Educaţia nu este un detaliu contabil

Nu poţi legifera în 48 de ore doar pentru că trebuie să prezinţi un tabel „la timp” unor instituţii externe. Legile nu sunt simple foi de calcul.

De CD M
Educaţia nu este un detaliu contabil

Nu poţi legifera în 48 de ore doar pentru că trebuie să prezinţi un tabel „la timp” unor instituţii externe. Legile nu sunt simple foi de calcul.

„Educaţia nu poate fi tratată ca o urgenţă contabilă. Legea trebuie construită transparent, nu impusă în grabă”, susține deputata Laura Gherasim (AUR).

 

Afirmația sa a fost făcută în contextul în care astăzi, „Guvernul României îşi va angaja răspunderea în faţa plenului reunit al Parlamentului pe proiectul de lege privind măsurile fiscal-bugetare. Este un pachet legislativ cu impact major asupra administraţiei publice, economiei naţionale şi sistemului de învăţământ.

Asumarea vine fără dezbatere publică şi fără consultări instituţionale, deşi proiectul prevede modificări care afectează direct funcţionarea şcolilor şi condiţiile de muncă ale personalului din educaţie.
Este un act de minim bun-simţ instituţional să amendăm acest proiect şi să menţionăm clar: legislaţia actuală nu poate fi modificată fără o dezbatere transparentă, prin iniţiativă legislativă, aşa cum este firesc
într-un stat democratic.

Nu poţi legifera în 48 de ore doar pentru că trebuie să prezinţi un tabel „la timp” unor instituţii externe. Legile nu sunt simple foi de calcul. Sistemul de învăţământ nu este o anexă la un angajament politic.
România are obligaţia de a legifera pentru cetăţenii ei, în mod responsabil, transparent şi suveran – nu pentru a acoperi deficite generate de politici greşite, fără asumarea răspunderii de către cei care le-au provocat.

Ordonanţele grăbite şi asumările forţate nu înseamnă reformă. Ele generează instabilitate, lipsă de coerenţă şi impredictibilitate.

Educaţia nu mai poate fi tratată cu improvizaţie legislativă şi superficialitate administrativă.

Astăzi am transmis toate amendamentele necesare, inclusiv cele formulate de cadrele didactice care mi-au scris. Este esenţial să oprim această formă de legiferare de urgenţă, fără consultare şi fără transparenţă. Modificările esenţiale în educaţie trebuie făcute prin iniţiative legislative distincte, dezbătute deschis şi construite temeinic.

Educaţia nu este un detaliu contabil. Este temelia pe care se clădeşte viitorul României.

A impune modificări majore în educaţie, în doar 48 de ore, fără dezbatere şi fără respect faţă de profesori, înseamnă a trata cu dispreţ exact pe cei care au dus şcoala românească mai departe în cele mai grele condiţii.

Atât merită, în ochii Guvernului, cei care educă viitorul acestei ţări?”, a declarat Laura Gherasim, deputat AUR în Parlamentul României.

Distribuie articolul pe:

12 comentarii

  1. O „protestanta” profesoara da ochii peste cap și ne spune că „educația din Romania este cea mai buna din Europa”! Adevărul se vede cu ochiul liber, adicătelea scoala românească a scos numai filozofi( tâmpiți conform Petrov) și acum au ajuns ministrii cei ca va dau u.e.! Multa u.e.! Ați scos numai trădători de neam si țară, meditațiile sa trăiască ( șase case conform Johannis). Unde este patriotismul vostru? Paunescu ne spunea:”Priviti aceste păsări/ Chiar moarte ele zboară/Căci ce le tine-n aer/ E dragostea de țară!” Doamna profesoara :ce este patria?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.