Greva transportatorilor: „Impactul va fi și mai mare”

UPDATE Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) protestează joi în 19 județe, unde a fost oprită circuația mașinilor de transport persoane, urmând ca în perioada următoare să oprească transportul și în celelalte județe, a declarat presei Augustin Hagiu, preşedinte FORT.

„În prezent se protestează în 19 județe, iar impactul va fi și mai mare în orele următoare. Între timp am fost sunat de către Parlament, voi merge acolo la conducerea Camerei Deputaților și voi vedea exact care este situația. Acum voi pleca de la birou către Parlament. Sper că rezolvăm, pentru că altfel nu văd de ce m-ar chema. Este forul superior care legiferează, în momentul de față în Parlament se află legea Transporturilor, domnul ministru propune norme, eu zic că lucrurile se vor clarifica. Și sper să se clarifice”, a joi Augustin Hagiu.

Transportatorii sunt nemulțumiți de un ordin al ministrului Transporturilor Lucian Șova care liberalizează tnsportul județean de persoane. Mai multe întâlniri au avut loc la Ministerul Transporturilor, iar pentru joi transportatorii au anunțat întreruperea transportului de persoane. Ulterior Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a anunțat că a anulat protestul programat joi dimineața în toată țara și i-a solicitat o întrevedere premierului Viorica Dăncilă în care să îi prezinte situația.

Deputatul PSD Sorin Bota a anunțat că ministrul Transporturilor a fost invitat la o discuție în comisia de resort a Camerei Deputaților, considerând că liberalizarea transportului public interjudețean este „înțeleasă greșit” de ministru.

„În opinia mea, liberalizarea transportului public interjudețean este înțeleasă greșit de către actualul ministru. Am avut o discuție, la un moment dat, în interiorul partidului de care domnia sa nu a ținut cont și a dat drumul la Ordin așa cum a considerat dânsul că înțelege să facă liberalizarea tranportului public (la fel cum au făcut alții privatizarea în România a ceea ce, probabil, nu trebuia privatizat). Nu suntem de acord cu acest Ordin în forma actuală. (…) Conducerea Comisiei de transporturi și infrastructură din Camera Deputaților a adresat domnului ministru o invitație pentru a discuta politici publice de transport, deoarece în acest caz suntem în situația de a discuta politici publice de transport pe termen mediu și lung”, a transmis deputatul PSD Sorin Bota, prin intermediul unui comunicat de presă.

Ministru Transporturilor, Lucian Șova a declarat marți la dezbaterea publică a Ordinului 980/2011 cu transportatorii, că exclusivitatea companiilor de transport persoane pe cursele interjudețene nu mai poate continua, menționând că le înțelege interesul până la încălcarea regulilor concurenței.

Lucian Șova a mai adăugat că proiectul lasă piața să selecteze, în funcție de gradul de confort și de alte caracteristici pe care vehiculele puse în piață de către transportatori le au, să ofere un grad mai mare sau mai redus de atractivitate pentru pasageri.

„De asemenea, alte facilități despre care tot piața și nu reglementatorul trebuie să se ocupe sunt cele privind rezervările, bagajele sau alte lucruri. De aceea proiectul a vizat ca toate aceste condiționalități să nu vă fie impuse, pentru ca pe baza unei evaluări care niciodată nu va fi perfectă din partea unui reglementator, un client să nu poată alege un autobuz fără aer condiționat dacă el vrea să meargă fără, pentru că eu minister impun asta, de exemplu”, conform acestuia.

Ministrul Transporturilor a precizat că poate să fie de acord cu amendamentul privind vechimea și cu faptul că un transportator care face transport regulat de pasageri de 10 ani pe un anumit traseu să poată fi punctat la fel ca și oricare alt transporator care are vechime în domeniul transporturilor.

„Vorbim despre criteriul vechime și ați vorbit despre experiență similară. Pot să fiu de acord cu acest lucru. Și dacă dumneavoastră apreciați ca un transporator, care face transport internațional de 10 ani poate fi competitiv pentru a putea participa la o alocare care are în vedere vechimea pot fi de acord cu dumneavoastră. Vechimea pe traseu constituie exclusivitate, experiența similară este un aspect despre care ați vorbit și sunt gata să-l luăm în calcul”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Recomanda
Author

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.