Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați a lansat în SICAP o licitație de 2,43 de milioane de lei pentru campanii publicitare care să conștientizeze populația României asupra fenomenului violenței domestice și ale discriminărilor la adresa femeilor rrome.
Cei 500.000 de euro se împart în 3 loturi. 1 milion de lei sunt pentru informarea în școli și universități asupra stereotipurilor de gen, cu accent pe violența domestică la adresa femeilor. Vizați sunt elevii, studenții și, deopotrivă, profesorii. Alt lot, de 1,3 milioane lei, este pentru servicii de publicitate care să facă populația României să conștientizeze problema stereotipurilor de gen și probleme cu care se confruntă femeile rrome. Al treilea lot, care are o valoare mult mai mică, doar 75.000 de lei, reprezintă servicii se sondare a opiniei publice cu privire la problemele stereotipurilor de gen și cele specifice femeilor rrome. https://www.e-licitatie.ro/
Campaniile naționale ce urmează sunt parte a proiectului „Sprijin pentru implementarea Convenției de la Istanbul în România”, contractul durează 6 luni iar ofertele vor fi deschise în 25 martie. La stabilirea câștigătorului, doar 40% va conta prețul ofertei, 40% este experiența similară în derularea unor astfel de proiecte a ofertantului iar 20% este „metoda de abordare a proiectului”, care va fi notată cu calificative: acceptabil, bine,foarte bine.
Proiectul ANESFB presupune servicii de publicitate clasice, în diferite medii, tipărire de broșuri și materiale informative, precum și organizarea de seminarii și dezbateri de profil.
ONG-urile unor etnici toacă banul public și etnicii rămân să trăiască în sărăcie, neștiință conform tradițiilor lor.
Ce vină are majoritatea că statul permite sau chiar unii primari după ce-i mituiesc pe minoritari și le iau voturile se opresc cu apă/canal fix când ajung pe străzile populate cu minoritari. Practic unele partide le trag țeapă acestor minoritari.