Hop și asociația consumatorilor: Nu deschideți restaurantele

Asociaţia pentru protecția consumatorilor InfoCons solicită autorităţilor din România amânarea redeschiderii restaurantelor și să se ia „măsuri clare” în cazul hotelurilor după data de 15 mai.

„Se  vehiculează informații cu privire la posibilitatea deschiderii începând cu data de 16 mai 2020 a restaurantelor, hotelurilor, teraselor, locurilor de joacă pentru copiii și a spațiilor special amenajate pentru animalele de companie.

Cetățeanul consumator a început să își facă rezervări la diferite spații de cazare, dar care sunt condițiile de siguranță pentru a evită răspândirea COVID-19???

Trebuie adoptate măsuri clare în ceea ce privește  accesul persoanelor în aceste spații. Majoritatea restaurantelor funcționează în spații închise neavând terase, spații în care este oricum imposibilă respectarea regulilor privind purtarea măștilor fiind vorba despre servirea mesei.

Distanțarea socială devine imposibil de aplicat ceea ce va facilita răspândirea Covid-19.

Solicităm ca aceste unități sa nu fie deschise publicului larg, iar unitățile de tip hotelier de la mare sau munte care au capacitatea de cazare mare, în care accesul și mobilitatea din interior, din lifturi, spre exemplu, pot crea aglomerări, să ia măsuri clare și autoritățile cu atribuții de control în domeniu să poată monitoriza aceste aspecte.

Pentru unitățile de cazare cu capacitate mică de tipul pensiunilor, agropensiunilor, unde pot fi asigurate spații de cazare sau de servire a mesei, care va fi procedura de respectare a distanțiere socială?

În avans mass media, companiile și patronatul din turism au apărut cu mesaje conform cărora începând cu data de 16 Mai 2020 se fac rezervări.

Care sunt condițiile ?

Se percep consumatorilor bani în avans în condițiile în care nu se cunosc încă condițiile de redeschidere a acestor spații”, spune asociația într-un comunicat

‘’ Haideți să luăm atitudine adoptând o atitudine! Depinde de noi să luăm atitudine și să fim uniți, să fim informați, să fim atenți, să fim cu o9atitudine! Nu plătiți în avans rezervări care nu mai pot fi onorate ulterior! Sănătatea este în mâinile noastre și decizia ne aparține1 Alegeți întotdeauna doar în cunoștință de cauză!’’, a declarat Sorin Mierlea, presedinte InfoCons.

Asociaţia InfoCons – Organizaţie pentru Protecţia Consumatorilor membră în Consumers International spune că a fost înfiinţată în anul 2003 pentru a veni în întâmpinarea nevoilor consumatorilor din România.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Ioana Radu 8516 Articole
Author

12 Comentarii

  1. Un racnet de betiv se aude din noapte : „Deschideti circiumile ! Macar pe aia din Nana !”

  2. Organizatia restaurantelor propune 8 persoane la masa si 200 persoane deodata intr-un restaurant ca la o nunta maxima
    Astia isi bat joc de guvern banii sa iasa ce daca mor prostii de romani… noi suntem patroni arabi si evrei.
    Normal ar fi ca sa functioneze doar restaurante tip autoservire la impins tava cu un singur loc la masa sau la familie 2 locuri. Si toate in separeuri… cu ventilatie si cu un sens de intrare si un sens de iesire pentru a nu se intalni consumatorii. Dar asta peste doua luni.

  3. Asociaţia pentru protecția consumatorilor InfoCons,in loc sa se ocupe de constructia de autostrazi,canale de irigatii si spitale municipale,isi bate capul cu tovarasii de la HORECA!Tovarasi de la HORECA ,nu le mai dati mancare gratis parazitilor ONG

  4. N-au decât să mănânce cu masca pe gură.

  5. Ha ha ! De abia astept sa-i vad pe bagabontii astia care au praduit la greu fonduri europene ca sa-si faca „pensiuni” si au luat hoteluri bunuri ale statului (adica, in traducere, bunuri ale noastre ale tuturor !) „pe un euro simbolic”, cum vor fi fericiti la sfirsitul unei zile de „business” in care au vindut doua chifle si o apa minerala sau cum hotelurile prin august le vor fi mai goale decit hotelul din „The Shining” !

  6. Marea majoritate a patronilor de la HORECA sunt securisti si fosti securisti, uscati de dorul pricopselii. Bai Popa-Prostu, ocupa-te tu de autostrazi, ca de mancat kk nu te mai saturi!

  7. Tot nu pricep, mai sunt 10 zile. Deja 15 tari se ”relaxeaza”, iar ONG-stii vor sa para vocea din cavou, chiar nu v-ati sesizat ca oamenii considerati, dar nu este sigur morti de Covid au fost inmormantati ca niste neoameni, fara drepturile de membru al unei comunitati…S-a incalcat Constitutia, Drepturile omului, dar asta nu vedeti. Oare de ce? Mortii nu fac donatii ONG-lui? Romania are peste 10 milioane de adulti, voi pe cati reprezentati?

  8. 20 30 de insi intr-o cafenea sau restaurant nu e voie

    sute de oameni buluc la supermarchet e chiar Ok

  9. I-a apucat brusc grija fata de oameni !!! Da, sa nu ne inghesuim. Acum ii preocupa si inghesuiala din trenuri si avioane.
    Unde erau cand plecau avioanele la sparanghel ? S-au pastrat locuri libere din 2 in 2 in acele avioane ? OPC dormea, acum s-a trezit. Formidabil.

  10. ESTE NECESARĂ O MICĂ, MARE PRECIZARE !
    Cine este acestă Asociaţie pentru protecția consumatorilor InfoCons ?- este o organizatie neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – MARI BĂGĂTORI DE SEAMĂ, CARE VORBESC DISCUȚII CA SĂ SE AFLE ÎN TREABĂ !
    A NU SE CONFUNDA CU ANPC Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

  11. Daca restaurantele sau magazinele nu vor avea AUTORIZATIE SANITARA la covirus…adica toti angajatii testati saptamanal..Si AUTORIZATIA AFISATA IN GEAM…NIMENI NU INTRA IN RESTAURANTUL TAU SA MOARA .

  12. au stat inghesuiti pe aeroporturi, in avioane, in masini ore in sir nu v-ati sesizat de DISTANTA, dar acum va macina grija ca unii vor sta peste inca doua saptamani deci la o luna dupa marele exod, aprox. o ora intr-un local sau pe o terasa…luati un pahar cu apa calda sa va calmati voi si aceia care va pun sa va ingrijorati…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.