Luni, 20 mai, a fost semnat contractul de finanțare pentru lotul 5 din autostrada Comarnic-Braşov, sector Râşnov – Cristian, şi Drum de Legătură, lungime 6,3 km (autostrada) + 3,7 km (drum naţional la 4 benzi cu separator median). Antreprenorul acestui sector este Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL., iar valoarea contractului este de 118.019.701, 80 lei fără TVA. Prezentă la Râșnov, premierul Viorica Dăncilă a declarat că se bucură că lucrarea va fi realizată de un constructor român şi că speră ca în acest caz să fie respectate termenele. „Mă bucur că am participat la semnarea acestui contract, aceasta este abordarea guvernului, vrem să avem cât mai multe obiective pe care să le punem în valoare, oamenii nu mai au timp să aştepte, trebuie să avem o abordare constructivă, un ritm alert, iar acolo unde lucrurile nu merg aşa cum ne-am dori, trebuie să aducem alţi oameni care vor să se implice pentru că nu putem să le spunem oamenilor că a început un drum sau o autostradă în 2011 şi în 2019 încă lucrăm la ea. Firmele care sunt serioase să-şi continue lucrul, iar celelalte să plece acasă şi să lase pe alţii care vor să facă ceva. Nu ne fac nouă un favor, este obligaţia lor şi trebuie să respecte termenele pe care le-au antamat când au vorbit de realizarea unui drum expres sau autostrăzi. (…)Sper ca şi în acest contract să respectăm termenele şi mă bucur că sunt constructori români”, a spus premierul. Conform estimărilor din 2017, acest sector de autostradă ar trebui finalizat în 2019, însă noul termen menţionat pe site-ul CNAIR este aprilie 2020.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură nu sunt foarte încântați de acest moment. ”Au apărut utilajele pe Autostrada A3 Ploiești-Comarnic-Brașov! Oameni buni, nu vă lăsați păcăliți de „ministrul” Transporturilor Răzvan Cuc și-ale lui declarații pompoase despre startul lucrărilor pe una dintre cele mai așteptate autostrăzi din țară. Într-adevăr, avem mișcare în teren pe segmentul Râșnov-Cristian (decopertări, drumuri tehnologice, depozite materiale, organizare șantier). Însă nu este niciun motiv de mândrie sau entuziasm. De ce? În primul rând vorbim de doar 6,3 km de autostradă, plus 3,5 km de drum de legătură cu două benzi pe sens (hărți atașate). Tehnic, ciotul face parte din Autostrada A3 Ploiești-Brașov, dar este capătul de nord al acesteia, se află 100% în câmpie și ajută punctual șoferii care tranzitează zona de sud-vest a Zonei Metropolitane Brașov. Nu influențează sub nicio formă traficul infernal de pe Valea Prahovei. În al doilea rând, implementarea noii investiții este un exemplu clasic de neputință și tergiversări: licitație lansată în iulie 2015, contract semnat abia în octombrie 2017 (cu Alpenside, adică Straco în alte haine), ordinul de începere fiind dat în aprilie 2018. Sunt 4 ani (!!!) de chin pentru câțiva kilometri de drum la câmpie. Proiectarea a avut termen scriptic de 6 luni de zile, iar execuția efectivă ar trebui să dureze un an și jumătate. Dar stați! Deocamdată avem autorizație de construire emisă pentru aproximativ 60% din lucrări. Așadar, suntem deja în întârziere, iar șantierul este în continuare blocat de birocrație (exproprieri, relocări utilități) și incompetență!” au spus cei de la Pro Infrastructură.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
De 4 ani tot incepe aceasta constructie… Cam asta-i masura competentei slehtei PSDiste!