Hop și asociația consumatorilor: Nu deschideți restaurantele

Asociaţia pentru protecția consumatorilor InfoCons solicită autorităţilor din România amânarea redeschiderii hotelurilor şi restaurantelor după data de 15 mai.

Hop și asociația consumatorilor: Nu deschideți restaurantele

Asociaţia pentru protecția consumatorilor InfoCons solicită autorităţilor din România amânarea redeschiderii hotelurilor şi restaurantelor după data de 15 mai.

Asociaţia pentru protecția consumatorilor InfoCons solicită autorităţilor din România amânarea redeschiderii restaurantelor și să se ia „măsuri clare” în cazul hotelurilor după data de 15 mai.

„Se  vehiculează informații cu privire la posibilitatea deschiderii începând cu data de 16 mai 2020 a restaurantelor, hotelurilor, teraselor, locurilor de joacă pentru copiii și a spațiilor special amenajate pentru animalele de companie.

Cetățeanul consumator a început să își facă rezervări la diferite spații de cazare, dar care sunt condițiile de siguranță pentru a evită răspândirea COVID-19???

Trebuie adoptate măsuri clare în ceea ce privește  accesul persoanelor în aceste spații. Majoritatea restaurantelor funcționează în spații închise neavând terase, spații în care este oricum imposibilă respectarea regulilor privind purtarea măștilor fiind vorba despre servirea mesei.

Distanțarea socială devine imposibil de aplicat ceea ce va facilita răspândirea Covid-19.

Solicităm ca aceste unități sa nu fie deschise publicului larg, iar unitățile de tip hotelier de la mare sau munte care au capacitatea de cazare mare, în care accesul și mobilitatea din interior, din lifturi, spre exemplu, pot crea aglomerări, să ia măsuri clare și autoritățile cu atribuții de control în domeniu să poată monitoriza aceste aspecte.

Pentru unitățile de cazare cu capacitate mică de tipul pensiunilor, agropensiunilor, unde pot fi asigurate spații de cazare sau de servire a mesei, care va fi procedura de respectare a distanțiere socială?

În avans mass media, companiile și patronatul din turism au apărut cu mesaje conform cărora începând cu data de 16 Mai 2020 se fac rezervări.

Care sunt condițiile ?

Se percep consumatorilor bani în avans în condițiile în care nu se cunosc încă condițiile de redeschidere a acestor spații”, spune asociația într-un comunicat

‘’ Haideți să luăm atitudine adoptând o atitudine! Depinde de noi să luăm atitudine și să fim uniți, să fim informați, să fim atenți, să fim cu o9atitudine! Nu plătiți în avans rezervări care nu mai pot fi onorate ulterior! Sănătatea este în mâinile noastre și decizia ne aparține1 Alegeți întotdeauna doar în cunoștință de cauză!’’, a declarat Sorin Mierlea, presedinte InfoCons.

Asociaţia InfoCons – Organizaţie pentru Protecţia Consumatorilor membră în Consumers International spune că a fost înfiinţată în anul 2003 pentru a veni în întâmpinarea nevoilor consumatorilor din România.

Distribuie articolul pe:

12 comentarii

  1. au stat inghesuiti pe aeroporturi, in avioane, in masini ore in sir nu v-ati sesizat de DISTANTA, dar acum va macina grija ca unii vor sta peste inca doua saptamani deci la o luna dupa marele exod, aprox. o ora intr-un local sau pe o terasa…luati un pahar cu apa calda sa va calmati voi si aceia care va pun sa va ingrijorati…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate