Începe simularea Evaluării naționale

Elevii de clasa a VIII-a susţin, luni, proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul simulării Evaluării naţionale, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.

Marţi, elevii de clasa a VIII-a vor susţine proba scrisă la Matematică.

Elevii din partea minorităţilor naţionale vor susţine proba scrisă la Limba şi literatura maternă miercuri, iar pe 29 martie vor fi comunicate rezultatele.

Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8,30, iar probele încep la ora 9,00, moment în care vor fi distribuite subiectele.

„Pentru simularea EN VIII, subiectele sunt redactate sub forma unei broşuri care se tipăreşte faţă-verso, aşa cum este transmisă de Centrul Naţional pentru Politici în Educaţie şi Evaluare. Elevii pot solicita pagini suplimentare, dacă este cazul”, conform Ministerului Educaţiei.

Subiectele şi baremele de evaluare pentru probele scrise din cadrul simulării examenelor naţionale din acest an vor fi publicate zilnic, la ora 15,00.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore pentru elevii de clasa a VIII-a, respectiv trei ore pentru elevii din clasele terminale de liceu, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor.

Programul simulării examenului de Bacalaureat este următorul:

* 27 martie: Proba E) a) – probă scrisă – Limba şi literatura română;

* 28 martie: Proba E) c) – probă scrisă – proba obligatorie a profilului;

* 29 martie: Proba E) d) – probă scrisă – proba la alegere a profilului şi specializării;

* 30 martie: Proba E) b) – probă scrisă – Limba şi literatura maternă;

* 6 aprilie: comunicarea rezultatelor.

Probele la care se va susţine simularea examenului de Bacalaureat sunt: Limba şi literatura română, Limba şi literatura maternă – pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale, Matematică, Istorie, Fizică, Chimie, Biologie, Informatică, Geografie, Logică, argumentare şi comunicare, Psihologie, Economie, Sociologie, Filosofie.

Subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor şi competenţelor asociate acestora, conform programelor.

Potrivit Ministerului Educaţiei, simularea are ca obiective familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale.

„Rezultatele obţinute de elevi la simulare sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ în care acestea s-au desfăşurat prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare în perspectiva examenelor din vară. Rezultatele obţinute la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog. Totuşi, în situaţiile excepţionale în care se doreşte consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesaţi”, menţionează Ministerul Educaţiei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

2 Comentarii

  1. Reperul fiind proiectul de 13 ani al plavanului? Va inchipuiti ce vor fugi elevii din Romania politica analfabeta a plavanului.

  2. Ce simulare visează Ministerul Învățământului când au făcut varză legislația și revin la examenele de admitere pentru favorizarea beizadelelor tâmpite ale politicienilor și clientelei lor politice? Progeniturile analfabete ale ăstora din Parlament și Guvern, din primării, prefecturi și CJ-uri, nu mai au chef să învețe în timpul școlii și cred că pot ciordi la admitere în cele mai bune licee.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.