Drumurile Dansului

Centrul Naţional al Dansului Bucureşti (CNDB) are deosebita plăcere de a vă invita în zilele de 28 şi 29 mai la ediţia din România a festivalului european Dance Roads 2016.

Evenimentul se va desfăşura la Sala Stere Popescu din Bulevardul Mărăşeşti 80-82 şi beneficiază de sprijinul partenerului principal al CNDB, Institutul Cultural Român (ICR).

Spectacolele din cadrul Dance Roads 2016 sunt programate începând de la ora 18.00, atât pe 28, cât şi pe 29 mai. Din program fac parte Lay(ers) (Cristina Lilienfeld, România), Of the Earth, From Where I Came (Gwyn Emberton, Marea Britanie), Qui, Ora (Claudia Catarzi, Italia), Nœuds (Lucie Augeai şi David Gernez, membri ai colectivului Compagnie Adéquate din Franţa) şi Yonder (Jasper van Luijk, Olanda).

Duminică, 29 mai, sunteţi aşteptaţi, de asemenea, la un brunch, începând cu ora 13.00, şi invitaţi să participaţi la discuţia cu artiştii şi la petrecerea de încheiere a festivalului, care au loc după spectacole.

Layers, Cristina Lilienfeld

Punctul de plecare al proiectului Lay(ers) este o imagine aelementelor emoţionale şi senzuale: pielea, element viu care se schimbă cu timpul, moare şi se regenerează mereu. Acest gen de observaţie poate provoca o stimulare tactilă? În scenă se dezvoltă un dialog continuu între sunet, simţul tactil şi mişcare. Lay(ers) este un performance despre vulnerabilitate şi despre lupta care trebuie dusă pentru a ajunge la capacitatea de a emoţiona a corpului, în care performerul se arată, se oferă publicului şi îl primeşte.

Cristina Lilienfield este licenţiată a UNATC, Facultatea de Coregrafie, în 2008, şi în psihologie, în 2007, şi descoperă punctul în care cele două discipline se întâlnesc. A studiat tehnicile dansului cum ar fi Contact Improvisation, Axis Syllabus, Feldenkreis şi Flying Low Technique.

Claudia Catarzi, Qui

Of the Earth, from Where I Came este un solo oferit de Gwyn Emberton, inspirat de poezia Fern Hill de Dylan Thomas. Trupul este parte a pământului, lupta lui între a fi uman şi conexiunea cu lumea devine o bătălie cu scurgerea timpului. După mulţi ani de viaţă între Londra şi Israel, Gwyn Emberton s-a întors în Ţara Galilor, unde a înfiinţat Gwyn Emberton Dance. Este artist asociat al Aberystwyth Arts Centre şi al programului de producţie artistică Chapter, Coreo Cymru 2015.

Qui, ora examinează la modul simplu felul în care corpul performerului reacţionează pe scenă în situaţiile create de spatiu, de costume, de sunet şi de apropierea publicului. Toate aceste elemente influenţează în momentul respectiv – ora din titlu – forma gestului şi ritmul, fiecare pas şi mişcare ale acestei călătorii intime. O privire lucidă asupra esenţei limbajului dansului şi a prezenţei scenice. O privire ce se îndepărtează de imaginea metafizică a blocării interne şi externe, printre care rezistenţa gravitaţională şi descoperă o dimensiune psihologică a mişcării, capabilă de un impact emotive foarte puternic.

Of the Earth from Where I Came – Gwyn Emberton

Yonder este un solo energic, care explorează relaţia inevitabilă dintre om şi timp. Multe persoane visează să călătorească în timp. Dar existenţa noastră nu este oare o lungă călătorie prin el? Yonder este o căutare a începutului şi a sfârşitului timpului, în interiorul ciclului vital al omului. Dansatorul Jefta Tanate împreună cu coregraful Jasper van Luijk s-au gândit cum să dea o semnificaţie diverselor modalităţi de a aborda conceptul de timp. Lucrarea provoacă publicul să fugă din cotidian şi să plonjeze într-o experienţă în afara timpului şi spaţiului.

Jasper van Luijk a studiat dansul la ArtEZ Dance Academy. Când avea numai 24 de ani, a fost selecţionat de Korzo să participle la evenimentul Voorjaarsontwaken 2011, pentru a crea o coregrafie. Aşa s-a născut Too many new beginnings, primită favorabil de critica de specialitate şi de public.

Noeuds, al Companiei Adéquate, este conceput de coregrafii francezi Lucie Augeai şi David Gernez, care aduc în scenă continua căutare a celuilalt, uneori complexă, alteori contorsionată. Cuplul bărbat-femeie redă îmbrăţişarea, tensiunea, relaţia cu celălalt şi capacitatea de a-l asculta printr-un bogat joc de expresii faciale şi mişcări ale mâinilor. O alegorie a dragostei, cu accente baroce de lumină şi de vibrantă energie. Pe scenă, cei doi performeri se dezvăluie pe ei înşişi într-o mişcare fluidă şi violentă în acelaşi timp, în care ironia şi mimica cedează pasul dansului pe muzică barocă.

Jefta Tanate în Yonder

Organizat de reţeaua Dance Roads o dată la doi ani, Festivalul reuneşte cinci producţii din cinci ţări partenere. În acest an, ele sunt România (prin CNDB), Marea Britanie (Coreo Cymru), Italia (Mosaico Danza, în parteneriat cu Fondazione Piemonte dal Vivo/Circuito Teatrale Regionale), Franţa (Glob Théâtre) şi Olanda (Generale Oost). Dance Roads sprijină mobilitatea transnaţională a celor mai apreciate producţii de dans contemporan, realizate de coregrafi aflaţi la început de carieră.

Activă de 25 de ani, reţeaua susţine cei mai inovatori coregrafi ai scenei contemporane, oferind tinerelor companii selecţionate posibilitatea de a face un turneu de peste o lună în ţările partenere, de a susţine workshop-uri şi schimburi de idei cu coregrafii fiecărei ţări, aprofundând strategiile de colaborare în scopul dialogului intercultural.

În perioada 2013-2015, Dance Road a câştigat Bando Europa Cultura la secţiunea Proiecte de Cooperare.

După Bucureşti, Dance Roads va ajunge, între 2 şi 3 iunie, la Generale Oost/ Stadstheater din Arnhem, Olanda şi apoi la Cardiff, între 7 şi 8 iunie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.