Gogoși ”democratice” și războinice” într-o lume artificială

Gândiți-vă la o simplă gogoașă, o sferă de aluat prăjită în ulei, presărată cu zahar sau umplută cu ceva. Produsele acestea de patiserie au fost create și i-au bucurat pe oameni de secole și sub diverse forme. Apoi, la jumătatea anilor 1900, o mare corporație americană numită Dunkin’ Donuts a dat lovitura vânzând ceea ce în cel mai bun caz poate fi descris drept o imitație nereușită și fadă a originalului. Era ideea unei corporații despre tradiționala gogoașă. Geniile de marketing ale companiei au convins milioane de americani – și o bună parte din restul lumii – că gogoșile lor produse în masă sunt extraordinare. Acum Dunkin’ se vând în neștire în întreaga lume, însă cine cumpără o gogoașă de la un mic magazin de patiserie își va da seama cât de falsă este afirmația corporației cum ca are cele mai bune produse”, arata scriitorul american A.J. Smuskiewicz.

Inovația senzațională a marilor lanțuri americane de tip fast food a corupt multe alte tipuri de mâncăruri. Să comparăm amestecurile chimice ale hamburgerilor de la McDonald’s cu hamburgerul simplu, tradițional, plin de carne pe care îl fac oamenii de modă veche și micile restaurante. Aceasta este mâncarea artificială pe care mase întregi de oameni au fost condiționate de companiile de publicitate sa și-o dorească. Iar pe lângă reclame se adaugă ingrediente care dau dependență.

Cred că acest model de succes al artificialității poate fi extinsă mult dincolo de afacerile fast food și poate ajunge în orice sector economic controlat de corporațiile gigant din America. De fapt, cred că ceea ce este „măreț” în America se poate rezuma la formula: artificialitate x marketing = măreția americană.

Acestea pot fi considerate cele mai importante produse pe care SUA le exportă astăzi. America nu mai este recunoscută ca producător de otel, așa cum se întâmpla când SUA erau o țară adevărată. Acum America a devenit o mare armată cu o bursă.

Să ne gândim la telefoanele ”smart” și la alte gadgeturi care asigură conexiunile online, virtuale, de care foarte mulți oameni au devenit dependenți din punct de vedere psihologic. Marketingul de masă i-a convins că pentru a trăi au nevoie de aceste tehnologii artificiale produse de corporații așa cum au nevoie de oxigenul mamei natură. Structura economică corporatista este în așa fel concepută încât, dacă nu utilizezi măcar unele dintre aceste tehnologii electronice, nu mai poți supraviețui și nu mai poți funcționa în lumea modernă.

O persoană conștientă nu poate face decât următoarele observații: oamenii merg pe stradă uitându-se în telefoane, uitând de lumea reală din jurul lor, inclusiv de trafic; oamenii mănâncă împreuna cu prietenii sau familia, însă nu vorbesc și nici măcar nu se uită la comeseni, pentru că sunt absorbiți de lumea virtuală din telefoanele lor. Adulții sacrifică relațiile reale pentru relațiile artificiale din lumea virtuală și pentru pornografie. Copiii nu se mai joacă în lumea reală pentru că, la fel ca părinții lor, sunt dependenți de lumile virtuale la care ajung prin dispozitivele de acasă.

Dispozitivele ”realității virtuale” de astăzi sunt concepute și promovate pentru a ne îndepărta de realitate și a ne transporta în locuri imaginare. Poți cumpăra toată realitatea virtuală pe care o vrei de pe Amazon și poți plăti cu bani virtuali. Nu mai folosești bani adevărați când mergi la magazin. Poți plăti cu banii imaginari de pe cardul de credit și poți să faci datorii mari, câtă vreme nu plătești fizic pentru cumpărături, pentru că acesta este modelul american. Sau poți să folosești noii bani imaginari numiți criptomonede. Oare care va fi următoarea mare șarlatanie pe care societatea o va inventa?

Tehnologia și realitatea virtuală sunt cele mai evidente manifestări consumeriste ale marketingului american al artifcialității. Însă acest concept se extinde și în marketingul și consumul politicilor sociale, acolo unde lucrurile imaginare și propaganda sofisticată sunt considerate mai importante pentru influențarea opiniei publice decât realitatea și adevărul obiectiv.

Acest lucru a fost demonstrat de modalitățile de mare succes prin care elita americană și cea occidentală în general au introdus insidios agendele ”progresiste” în aproape toate instituțiie mari. Exemple ale acestei agende sunt: zero net emisii poluante, schimbările climatice, diversitatea, egalitatea, incluziunea, guvernanța de mediu și socială, precum și programul globalist al Forumului Economic Mondial. Acest agende, care au fost concepute în primul rând pentru a spori puterea elitelor asupra oamenilor obișnuiți, nu au nicio bază în lumea reală, însă par să domine toate marile corporații, organizațiile media, instituțiile academice, mediul medical și științific. Nu poți să scapi de ele. În viziunea mea, oamenii educați acceptă aceste lucruri pentru că țin la locurile lor de muncă, în timp ce oamenii mai puțin educați și cei neinformați nu au habar că lucrurile pot fi si altfel.

În acest fel artificialitatea triumfă în fața realității și a adevărului. Marketingul politicii externe americane și occidentale a dus triumful acesta pe culmi și mai înalte. Cel mai bun exemplu recent este războiul din Ucraina. Am văzut aceeași propagandă de mai multe ori, de la războiul din Vietnam și până la cel din Irak. Toate sunt triumfuri ale mașinii de marketing a complexului militaro-industrial, însă nu aduc nimic bun pentru oamenii din acele țări și sunt foarte costisitoare pentru americani.

Așadar, ni se spune că masele de oameni înghit toată această propagandă împreună cu gogoșile și hamburgerii artificiali și acceptă minciunile promovate de presă exact în același fel în care cumpără ultimul model de iPhone și orice mai pot cumpăra pe Amazon.

Este adevărat acest lucru? Oare majoritatea oamenilor chiar cred toată propaganda despre război, despre schimbările climatice, despre diversitate, egalitate, incluziune, guvernanță de mediu și socială? Sau oamenii de astăzi, cufundați în realitatea lor virtuală, sunt atât de rupți de realitate încât nu au habar despre ce se întâmplă în lumea reală – fie că e vorba despre o țară de departe, despre țara lor, despre cartierul în care locuiesc sau chiar despre casa și familia lor?

Sunt tentat să cred că explicația este aceasta din urmă.

Triumful promovării artificialului se observă în fiecare zi în societățile vestice. De la mâncare artificială, la relații artificiale, la știri artificiale, economii artificiale, educație artificială, știință și războaie artificiale, am ajuns să trăim într-o societate în mare parte artificială.

Asta este vestea proastă. Vestea bună este că mai exista bastioane izolate ale adevărului și ale realității, așa cum există câteva surse de informare oneste, independente și necorporatiste.  Și să sperăm că va exista mereu câte un magazine local cu gogoși adevărate. Trebuie doar să aloci ceva timp și să depui ceva efort pentru a căuta aceste lucruri bune ascunse prin grămezile de mizerie”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 37

12 Comentarii

  1. …dap…asta este realitatea acestor timpuri…chiar ma gandeam ca nu ar strica o pana de curent generalizata, pt vreo trei luni…adio net, adio carduri…cel mai mare soc l-ar avea tocmai cei ce impun aceasta aberatie distopica…

  2. In trenul numit ‘progres”unii circula intre tampoane si evident, critica, e normal, nici nu au platit biletul ca sunt prea batrani si, de mila, au primit mobilul de la familie,sa poata tina legatura
    Cititi si „An Old Non-Woke Outcast American Dissident Looks to Russia for Hope”e vorba tot de acest amarat
    Multi chemati,putini alesi…dar ii cautam cu lupa

  3. Cum gogosa are si ea istoria sa romanesca atita timp cit cea mai buna gogosa cea cu „ naftalina data ”cea din in filmul numit „Un suris in plina vara ” cu Papaiani in rol principal de gogosar sef de tirg nu putem spune decit ca hamburgerii americani sunt deliciosi ca si gogosile facute de mama mare .Ceea ce evident nu prea putem minca este „scoarta de copac ” de care e „ padurea plina” dar pe care unii minghietori de„ minciunele” o adora ca doara este gratis .Cit despre bastioanele realitatii romanesti asta da stire doar ca si aici multi dintre noi facatori de gogosi mediatice ne-am invat cu fakeul mai mult decit cu respectarea retelor de odinioara .Doar nu o crede cineva ca 8 miliarde de oameni ar putea avea acces spre minca gogosile anilor 70 cele ale lui Papaiani sau macar a hamburgerilor facuti in casa dar unde si acolo calitatea carnii primeaza .Asadar sa ne mai punem si pofa in cui .

  4. Mi-a placut o postare la articolul acestui yakov scarbit de misxarile LGBT si BLM
    Reverend Spooner catre @SteveKo
    „Scara are câteva trepte pe care să le urci și tu A.J. SMUSKIEWICZ încă nu a ajuns în vârf pentru a obține o imagine de ansamblu:
    1. Elita conducătoare in SUA sunt evreii.
    2. Nimic nu se poate face în Occident (Europa și SUA) dacă nu este aprobat de Israel.
    3. Spigotul (robinetul)banilor trebuie să aibă control evreiesc.
    4. Este posibil ca Trump să fi fost un „wild card”, dar a fost rapid înghesuit și îngenunchiat în fața puterii evreiești.
    Domnul A.J. SMUSKIEWICZ, aceasta este o afirmație prostească:
    ‘Elitele conducătoare care controlează America nu vor mai permite niciodată o victorie electorală pentru nimeni, precum Trump, care reprezintă o amenințare serioasă la adresa ordinii lor stabilite sau a armatei lor de idioți ascultători”
    PS eu cred ca are dreptate SMUSKIEWICZ :))))

  5. Cartea „TRIUNGHIUL DE AUR AL DEMOCRATIEI” desuflă gogosile democtatiei si demasca lumea artificiala a calailor unei natiuni………..

  6. Muricanii sunt in top doar la pro.pa.ga.nda/marketing, si-au dat seama ca pentru prea multi e suficient ca sa-i „faca”, ca la alba-neagra…

  7. Parisul e în flăcări! Cine l-a ales pe macrou? Tableta STS a lui Bideu?

  8. @gica. Aveti grija: singularul in limba romana pentru „gogosi” este „gogoasa” si nu „gogosa”. Greu cu limba romana cand nu sunteti de prin partea locului…

  9. Nu stiu daca esti genul care mai citeste si presa in alta limba decat romana, dar penele alea de curent se intampla in Africa de Sud (le zice ‘load shed’). Dese, de diverse grade si care au tinut si cateva zile. Infrastructura energetica nu face fata. ‘E de la ei’, versiunea actualizata. Multe echipamente distruse, productivitatea afectata, atacuri ale bandelor de hoti (sisteme de alarma, camere de supraveghere, iluminat public etc nu mai merg) si in final, titlu de acum cateva zile: investitorii incep sa fuga din S. Africa.

  10. …pt cel care nu semneaza…este adevarat, toate acestea vin la pachet in cazul unei pene masive de curent-vezi canada in urma cu ceva ani…insa nu despre asta era discutia ci despre dependenta individului de creierul extern,artificial, de implementarea comportamentului de stup, de musuroi…exemplul tau nu este foarte relevant, nu cred ca zulusii sunt exrem de afectati de penele de curent, nu au asa ceva…la ei trecerea de la stadiul de copil la cel de barbat se face, inca, prin vanarea unui leu doar cu o sulita…stii care este problema?…baza de date virtuala este magnifica dar cel care o acceseaza trebuie sa aiba capacitatea de a prelucra informatiile…capacitate aproape disparuta acum…oricum, un experiment social interesant, multi nu vor mai sti nici cum se numesc fara internet…

  11. Dispozitivele ”realității virtuale” de astăzi (cele pe baza de siliciu, precum RObotul ION) … sunt concepute și promovate pentru a ne APROPIA pe NOI oamenii (pe baza de carbon) de REALITATEA cea MATEMATICA (de tip IT) … și a ne TRANSPORTA … pe NOI ROMANII … în locuri cu DRAG de Romania.

  12. Lucrurile astea se stiu cel putin de pe vremea Sfantului Apostol Ioan Teologul, care in Apocalipsa a dezvaluit cum „Sinagoca Satanei” se va folosi de AI pentru a-l rupe pe om de Creatorul lui. Ceea ce nu inteleg unii e ca tehnologia va aduce mai multa suferinta celor care o imbratiseaza decat celor care renunta la ea, chiar daca intr-o prima faza primii vor fi mai castigati, deoarece scopul acesteia nu e sa-i reda omului mai multe grade de libertate, ci de-a le lua pe toate. Cine nu intelege ca digitalizarea este calea spre Inchisoarea Globala Virtuala Antihristica, din care NIMENI nu are scapare, nu stie pe ce lume traieste!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.