A trecut vara filmelor proaste. Poate cele mai proaste din ultimele douăzeci de veri.

Filme ieftine, publicitate stupidă și scandaluri politice

A trecut vara filmelor proaste. Poate cele mai proaste din ultimele douăzeci de veri. Consumul de programe TV a scăzut din cauza vacanței. Și, cu toate acestea, calupurile de publicitate au fost grele, ca să nu zic enorme. Asta ne-a adus pe ecrane cele mai tembele spoturi publicitare. Succesul înregistrat de Vodafone cu Ghiță ciobanul a fost la baza celui mai stupid spot al verii. Doi ciobani cu hainele cam nespălate întreabă mai urît ca lătratul a doi cîini înfometați de la o turmă: „Mă Ioane, ți-i dragă carnea?“.

De mult n-am văzut un spot mai tembel, cu carne peste carne, salamuri peste salamuri, imagini care nu pot ajunge decît la un public de cea mai modestă condiție, foarte apropiat celui din imaginile de promovare. Ceea ce înseamnă că sunt produse de o calitate modestă, ca să nu zic îndoielnică. Peste toate spoturile de teleshoping, care de care mai tembele, realizate cu cele mai mici costuri și cu niște copywriteri de strînsură, cu interpreți buni mai degrabă de paznici de noapte sau de brigăzi artistice de agitație. Nimeni nu vede că o firmă de nu știu ce trimite telespectatorii la o adresă de pe front, undeva în „Drumul Taberelor“. Nu al taberelor școlare, ci în cel din cartierul bucureștean din Sectorul 6.

Ultima lovitură a verii vine de la DIGI. Un spot găunos care se vrea un poem optimist. După Belgravistan, întîmplări din lumea lui Kusturica mutată în scenete publicitare filmate prin județul Bihor, a venit vremea unui filmuleț cu iz de îmbărbătare, de încredere în firma cu datorii și optimism, cu orice preț. Care operă de gîndire se încheie cu ziua de mâine sau viitorul înseamnă DIGI. Și, pe final, aproape de pack-shot, mai apare şi RCS-RDS. Asemenea minipoeme în imagini, generatoare de optimism mai ales în momentele de scandaluri politice în România, difuza mai ales OMV. Și, ca o surpriză care se vrea ironie, această operă cîrpită este difuzată pe Antena 3. Care n-o fi fraieră să nu ia banii.

Ca urmare, nu vă rămîne decît să vă gîndiți dacă viitorul dumneavoastră înseamnă sau nu DIGI. Cu precizarea că la curent electric s-ar putea să fie discutabil.

Citește editorialul integral în ziarul Cotidianul ediția digitală din 4 septembrie 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 14

2 Comentarii

  1. Cel mai nașpa sau mișto este cel care echivalează „grătarul” cu „Centenarul”! Și nimeni nu s-a revoltat! Cei peste 300.000 de Eroi de acum 100 de ani sunt astăzi insultați, acolo în Morminte, de grobianismul lui Haplea-Grătarul(sau Grăsanul, ce mai contează)! Iar Pronia Cerească s-a răzbunat: le-a dat românilor ciuma porcească! Na-vă grătar de Centenar, nesimțiților!

  2. senzational , distractiv si plin de invatamnte articolul. poate va faceti timp si pentru fleacuri, de ex. ispravile lui darius valcov (deci ale guvernului, deci ale psd-ului): publicarea fisei medicale a unui om, apoi crearea unei similitudini intre presedintele romaniei si hitler.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.