De asemenea, vor fi implementate o serie de proiecte de digitalizare cu finanțare de la bugetul de stat:
Programul de guvernare stipulează că proiectele au ca scop atingerea următoarelor obiective: (i) crearea unei relații de parteneriat cu contribuabilii pentru serviciile prestate, prin: dezvoltarea și extinderea de servicii simple și accesibile pentru contribuabili;
simplificarea procedurilor de administrare fiscală pentru susținerea conformării voluntare la declararea obligațiilor fiscale prin:
reducerea și simplificarea numărului de formulare și declarații; introducerea formularelor precompletate; depunerea electronică a tuturor formularelor și declarațiilor; evaluarea permanentă a calității serviciilor fiscale din perspectiva contribuabililor; acordarea de asistență din inițiativa organelor fiscale pe teme ce decurg în constatări ale organelor de control din cadrul ANAF.
De asemenea, viitorul Cabinet Cîțu, condus de ministrul de finanțe încă în funcție, susține că sprijină conformarea voluntară la plata obligațiilor fiscale prin: acordarea de facilități fiscale la plata obligațiilor fiscale pentru bunii plătitori; mediatizarea celor mai buni plătitori de impozite și taxe prin elaborarea „listei albe” ce cuprinde contribuabili care și-au declarat și achitat la scadență obligațiile fiscale de plată; transformarea executării silite în proces investigativ; consolidarea activității de asistență reciprocă la recuperare în materia creanțelor fiscale; extinderea mecanismului de aprobare a rambursării TVA cu control ulterior, cu o durata maxima de 30 zile la plata, ce vizează reducerea semnificativă a perioadei de soluționare a deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune la rambursare, scopul fiind de introducere rapidă a sumelor în circuitul economic; asigurarea unui tratament fiscal diferențiat în funcție de comportamentul fiscal al contribuabililor, și anume, aplicarea graduală a unor măsuri specifice de către organele fiscale; notificarea contribuabililor cu privire la posibilele neregularități care ar putea conduce la stabilirea de diferențe de impozite și taxe; medierea; controlul inopinat; inspecția fiscală partială; inspecția fiscală generală.
Programul de guvernare arată că ANAF va fi transformată într-o instituție performantă și inteligentă cu soluții digitale integrate, care utilizează la maxim datele și informațiile disponibile, prin: accelerarea procesului de digitalizare al ANAF, efectuarea de investiții în tehnologie și în dezvoltarea aplicațiilor utilizate; utilizarea eficientă a datelor și informațiilor și dezvoltarea de noi aplicații care să proceseze informația în timp real, inclusiv utilizarea analizelor de date și dezvoltarea de platforme adaptate, de tip Big Data, pentru eficientizarea activităților de management de risc automatizat, verificări și acțiuni automate; introducerea de soluții tehnologice având drept scop creșterea valorii adăugate a muncii angajaților, mai ales în zona de analiză, sinteză și raportare; informatizarea activităților de back office.
Accelerarea informatizării ANAF, pentru a crește gradul de colectare, va fi realizată prin: extinderea facilităților pentru plata impozitelor și a taxelor prin platforma Ghișeul.ro; asigurarea de la distanță a serviciului de asistență a contribuabililor și dezvoltarea Callcenter-ului prin introducerea unui număr unic de telefon la nivel național; implementarea mecanismului electronic de instituire și ridicare a popririlor; implementarea facturii electronice; interconectarea aparatelor de marcat electronice fiscale;
implementarea proiectului SAF-T – o structură standardizată a informațiilor relevante pentru controalele fiscale; implementarea proiectului TRAFIC Control, pentru monitorizarea în timp real a transporturilor privind achizițiile și livrările intracomunitare de bunuri, precum și a celor aflate în tranzit; implementarea proiectului OSS (One Stop Shop), în scopul facilitării comerțului
transfrontalier și combaterii fraudei TVA; extinderea funcționalității și a accesului mult mai facil la Spațiul Privat Virtual, ce are ca obiectiv optimizarea și simplificarea serviciilor aferente obligațiilor fiscale și nefiscale și plății taxelor; modernizarea site-ului/portalului ANAF; implementarea proiectului SFERA ce vizează migrarea pe baza centrală a bazelor de date locale și interconectarea acestei baze unice cu sistemele informatice ale instituțiilor statului care dețin și pot furniza informații utile în activitatea de colectare a impozitelor/taxelor și contribuțiilor la bugetul general consolidat; implementarea procedurilor de vămuire simplificată prin introducerea conceptului de vamă electronică; dotarea punctelor vamale de la granița UE cu echipamente de control non-distructiv; dezvoltarea proiectelor pentru stimularea conformării voluntare pentru marii contribuabili și persoanele fizice; dezvoltarea proiectului privind infrastructura vamală ce vizează reabilitarea și modernizarea punctelor vamale de la granița externă a Uniunii Europene; extinderea implementării procedurilor vamale simplificate în vederea alinierii la media europeană de utilizare într-un procent de 65%; accelerarea gradului de absorbție a fondurilor europene.
Vorbe și nume de technilogii sforăitoare și nimic…bani aruncați și PARANDARAT fara finalitate..
Monitorizarea facturilor…ăștia chiar bat cimpii și nu știu pe ce lume sint