Situație incredibilă la TAROM, chiar de Ziua Națională. Un filmuleț prezentat de Antena 3 și în care se vorbește despre eroismul unui pilot TAROM este criticat chiar de interiorul companiei aeriene române.
Astfel, în timp ce Antena 3 afirma că „În 1980, comandantul Paul Mitu a amerizat în ocean cu un Tupolev 154 şi a reuşit o performanţa mondială: a salvat 186 de oameni” Cezar Osiceanu, angajat Tarom din 1994, susține că pilotul prezentat ca un erou ar fi comis o gravă eroare care a condus la prăbușirea avionului înainte de pista si la decesul unui pasager. Osiceanu își prezintă punctul de vedere prin intermediul unei scrisori deschise, pe care v-o prezentăm integral:
In atenția Domnului Mihaita Ursu
Director General al SC CNTAR TAROM SA
Stimate Domnule Director,
Ma numesc Cezar Osiceanu, sunt angajat ca pilot in cadrul Tarom din anul 1994, cu numărul de marca 59341, si înainte de toate permiteți-mi sa va urez la mulți ani cu ocazia Zilei Naționale a României!
Pe aceasta cale, însa, vă informez că azi 01.12.2020 orele 13.40 la Antena 3 a fost prezentat si difuzat un film cu un fost angajat al Tarom, pilotul comandant Paul Mitu
Pilotul respectiv a fost prezentat ca un erou, a fost filmat intr-o cabina de avion Tarom, etc
Doar ca persoanele care s-au ocupat din partea Tarom de aceasta realizare nu cunoșteau următoarele :
1. Pilotul respectiv a comis o gravă eroare de pilotaj care a condus la prăbușirea avionului înainte de pista si la decesul unui pasager
2. Ancheta a arătat vina exclusiva a pilotului comandant care a restricționat si încercarea copilotului de a trage de manșa pentru evitarea accidentului
Acest caz prezintă următoarele probleme in cadrul Companiei Tarom:
1. Lipsa totala de cunostiinte de aviatie ale celor din Tarom care au semnat pentru promovarea acțiunii de imagine a Tarom in mediul public
2. Habarnavismul reprezentanților de imagine si comunicatori de presa ai Tarom care nu s-au obosit sa se documenteze măcar despre caz!
3. Reclama făcută pentru Tarom, cu acordul Tarom si participarea Tarom arata ca s-a facut pentru o greșeala grava a unui pilot Tarom!
Nu mai exista in mass media interna si internațională nici un astfel de exemplu de reclama făcută unei încălcări grave a procedurilor aeronautice , urmată si de o catastrofa aeriana!
Pe cale de consecință va solicit prin prezenta:
1. Eliberarea din funcție a fiecărei persoane cu rol in aceasta acțiune ( consilier de imagine, comunicator, etc ) Din câte se cunoaște cel putin doua persoane angajate si cu atribuții in acest domeniu, Dna Mihaela Bivol si Dnul Marius Popescu, au fost angajați fara concurs cu încălcarea procedurilor legale, fara sa aibe calificări, rezultate si realizări care sa ii califice pentru aceste funcții
2. Retragerea imediata a acestei emisiuni
3. Prezentarea unor scuze către toti piloții Tarom pentru aceasta impardonabilă gafa!
Cum credeti ca se simte un pilot care respecta regulile, regulamentele si procedurile văzând o emisiune in care este preamărit un pilot care a facut pe dos si a mai si provocat o catastrofa ?
Dar cum vor reacționa pasagerii si opinia publica care vad un astfel de mod de a face publicitate Taromului prin prezentarea ca un erou al celui care a fost vinovat de producerea catastrofei?
Va multumesc, Cezar Osiceanu“
Inainte de 2000 am lucrat la Otopeni la Groundhandling si pe atunci se vorbea printre taromisti cum a confundat pilotul acels luciul apei cu pista de aterizare si cind si-dat seama de greseala era prea tirziu. Si cum mai apoi s-a dus o echipa de specialisti din partea Romaniei, condusa de o Beizadea ce nu avea habar nici de negocieri economice si nici de relatii internationale, sa aduca avionul inapoi in tara. Totul a mers prost, nimeni nu a fost gasit vinovat de esuarea negocierilor, si avionul a fost casat si vindut pe nimic la fiare vechi. Ori ce tara care nu are eroi sii inventeaza, si uite asa un esec devine o victorie. Am invatat ceva de la vechii greci!