Începe construcţia celei mai aşteptate autostrăzi din România

În cursul săptămânii trecute CNAIR a transmis către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, spre validare, documentațiile de atribuire aferente secțiunilor 1 și 5 ale viitoarei autostrăzi Sibiu – Pitești. Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde intre km. 0+000 și km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Șelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul judeţean DJ 105G, Avrig – Marsa – Tălmaciu – Sadu, până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrazii Sibiu-Pitesti cu DN7. Valoarea estimată a contractului este de 765.838.999,48 lei fără TVA. Durata contractului este de 108 luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 36 luni perioada de execuție și 60 de luni perioada de garanție a lucrarilor.

Secțiunea 5, se întinde între km 92+600 și km 122+950, iar traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va contiua traseul paralel cu râul Argeș până la actuala centura a Municipiului Pitești. Traseul acestei secțiuni este amplasat în județul Argeș și are o lungime de 30.35 km. Valoarea estimată a contractului este de 1.834.035.567,66 lei fără TVA. Durata contractului este de 120 luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuție și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

Directorul general al CNAIR, Ștefan Ioniţă este încrezător şi speră ca până la finele acestui an cele două loturi să aibă constructorii desemnaţi. „Tronsoanele de la Boiţa la Sibiu şi de la Curtea de Argeş la Piteşti, în total aproximativ 45 de kilometri, sunt primele loturi de autostradă scoase la licitaţie în acest an“, a explicat pentru Capital şeful CNAIR. Conform acestuia, dacă nu vor exista contestaţii, „până la sfârşitul anului vom avea constructori pe cele două loturi de autostradă“. Pe lângă cele două loturi din autostrada de pe Valea Oltului, CNAIR este nevoită să reliciteze construcţia şoselei la patru benzi Suplacu de Barcău-Borş. În cazul primului tronson din fosta Autostradă Bechtel, aflat la graniţa României cu Occidentul, este nevoie de o expertizare a lucrărilor, care au fost începute în urmă cu 13 ani. Aici, lucrările au stat în paragină o perioadă de câţiva ani, iar în decembrie 2016, asocierea Corsan SA – Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & Via Design SRL, care a câştigat licitaţia organizată în 2015, a anunţat că renunţă la proiect.

Pe 16 martie, CNAIR a anunţat că în urma dispoziţiilor Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost predată companiei documentaţia tehnică aferentă Studiilor de Fezabilitate pentru secţiunile 1 şi 5 din cadrul contractului privind Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru „Autostrada Sibiu – Piteşti”. În ceea ce priveşte secţiunile din mijloc, CNAIR a prelungit până pe 15 august 2017 contractul privind Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru „Autostrada Sibiu – Piteşti”, semnat în 2015 cu asocierea Spea – Tecnic Consulting Engineering România. Autostrada Piteşti-Sibiu este una dintre cele mai aşteptate din România. Construcţia celor 123 de kilometri ai autostrazii este estimată la 2 miliarde de euro, aceasta urmând să fie finanţată şi din fonduri europene.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.