”Informație șoc: s-au pierdut planurile pentru Pod Cernavodă!”

Jurnalistul Radu Tudor scrie, pe blogul personal, că planurile de construcție ale obiectivului strategic Podul rutier/feroviar de la Cernavodă au fost pierdute.

O ”situatie fara precedent in domeniul infrastructurii rutiere a Romaniei”.

”Planurile de constructie ale obiectivului strategic Podul rutier/feroviar de la Cernavoda au fost pierdute. Ele nu se gasesc, desi sunt cautate de luni bune de angajatii CNAIR – Ministerul Transporturilor.

Situatia este realmente critica pentru ca :

  • reabilitarea partii rutiere a Podului de la Cernavoda a inceput anul trecut si se afla la jumatatea lucrarii. Sensul de mers Constanta-Bucuresti de pe traseul A2 a fost asfaltat, sensul invers nu. Lucrarile sunt oprite, platile  intarziate.
  • anumite lucrari de consolidare, ce trebuie facute conform planurilor originale, nu pot fi continuate din cauza pierderii documentelor si a modului extrem de greoi si incompetent cu care trateaza situatia cei de la CNAIR
  • intre timp, CNAIR a luat inca o decizie proasta : a inceput reabilitarea podului Borcea/Fetesti. Acelasi constructor a inceput reabilitarea, fara sa finalizeze lucrarea la cel de la Cernavoda
  • Situatia devine extrem de complicata pentru ca intre cele 2 poduri sunt doar cativa kilometri, iar circulatia este deviata in anumite zone pe amandoua si deja se formeaza cozi in zilele aglomerate
  • Incepand cu luna mai, traficul inainte si intre cele doua poduri va fi cel mai mare cosmar rutier din Romania. In loc sa faci 2 ore pana la / de la mare, cozile infernale vor dubla, cel putin, timpul de parcugere a traseului. Daca CNAIR era o companie responsabila, pana azi trebuiau terminate lucrarile la Cernavoda, iar pana in luna mai la Borcea/Fetesti
  • Situatia devine si mai complicata pentru ca podul de la Cernavoda, ale carui planuri originale nu se mai gasesc, este si un obiectiv strategic intr-un oras cu centrala nucleara, nod important rutier si feroviar spre Portul Constanta si vara, spre Litoral, pentru 1 milion de romani in 4 luni de sezon, asigura traversarea peste Dunare”, a scris jurnalistul.

În opinia sa, vicepremierul si ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu trebuie sa dispuna urgent o ancheta la CNAIR, sa ceara sanctionarea drastica a responsabililor acestei situatii fara precedent si sa impuna finalizarea reabilitarilor rutiere pe cele 2 poduri pana la 1 iunie. In caz contrar, A2 va fi cosmarul romanilor la vara. Adica peste doar cateva luni.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

37 de Comentarii

  1. He, mda,.. Normal..Doar dispar probe din dosare celebre din justiția română, ce-i un plan, ceva hârtii de foc pe iarnă fără apă caldă și incălzire.. Pune bre acolo o echipă de secui, care-ți fac un pod fără planurile tale absurde,. Și măcar iese ceva ca lumea, utilizabil..

  2. Decand Tudor Radu este citabil in presa ? Doar pentru cine crede in inversul afirmatiilor sale.

  3. Nimic nou sub soare! Un stat esuat cu 7 servicii de informatii si cu magistrati cu 80.000 ron net/pensie pe luna! Dar ce, nu s-a „pierdut” si contractul cu Bechtel? Nu s-au pierdut cele 60 de miliarde de euro imprumutate de Citu? Ramane sa aflam ca s-a pierdut si documentatia de la podul de la Braila! O tara de hoti cu un milion de pznici, taticii hotilor!

  4. le regasiti in Arhivele austriece.

    PS_ SRI ar trebui sa se ocupe de orice altceva decit de spionarea populatiei romanesti.

    ROMANIA a ajuns la cheremul tuturor traficantilor , spionilor , hotilor , contrabandistilor si a ONG-urilor ….

  5. Nu trebuie sa ne miram,e o tara disperata!va relatez un caz: un bloc cu 80 de familii a ramas fara gaze la centrala de apa calda si bucatarii deoarece duminica vine Engie si inchide gazele ca era un holender defect,dar nu il repara (chestie de 30 de minute) dupa 2 zile vine o firma il repara dar Engie nu deschide gazele ca nu a primit oficial,in scris ca s-a remediat defectiunea si 80 de familii se incalezsc la resou,nu au numai apa calda si circoteca continua dupa 5 zile,la o problema rezolvabila de Engie in 30 de minute,dar nu se baga la reparatii,sunt privatii!Privatizare nene,ca la carte intr-o tara de o idiotenie nemasurata

  6. Ceea ce e si mai nelinistitor e ca se pare ca Saligny (un ungur, clar !) a proiectat podul astfel incit sa lege usor si rapid Ardealul de Dobrogea ! Dar, cum au fost restrictii bugetare, podul a fost facut mai scurt … E clar, nu ? … (Marele Urs va poate da detalii, la cerere !) (se aude ca si „Dorobantii” sint de fapt honvezi !)

  7. Va multumesc , tuturor celor care ati tinut un moment de reculegere pt Dr Andreas Noack , si in special celor de la Nasul tv , care v-ati imbracat in negru . Andreas Noack , si-a dat viata , prin expunerea a ceea ce contine vaxxinul .
    Andreas Noack , si-a dat viata lui , pentru viata oamenilor de pe pamint . Andreas , a fost asasinat , acesta nu a mai apucat sa-si vada copilul …….

  8. Raducu du- te tu sa faci ancheta….că ești tare priceput ..
    Prietenii știu de ce ..

  9. Haos total stat esuat institutiile sunt doar asa la caterinca doar ca sa fie. Nepasare suficienta si jaf pe salarii mari. NIMENI nu este tras la raspundere si sa faca si cateva decenii de puscarie. Romania a ajuns singura republica bananiera europeana.

  10. CAND PROMOVEZI DOAR IDIOTII CLIENTELEI POLITICE NU TREBUIE SA AI PRETENTII SAU SA TE MIRI .
    UNDE-I ARHIVA INSTITUTULUI DE MINERALOGIE ??,AIA NU VA ITERESEAZA ?,AIA LASATA IN DORUL LELII ,AIA CARE ERA CU STAMPILA STRICT SECRET !,VANDUTA !!,DE AIA STIU TOTI CE-I IN SUBSOLUL ROMANIEI ,DE AIA AU TABARAT PE RESURSELE ROMANIEI EI CEI CARE AU TRADAT ACEASTA TARA.
    PODUL DE LA CERNAVODA A LUI ANGHEL SALIGNY E PODUL VECHI !,IAR PLANURILE AR TREBUII SA FIE DEMULT IN ARHIVA NATIONALA CA UNICAT !,DACA NU -I-ATI DAT FOC INTRE TIMP ,STITI VOI DE CE !.
    PENTRU PODUL NOU FACUT DE NEA NICU TREBUIE SA EXISTE ORIGINALUL PROIECTULUI LA INSTITUTUL DE PROIECTARI CARATI DACA NU L-ATI VANDUT CU TOT CU ARHIVA DERBEDEILOR,BA CHIAR SI COPII ALE PROIECTULUI POT FI LA CARTEA CONSTRUCTIEI ,IAR CARTEA CONSTRUCTIEI SE GASESTE LA REGIONALA CFR DE CARE APARTINE CALEA FERATA IN ZONA FETESTI!,EXECUTANTUL LUCRARII SIGUR ARE IN COPIE ALT EXEMPLAR AL PROIECTULUI ,IAR ALTA COPIE TREBUIE SA FIE LA RAPORTUL COMISIEI CARE A AVIZAT FINANCIAR LUCRAREA.
    DACA PLATITI BINE !!!!!!!!!!!!!,BAIETII DESTEPTI VI-L PUN IN BRATE ,AZI SE LUCREAZA PE MODELUL „3 D PUNE AICI SI BAGA AICI -CA LA CURVE” !.

  11. CURIOS ESTE CUM S-A LICITAT LUCRAREA FARA DOCUMENTATIE !,CUM SE VA RECEPTIONA LUCRAREA IN CE BAZA ?,VEZI OBLIGATIILE IMPUSE PRIN PROIECT PENTRU INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII !, IA BAGATI DNA SI SRI SA DEA DE CAPATUL FIRULUI IN LICITAREA LUCRARII !.
    CAZUL NU-I NOU IN MINISTERUL TRANSPORTURILOR VEZI TARASENIA CONTRACTULUI BEHTEL ,CONTRACT DISPARUT !!!, L-A INGROPAT VRO MATA SAU VRUN SERVICIU EXTERN LA ORDINE !.

  12. La Mossad au intrebat? E necesar,daca vrei o documentatie originala despre vreun proiect romanesc

  13. Mare lucru, s-a întîmplat la case mari. Planurile modulului lunar au fost pierdute cînd Grumman, fabricantul, a mutat arhiva dintr-un loc în altul.

  14. Mare brânză un kil de cas! S-a pierdut flota și nici astăzi nu s-a aflat de se scufundaseu vapoarele sau sunt in cada din baia lui Petrov! S-au pierdut fabrici,uzine,aurul verde. aurul negru, aurul galben, bogățiile solului și subsolului. S-au pierdut 180.000 de euro din contul dgia, armament din depozitele armatei, motorina din cisternele americane etc. S-au pierdut 57.000 de vieti în ultimile 24 de luni. S-a pierdut Basarabia. Nu mai vorbesc de Ținuți Secuiesc care e vândut demult! S-au pierdut independenta și suveranitatea României și voi faceți caz de un sac de hârtii SSID?

  15. Da` de unde stie (editat) asta ca s-au pierdut? El ce treaba are sa le caute? Iar se baga in seama singur, fara sa-l intrebe nimeni!

  16. Mare pagubă-n ciuperci!
    CNAIR să mandateze buhaii proști de la SRI care să ceară o copie a planurilor de la… GRU.
    Sigur le au că doar pe podul de la Cernavodă era acea rută de ajungere la București în doar 4 ore!

    Iți biți!

  17. Asta nu-i nimic, daca s-au pierdut planurile (care deja se pare, cu genomul hotomaniei la compatriotii nostri care exista si inainte, ca erau la baza si pentru aceiasi bani, pentru ceva care semăna cu Golden Gate din SF !). Sa ziceti merci daca nu a disparut podul, regasit peste vreo doua luni alaturi de doua Dacii „papuc” date la casat si un morman de capace de canal ! Plus vreo citeva basculante care au avut ghinionul sa treaca pe pod,”in momentul nepotrivit, la locul nepotrivit” !

  18. lasand la o parte pe celebrul si de trista amintire Narcis Neaga de la CNADR, o importanta pusculita de partid pentru PSD, care era un smecher, numai idioti s-au succedat la conducerea MT / CNADNR : prietenul lui Ponta, Dan Sova, un escroc care se jura pe rosu ca se muta la cort pe santierul autostrazii Ploiesti Brasov pana „e gata” ; Cuc , pesedist de Giurgiu, o nulitate absoluta; Stroe de la PSD Constanta, cu o bogata experienta in apa si canalizari.
    si acum acest freak Grindeanu .
    halal..

  19. Explicatiune:
    Planurile halea au fost bagate intr-un microcip, iar microcipul a fost confundat cu unul din alea cu 666 si i-a fost injectat unei babe in doza de rapel.
    Cand vor s-o urmareasca pe baba, securistii lui Iohanni$$ se mira ptr ca pe monitor le apare baba cu schelet din fier si picioare din beton.

  20. NEMERNICI!
    Intr un STAT adevărat toți cei responsabili ar fi fost dupa gratii acum. La noi totul se fura, se degradează, se distruge.

  21. Mai „Mare Urs „in afara de muncat kkt mai stii ceva ? Lasa ma SECUII in pace si spune ce poti face tu ! Esti cumava o „SOACHITA „cum va numesc aia din Bacau ( judetul ) . Dupa comportament asa se pare; nici secui ,nici ungur ,nici corcitura . Amar de voi cei fara tara ( bozgori ) pe intelesul tau. Si inchina-te la mormintul lui Eugeniu de Savoia … Prietenii stiu de ce!

  22. @ca la stat ..: si Basescu, Orban si Boagiu ce mare scofala au facut? Astia au calarit Transporturile sub domnia chiorului. Primul a matrasit flota si a declarat ca Romania n-are nevoie de autostrazi, al doilea a baut si macazurile de la calea ferata, iar pupaza si-a tras afaceri pe spinarea statului.

  23. Ho ma, si daca se pierdura ce? Nu mai putem circula pe pod?!
    Ca ca k sa facem altul la fel, pe rau in jos, altul mai trainis si …etc, oricum n-am mi fi in stare in actuala Epoca de Aur capitalista.

  24. furtună în pahar marca radu tudor… executantul nu putea începe lucrarea fără să deţină un proiect complet pentru lucrările comandate, proiect realizat de proiectant care a primit documentaţia în baza studiului de fezabilitate etc etc

  25. de fapt Boagiu a miscat ceva – autostrada Cernavoda Constanta a fost facuta in mandatul ei. constructor era o firma franceza, Vincis parca, care nici nu incepuse lucrarile ca a si cerut majorare de pret pe contract , in caz contrar amenintand cu actiuni in instanta etc
    tanti avea ceva cojones de i-a facut pe francezi sa termine rapid lucrarea fara majorari
    despre ailalti doi… aici sunt banii dvs

  26. Asta-i ca si cum in Franta ar disparea planurile lui Eiffel pentru Turnul său, sau americanii ar anunta ca planurile Capitoliului au fost mincate de soareci, in arhiva ! (pt. „ca la stat ..” : Boagiu chiar ca avea cojones, imi amintesc cum alcoolicul national Basila povestea cum, cind erau copii si vecini, se jucau impreuna si astepta ca Ancuta, cu fusta, sa se suie in copac ca sa-i vada chilotii ! E adevarat ca fata s-a prins si la un moment dat venea fara chiloti la joaca, ca sa nu mai aiba Basila ce vedea !)

  27. Gazetarul scrie si el ce-a auzit la altii. Acele planuri au fost multiplicate inca din faza de executie fiind necesare constructorilor si este imposibil ca niste copii sa nu existe. Doar niste berbeci propagandisti musca aiurea la o astfel de stire. Atata pot!

  28. Eu am inteles ca au fost vandute de catre toti ministrii de transpoturi ai Romaniei unui partid din Anglia lui Johnson.Este vorba despre ,,Fancy Dress Party”. Membrii acestui partid englez au fost interesati de planurile Podului de la Cernavoda pentru a le studia si a ameliora strategia lor politica. Partidula promis englezilor ca vor reduce talia politiei de asigurare(pentru diminuarea statisticii somanjului),ca reducand talia politelor vor putea produce mai multe servetele,ca vor construi scoli cu sali de clasa gonfabile ,in asa fel incat toti elevii sa poata chiuli si, ca totii acesti elevi delicventi sa aibe dreptul la doua halbe de bere.Exact asa cum sunt scolile la care au studiat ministrii din Romania. Membrii ”Fancy Dress Party” au stiut intotdeauna ca toti ministrii ,inclusiv aia din transporturi,alti mari din constructii si nu numai au fost elevi fruntasi in scoli cu sali de clasa gonflabile, ci si, ca dupa doua halbe de bere,pot sa uite de tot, inclusiv de planurile podului! Astept ca ministrii internelor, apararii, sefii STS,SRI SIE sa uite planurile lor strategice printr-o carciuna, poate fi chiar ,,Laptaria lui Enache”!
    Bere gratis si ,,vot responsabil” tuturor romanilor de acasa! Glorie eterna guvernelor lui Iohannis!

  29. Dacă știrea venea de la altcineva, era credibilă.Așa, venind de la țucălar precum Radu Tudor,suspiciunea e majoră !

  30. Daca stirea-i falsa de ce nu vedem un Komunikat public al autoritatilor rromulane prin care sa se dezminta cele spuse de R Tudor?
    ‘Mde?

  31. Un proiect cât de banal in regimul de tristă amintire se făcea în minim 3 exemplare Beneficiar, Bibliotecă, Executant. La asemenea nivel probabil și parea trecută la secret a Bibliotecii. Am mai cunoscut așa ingineră nevastă de șef din Centrală care a predat toate exemplare proiectului uzinei de Flotație la Arhivele statului “că așa zice legea după 20 de ani.” Când să modernizezi instalația electrică sau să faci reparații la cladiri trebuia să plătești proiectanți pe specialități să facă relevee. Dar cu debandada după 1990 e de mirare că încă podul nu a fost dărânat de recuperatorii de fier vechi.

  32. o problema de securitatea/siguranta persoanelor care vor circula pe pod? Chiar asa puternica este lumea rauvoitoare? Podurile nu-s puncte stategice in …?

  33. Sa nu vq puneti sperante in SRI care nu lucreaza pentru Romania ci impotri a Romaniei desi e sunt platiti de Romania.

  34. Un proiect cât de banal in regimul de tristă amintire se făcea în minim 3 exemplare Beneficiar, Bibliotecă, Executant de obicei mai multe. La asemenea nivel probabil și parea trecută la secret a Bibliotecii. Am mai cunoscut așa o ingineră nevastă de șef din Centrală care a predat toate exemplare proiectului unei uzine de Flotație la Arhivele statului “că așa zice legea se predau după după 20 de ani.” Când să modernizezi instalația electrică sau să faci reparații la cladiri trebuia să plătești proiectanți pe specialități să facă relevee. Dar cu debandada după 1990 e de mirare că încă podul nu a fost dărânat de recuperatorii de fier vechi.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.