În spatele unei ştiri bune, mai întotdeauna se află o ştire la fel, dacă nu mai bună, pe care nu o difuzează nimeni.
Târgul de Crăciun, de la Craiova (ediţia 2024), este unul de poveste prin mirajul de excepţie generat, dovadă afluenţa imensă de craioveni, dar şi de turişti din toate colţurile ţării şi de peste Dunăre veniţi să vadă „basmul” cu sania zburătoare a „Moşului”.
De acum, Craiova şi-a luat la revedere de la Moş Crăciun, atracţia principală a Târgului de Crăciun, care a plecat, în focuri de artificii… spre Laponia.
S-au bătut recorduri de afluenţă, după unele evaluări şi se vorbeşte de Craiova, precum odinioară de Maglavidul lui Petrache Lupu.
Cei de la Dream Experiences consideră, şi sunt îndreptăţiţi să o facă, Craiova un ambasador cultural al României.turi
Uimiţi pe semne de reverberaţia imensă a „Târgului de Crăciun”, care a conferit un plus de interes Băniei, asaltată de turişti, deşi într-o evaluare mai largă este amintit Festivalul „Shakespeare”, o sărbătoare a artei teatrale, Muzeul de Artă cu Centrul Cultural „Constantin Brâncuşi”, Teatrul Naţional „Marin Sorescu”, Muzeul Cărţii şi Exilului Românesc, Târgul de Paşte, Parcul „Romanescu”, un mediu academic solid, toate acestea conferind un elevat statut cultural.
Craiova s-a ridicat în anii din urmă din planul trecător al istoriei, în cel al eternităţii. Ceea ce a fost posibil printr-o inspiraţie creativă, a unor factori decizionali din administraţia publică locală şi judeţeană.
Ingnorată ieri, ridiculizată, Craiova seduce în prezent şi este un itinerariu spiritual, febril.
Surpriza, trecută cu vederea este însă buna, dacă nu grozavă, gestionare a ordinii publice, de entităţile cu competenţe în materie: serviciile de poliţie rutieră, ordine publică, investigaţii criminale, din cadrul Poliţiei judeţene şi municipale, aflate pe „cod galben” prelungit.
Alături de acestea, efectivele de jandarmi din ambele structuri (Inspectorat şi Grupare), ceas de ceas prezente în toate punctele cheie de afluenţă – monitorizate video- spre a evita orice derapaj al vreunui rătăcit.
Am văzut turişti fericiţi şi poliţişti în misiune, unii în civil, care îşi povesteau unii altora că anul acesta nu au avut răgaz pentru „pomana porcului”.
Impresia generală, ca unul care mai are habar de ceea ce face şi desface Poliţia şi Jandarmeria, este că au scos-o avantajos la capăt. Spre lauda lor. Aşa cum au făcut-o şi în vară la IntenCity. Dovadă că au de acum experienţă teafără în a gestiona marile evenimente. Dovadă că ştiu meserie. Şi când îşi propun, cum au făcut-o din nou, nu lasă să respire nici un drogangiu şi nici pe cei care au chef de arţag sau şuţii de duzină.
Daca prostia ar durea, nenea autorul ar urla…apropo, cat mai costa un articol la comanda???