Galați, un oraș în derivă: COVID și concedieri masive

Doi mari angajatori din Galați, constructorul olandez de nave Damen Shipyards și producătorul de energie și abur industrial Electrocentrale Galați vor da afară peste 1.000 de angajați. În acest timp, Galațiul se confruntă cu mai multe focare de coronavirus în spitale precum și la patru agenți economici. De altfel, județul este unul dintre cele mai afectate din țară, consemnând până acum 2.331 de cazuri de infectări, dintre care 41 în ultimele 24 de ore. Focarele existente în Galați se află la Spitalul Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Galați, la Spitalul de Urgență pentru Copii „Sfântul Ioan” Galați și la încă 4 agenți economici. La 3 agenți economici au fost stinse focarele, celelalte rămânând încă active.

În iulie, un mare focar s-a raportat la șantierul naval, aflat în proprietatea olandezilor de la Damen. Pentru că nu era de ajuns pacostea epidemilogică, acum are loc o concediere masivă. Conform dutchnews.nl, constructorul își va reduce forța de muncă din România cu 870 de persoane, în cadrul unui plan care mai prevede și concedierea a 180 de angajați din Olanda, pe fondul efectelor economice ale pandemiei. Un purtător de cuvânt a declarat pentru Financieele Dagblad că firma speră să mențină la minimum pierderile de locuri de muncă olandeze, transferând personal în alte divizii din grup.

Compania, care a înregistrat o pierdere de 287 milioane de euro anul trecut, are 13.000 de angajați pe plan global.

Damen Shipyards deţinea şantierul naval din Galaţi și a preluat la jumătatea anului 2018, de la Daewoo şantierul din Mangalia, cel mai mare jucător local din construcţia de nave. În urma tranzacţiei, fostul şantier Daewoo din Mangalia a devenit Damen Shipyards Mangalia S.A.

O altă companie care dă oameni afară este Electrocentrale Galați, societate controlată de stat, prin Electrocentrale Grup. Toți cei 242 de angajați câți mai înregistra firma vor pleca acasă. Electrocentrale Galați se află în procedura de insolvență încă din 2014. De la momentul intrării în procedura de insolvență, în 2014, compania a dezvoltat un plan de reorganizare și de redresare a companiei. Planul nu a fost aprobat de către Electrocentrale Grup, acționarul său unic.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

21 de Comentarii

  1. Bine că facem Poduri de miliarde de euro !!!…cine dracu’ va trece podul de la Brăila…și uite așa ajungem in iarnă în curul gol… stați să vedeți concedieri la firmele de automotive din Transilvania…!! dracu’ ne-a luat…

  2. Okeeeee, primul mic pas e deja trecut de jumatate, anteriorul a avut reusita 100%, ultimul e ortul popii?

  3. ca nu l-ati votat pe unul ca Boc.
    Acum aveati fabrici pe o raza de 50km.
    Tot inainte tovarasi!

  4. Podul il trec romanii. Voi, oltenii barati, treceti Dunarea Inot, cu tigarea-n gura, fara sa se stinga. Sau crezi ca Transilvania scapa de criza? La cat de tampiti sunteti, n-are sanse.

  5. Gălățeni, mulțumiți PSD-ului,căruia i-
    ați dat votul de încredere oarbă, în „politica economică înțeleaptă”, în toți cei 30 de ani de „democrație originală” și de „capitalism de cumetrie” pe care l-a aplicat în toată țara românească, dar mai ales în județele „orbite” de promisiuni deșarte! Ați rămas și prostiți, dar și mai săraci, căci excrocii politicii de așa-zis „stânga”, numai la voi nu le era gândul! „Stânga” v-a distrus eco-
    nomic și pe voi, și întreaga țară.

  6. Cu PSD-istul Bacalbasa drept mare boss peste sanatate in Galati, nici nu este de mirare ca exista o explozie de infectari cu coronavirus. Bacalbasa injura bine, coerent si indelung, dar nu prea le are cu medicina, este doar uns politic in functii medicale de top. Locul lui potrivit este ca purtator de injuraturi ale PSD in Parlament.

  7. Mai frumosule, podul se face la ordinul NATO si nu pleaca din Romania precum investitorii straini! Este o constructie strategica si foarte utila economic pentru zona Galati, Braila, Tulcea, Constanta. Asa se explica de ce s-au aprobat rapid fondurile U.E.!

  8. In legatura cu panaramele din PSD ai dreptate. Au ingropat in 30 de ani toate orasele de unde erau siguri ca vor lua voturi. Au directionat toti banii spre ardeal in speranta ca vor castiga acolo, dar padurarii aia flamanzi au profitat de bani si tot vanduti celor de afara au ramas.

  9. Din cei 1050 disponibilizati la nivelul intregului grup(13.000), 870 sunt din doua santiere din Romania ?! Ce spuneti dragi romani care o ardeti intruna cu politica, dar nu sesizati fondul problemei ?! Cum dracu^ sa iesim la liman cu astfel de abordari….

  10. Vai ce ma bucur. Sa plece toate multinationalele. Ai dreaku de imperialisti care sug sangele poporului.
    Sa ramanem noi „romanii verzi” aici in tarisoara noastra.
    Tot inainte tovarasi sa luptam sa dam afara tot ce nu este romanesc, multinationale,banci, tot,tot, tot.
    Sa ne ridicam la lupta cea mare sa aruncam afara Renault,Ford,Continental,Siemens……
    Noi suntem stapani in tarisoara noastra.

  11. Parca cu olandezul isi dadea coturi tandre sasul nostru. Acum ii trimite felicitari.

  12. Numai idiotii cred ca e pandemie.
    Si slugile globaliste care trebuie sa distruga civilizatia alba crestina.
    Cati sefi de stat au murit?… sau cineva din familia lor…
    Cati miliardari au murit? … sau cineva din familia lor…
    Cati mari sefi de companii multunationale au murit? …. sau din familia lor/
    Cati bancheri au murit? … sau din familia lor…
    Cati actori (fie si satanisti), artisti, muzicieni, filozofi (marxisti ca ailalti sint interzisi) celebri au murit? … sau din familia lor…
    =================
    Mass-media este naimita sa minta si sa hgrabeasca implozia sociala; … va di desfiintata car de curand, asa ca mai bine spuneti adevarul.

  13. Concedierile de la santierele navale din Galati si Mangalia, incapute pe mina Damenului, sabotarea prin tot felul de tertipuri a constructiei fregatelor, atit de necesare fortelor maritime militare romanesti, ca sa nu mai vorbim de Schengen, nu cumva se leaga toate de apetitul olandez pentru portul Constanta? Una peste alta, Olanda saboteaza industria navala romaneasca, odinioara remarcabila, una dintre putinele ramuri ale industriei constructoare de masini ramasa inca activa. Intr-un cuvint, Olanda saboteaza sistematic Romania.

  14. Tare-as vrea sa-mi aratati vreun oras, comuna, sat,catun, care sa nu fie in deriva [daca nu s-o fi desfiintzat] in in epoca de aur capitalista de dupa 1989……[Leo]

  15. Anonim spune:
    6 AUGUST 2020 LA 12:07
    Domnule nu mai credeti in tot ceea ce va livreaza propaganda bolsevica.
    Dvs chiar credeti ca olandezii au ajuns la mintea „romanului verde” sa-si saboteze investitii de sute de milioane numai ca sa ne pedepseasca?
    Asta cu apetitul pentru Portul Constanta e o alta prostie aruncata pe piata de propaganda.
    In Port este o mafie transpartinica.
    Orice concesionare a unur dane strica multe afaceri. Decat sa castige Romania cateva miliarde pe an mai bine castiga cateva familii cateva milioane. Vedeti cate dane sant operate de famigliile Voiculescu,Basescu,Stroe,Mironescu……
    Fara nici o investitie, se opereaza cu macarale si remorchere din anii ’70, castiga milioane si milioane.
    Astia controleaza tot, dane,remorcaj,pilotaj……
    Numai silozul a scapat de rapacitatea acestora. Probabil a fost ordin de la mafiotii sefi, Ponta si Dragnea.A fost dat chinezilor (la fel ca majoritatea silozurilor de la Dunare). Nu ne vindem tara dar o dam pe comisioane.
    Asa ca o concesionare a catorva dane catre un investitor serios nu ar face decat sa mai opreasca din jaful acesta.

  16. @tetea: Si daca s-ar concesiona olandezilor, in locul respectivelor ‘famiglii’, ar veni alte ‘famiglii’, alde van X, van Y, etc. Ar fi oare mai bine asa? Totusi, oare de ce Olanda se opune sistematic aderarii la zona Schengen? Doar pe motivul coruptiei? In Olanda, coruptia este in floare la fel ca lalele, numai ca ei pun in vitrina lalele, nu pedofili, drogati, escroci, etc. Oare de ce Damen nu dezvolta si partea de conceptie si se limiteaza doar la executie corp nava? Marea majoritate a navelor romanesti, civile si militare, erau proiectate, construite si echipate in tara. Vedeti ca ante comentatorii au prezentat argumente consistente contra pretentiilor celor de la Damen. Lor ce aveti a le spune?

  17. @Anonim
    Damen nu dezvolta in Romania partea de conceptie pentru ca au propriul lor Centru de cercetare. Ar insemna sa se saboteze singuri.
    Numai pentru executia corp nava si probabil metalul luat de la Sidex pentru ca noi nu producem altceva. Nu producem motoare navale (am produs la Resita si a fost un dezastru, nefiabile), nu producem aparatura electronica, nu producem instalatii hidraulice, nu producem nimic. poate cablajele,ancorele, elica si vopseaua.
    Asa era si inainte.In afara de dezastrele alea de la Resita nu contribuiam cu nimic la echipare.
    Referitor la Portul Constanta vorbeam de investitii. De cresterea traficului de marfuri.
    Banii de concesiune nu sant importanti. Poti sa iei si un euro/an/dana. Banii adevarati vin din transportul multimodal care se dezvolta, rutier,cale ferata,servicii vamale, locuri de munca. Dezvoltarea pe orizontala. La Pitesi pe langa cei 12-14 mii de muncitori mai lucreaza cateva zeci de mii in industria orizontala.
    Una este sa tii o dana ocupata sa-si exporte basescu zece pui congelati alta este sa ai un trafic de cateva milioane de tone /an/dana.
    In economie nu este cel mai important sa produci. Cel mai important este sa ai unde sa vinzi. Sa ai relatii comerciale stabile cu parteneri seriosi.

  18. Nu este nicio deriva.Orasul Galati are forta sa treaca peste primejdii mult mai mari.Si Galati si Braila sufera din cauza Constantei.O solutie ar fi declararea acestora ca zone libere.Sa vezi atunci dezvoltarea lor accelerata dar asata nu convine U.E si altora de la noi care duc toate investitiile in Transilvania.

  19. @SANDU
    Termina cu prostiile astea.
    Ce vrei? Sa vina UE sa ne vindece de prostie? Prostia nu se vindeca.
    Efectiv UE ne trage de maneca sa luam banii. Cred ca s-au saturat si aia de prostia noastra.
    Noi nu si nu.Stim noi mai bine.
    Hai sa ne uitam in curte la noi. Cel mai usor, metoda bolsevica, sa aruncam vina pe altii. Altii sant de vina ca suntem noi idioti.

  20. La ce bani faci referire ? Ca sa ajungem la banii alocati priectele pe care le depunem trec prin filtru U.E care hotarasc ei ce este mai bine pentru Romania ,noi desigur nu stim ce nevoi avem.Da ne trag de maneca pentru parcuri in satele tarii ,achzitii de mijloace de transport fabricate tot in vest ,insa niciodata spre exemplu pentru irigatii sau canalul Dunare -Bucuresti.Asa prosti cum crezi tu ca suntem in trecut din imprumuturile contractate de tara noastra sau realizat investitii majore care dainuie si astazi.Acum cand hotarasc altii nu realizam mai nimic.Cand am facut referire la zona libera m-am referit la statutul de Porto franco ,statut pe care Galati la avut in istorie ba mai mult chiar aici a fost si sediul Comisiei Europene a Dunarii,iar acum este la Budapesta.Sa ne uitam in curte la noi da, dar cu ambii ochi nu numai cu unul.

  21. Si Sulina si Tulcea trebuiau sa beneficieze de acest statut. Sunt orase care mor.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.