a avea cât mai multă societate civilă cu epoleți și activități secrete.
Unul dintre motivele constituirii CNSAS este chiar acesta, probate științific, al urmăririi unor surse pentru reconstituirea persoanelor reale care au acționat. Instanța de judecată nu poate face munca unor cercetători specializați ai CNSA-ului, și ar trebui să limpezească aspecte privind funcționarea arbitrară a Consiliului. Faptul că România a fost și este condusă de persoane care au colaborat cu fosta Securitate nu este o noutate. Ceea ce s-a dispus în cazul lui Traian Băsescu de către CNSAS arată posibilitatea unei noi și corecte strategii de evaluare a persoanelor privind certificarea afilierii la instituția în cauză.
Unul dintre motivele constituirii CNSAS este chiar acesta, probate științific, al urmăririi unor surse pentru reconstituirea persoanelor reale care au acționat. Instanța de judecată nu poate face munca unor cercetători specializați ai CNSA-ului, și ar trebui să limpezească aspecte privind funcționarea arbitrară a Consiliului. Faptul că România a fost și este condusă de persoane care au colaborat cu fosta Securitate nu este o noutate. Ceea ce s-a dispus în cazul lui Traian Băsescu de către CNSAS arată posibilitatea unei noi și corecte strategii de evaluare a persoanelor privind certificarea afilierii la instituția în cauză.
Dând cerificste de bună purtare, fără constatarea unor aspecte reale, CNSA-ul se dovedește a fi fost în acești ani o simplă jucărie în slujba fostei Securități.
Toata stima d-ul Ioan Vieru pentru pozitia exprimata vs-a-vis de Securitate=SRI, cancerul care a distrus si distruge aceasta tara.